דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - מצדיעים לחקלאות בחבל אילות

אושר הפיצוי לעוטף עזה. מצדיעים לחקלאות בחבל אילות. ותמונת מצב על החינוך לגיל הרך בקיבוצים כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
תמרים
תמרים
 20/12/2018

ועדת הכספים אישרה סופית את התקנות לפיצוי העסקים והעובדים בעקבות הלחימה וטרור ההצתות בדרום

בעקבות המכתב אל ראש הממשלה שנשלח מראשי המועצות האזוריות בעוטף, אליו הצטרפה התנועה הקיבוצית, אישרה השבוע ועדת הכספים תקנות לפיצוי לעצמאיים ולמעסיקים עבור הוצאות שכר עובדים שנעדרו בשל סגירת מקום העבודה ולהורים שנעדרו מעבודתם בשל סגירת מוסדות חינוך
ועדת הכספים אישרה סופית את התקנות לפיצוי העסקים והעובדים בעקבות הלחימה וטרור ההצתות בדרום

צדק לדרום - ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה השבוע את התקנות המעגנות פיצויים לעסקים ולעובדים באזור עוטף עזה והדרום לעניין תקופות הלחימה וגל טרור ההצתות ב-8 החודשים האחרונים, זאת בהתאם למתווה שגיבשה הוועדה ואומץ ע"י רשות המיסים. גם היום הכניסה הוועדה מספר שיפורים לטובת תושבי הדרום, בין היתר ולדרישת יו"ר הוועדה, נקבע שכר יומי גבוה יותר משהציעה רשות המיסים, לפיו יחושב גובה ההחזר. כזכור, לפני כחודשיים פנו ראשי הרשויות בעוטף במכתב, שאליו הצטרפה התנועה הקיבוצית, אל ראש הממשלה שר הביטחון ושר האוצר, בו דרשו מנהלי הישובים בנגב המערבי מן הממשלה, להכיר בעובדה כי סדר חייהם משתבש מעת לעת עקב מצב הביטחון המעורער באזור ועקב הוראות מערכת הביטחון להשבית את מערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בישובים.

במסגרת הוראת השעה בתקנות מס רכוש וקרן פיצויים, שכוללת את התקופה שמתחילת חודש מאי ועד סוף השנה, נקבע מנגנון למתן פיצויים עקיפים לישובים שנפגעו במהלך תקופות הלחימה או אירועי טרור ההצתות בחודשים אלה, גם אם ישובים אלה אינם נכללים ברשימה המזכה בפיצויים אלה - רשימת ישובי הספר. על רקע דרישת חברי הוועדה והעומד בראשה להפוך את הוראת הפיצוי להוראת קבע, נקבע כי הוראה השעה תימשך עד סוף חודש פברואר ועד סוף חודש אפריל לעניין עסקי התיירות, על מנת לבחון את המשך נחיצותה.

כזכור, במספר ישיבות שנערכו בתקופה האחרונה הציפה ועדת הכספים את הצורך במתן מענה שלם ומהיר ליישובי הדרום והצביעה על החורים השונים בתקנות הקיימות ובהצעה הראשונה שהציגה הממשלה לפיצוי ישובי הדרום, הוועדה אף העמידה מתווה פיצוי מסודר אותו גיבשה. במסגרת התקנות אימצה רשות המיסים את מרבית המלצות ועדת הכספים לפיצוי הולם לעובדים ולעסקים בישובי הדרום ועוטף עזה.


פייסבוק התנועה

"הקהילה הקיבוצית ממעיטה ביכולתה של מערכת החינוך ליצור חוסן קהילתי"

הקיבוצים גדלים, הדשאים והמדרכות מתמלאים ילדים בכל הגילים, ובניגוד לטענות - רשויות המדינה לא זו בלבד שאינן שמות מקלות בגלגלי החינוך הקיבוצי, אלא אף משתפות פעולה בהערכה רבה עם אגף החינוך בתנועה הקיבוצית. הגיל הרך בקיבוצים - תמונת מצב
חצר הגרוטאות. "הקרבה אל הטבע מאפשרת לחוות עם הילדים את סביבתם"

"אני חושבת שחינוך קיבוצי הוא מתנה לכל ילד וילדה, ולא פחות מכך - להוריו, שחלקם גדלו בקיבוץ וחלקם נתקלים בו בפעם הראשונה כהורים", אומרת נועה צור־ברוש (חצור), מנהלת "הגן הקיבוצי באגף החינוך בתנועה הקיבוצית. "כמובן, זו מתנה לקהילה כולה. כיום, יותר מתמיד, חינוך קיבוצי איכותי הוא רלוונטי ונותן מענה לדרישות של המאה ה־21.

"בחינוך הקיבוצי ישנם מספר עוגנים ייחודים המאפיינים את התפיסה החינוכית. הקרבה אל הטבע מאפשרת לחוות עם הילדים את סביבתם האורגנית באמצעות הטיול, שבו נחשפים הילדים לתהליכים המתרחשים בחצר הקיבוץ: חילופי עונות, מעגל החיים בחקלאות, המפגש הבלתי אמצעי עם אנשי הקהילה השונים, חצר הגרוטאות, המאפשרת חקירה וניסוי, משחק דרמטי ולמידה חווייתית וחברתית מעצימה. מספר אנשי הצוות גדול יותר, ומאפשר מתן מענה אישי ומקצועי יותר לצרכים השונים הקיימים בכל קבוצת גיל, בדומה לתקינה של מדינות ה־OECD . וזה רק על קצה המזלג".

ואיך את רואה את החיבור של החינוך הזה לכלל הקהילה, הגדלה במידה ניכרת בכל הקיבוצים?

"אני חושבת שהקהילה הקיבוצית כיום ממעיטה ביכולתה של מערכת החינוך בגיל הרך ובכלל ליצור חוסן קהילתי המבוסס על קשרים בלתי פורמליים בין ההורים, בין הילדים בגילים השונים ובין עצמם, ובין הילדים לשכבות אחרות באוכלוסייה, כמו פעילות עם הוותיקים, כיד הדמיון והאקטיביות של כל קיבוץ. אך אל לנו לקחת את החינוך הקיבוצי כמובן מאליו. הצורך לדברר את ייחודו ואת איכותו בקהילה הוא אקוטי ונחוץ להמשך קיומו. צריך לזכור שמערכת חינוך חזקה משמעותה קהילה איתנה. הקיבוצים כיום מאופיינים הרבה יותר מבעבר בחברה רב־דורית. אם הקהילה לא תדע לשלב את הילדים בתוך הקהילה הכוללת תהיה זו החמצה גדולה לכולם".

הושמעה טענה שהמדינה פועלת להצרת צעדיו של החינוך הקיבוצי.

"ההפך הוא הנכון! ראשית, הוקמה מדינה לפני שבעים שנים וחצי, וכולנו אזרחים בה. המדינה, לא זו בלבד שהיא מכירה בייחודיות של החינוך הקיבוצי, אלא שבשיתוף הפעולה שיצרנו באגף החינוך בראשות ד"ר גבי אׂסם, הצלחנו ליצור שיח אמיתי עם מוסדות השלטון. לראיה - בדקות אלו ממש אני ממהרת לוועדת היגוי מטעם המועצה לגיל הרך של משרד החינוך, שהתחילה לפעול על פי החוק שעבר לאחרונה, ותפקידה לתכלל את החינוך מלידה ועד גיל שש. ההבנה שבקיבוץ אנו מקפידים על הרצף החינוכי הזה ופועלים כך שנים, הופכת את התרומה שלי בוועדות אלו למשמעותית. נוסף על כך, לראשונה העניק אגף מעונות יום במשרד העבודה והרווחה לגן בקיבוץ כפר גליקסון סמל מוסד על בסיס מבנה של בית ילדים קיים, ולא על בסיס הפרוגרמה הקבועה שעל פיה עובדים בשאר חלקי הארץ".


באנר כנס הנהגות 2019

מצדיעים ומצדיעות לחקלאות בחבל אילות

תמרים והר תמנע. צילום: דורון ניסים
תמרים והר תמנע. צילום: דורון ניסים

הבוקר (חמישי) התקיים במו"פ חבל אילות ובמועצה האזורית הסמוכה לקיבוץ יטבתה יום החקלאות בחבל אילות, שהתקיים השנה תחת הכותרת – "אתגרי המחר".

לאחר סיור מרשים במו"פ שכלל הסברים מפי מנהל המרכז, עזרא רבינס, התכנסו חקלאים וחוקרים מכל האיזור ביחד עם תלמידי תיכון מהתיכון המקומי לברכות ופנאלים בנושאים שונים. בנוסף לאלו,  הוענקו מלגות על שמה של מרג'ורי (ג'יג'י) סטרום שהייתה חקלאית בכל רמ"ח איבריה ובשנה האחרונה לחייה ניהלה את המו"פ החקלאי של חבל אילות.

ראש המועצה האזורית אילות, ד"ר חנן גינת פתח ואמר: "בחבל הארץ הזה שחיים בו 5000 תושבים ושטחו 14% משטח מדינת ישראל, החקלאות היא ענף הכלכלה המרכזי. יש בפנינו אתגרים גדולים לפיתוח החקלאות כאן, והמרכזי שבהם הוא תוספת המים לענף. הגדלה זו תאפשר את הגדלת שטחי החקלאות והגידולים". ראש המועצה הודה לאנשי המו"פ המקומי והמפעלים האזוריים – "ערדום", על פועלם.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר לבאי הכנס: "דחינו את מועצת התנועה לאישור תקציב התנועה בשבוע כדי להגיע לכנס היום משלוש סיבות - הצדעה לחברי הקיבוצים שחיים כאן. אתם חלק מאיתנו ואנחנו גאים בכם. שנית, מקומה של החקלאות בערבה בשונה מחבלי ארץ שונים בישראל נשאר כשהיה – מקסימום שטח לכל מתיישב, ולכן מקומה הייחודי. סיבה נוספת היא הצדעה לזכרה של ג'יגי שהיה לי הכבוד להכיר ולהוקיר וחשתי צורך להיות כאן היום".
בנוסף למזכ"ל התנועה הגיעו לכנס גם רכז האזור מטעם התנועה יהודה סלומון ואיש מחלקת הקרקעות באגף הכלכלה רפי עשת.


באנר כנס חינוך ה-4

תמונת השבוע - חוגגים שבעים לשמרת (אחרון חביב ותיקון טעות)

שבעים לשמרת

בשבוע שעבר נשמטו בטעות חגיגות השבעים של קיבוץ שמרת שנחגגו במגוון אירועים במהלך השנה.

אירוע השיא, "אירוע אביב - 70 שנה לשמרת", במסגרתו התקיים מופע "מסגרות" בליהוק מקומי של קהילת שמרת, נערכה פתיחה חגיגית של תערוכת אומני שמרת בעבר ובהווה "יוצרים בשמרת", ונערך טקס חנוכת קיר הפסיפס "שמרת יוצרים ביחד".
כמה השקעה, שמחה ויצירתיות.

המון מזל טוב!
לעוד המון שנים טובות


ביטוח חקלאי

קולטים בקיבוצים – בואו ללמוד את זה

הצמיחה הדמוגרפית מחדשת את פני הקיבוצים מצפון ועד דרום. הגידול והאוכלוסיה החדשה מביאים איתם אתגרים ושאלות. התנועה הקיבוצית ביחד עם מכללת ספיר והאיחוד החקלאי יפתחו בקרוב קורס  "צמיחה דמוגרפית – הלכה למעשה".
צילום: גיא שרי

הקליטה והשילוב של חברים חדשים המצטרפים לקהילה הם בין האתגרים המרכזיים עימם מתמודדים הקיבוצים היום. החל משלבי התכנון ובניית התשתית הפיזית, החברתית והתקנונית לקליטה, דרך הובלת וליווי הנקלטים, ועד הכנת הקהילה למהלך, וגם לטלטלות ולקונפליקטים הצפויים בדרך.

בסוף ינואר יפתח במכללת "ספיר" בשדרות המחזור השני של הקורס "צמיחה דמוגרפית – הלכה למעשה", שהינו פרי שיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית, המכללה והאיחוד החקלאי. 
הקורס מיועד לממלאי תפקידים בקיבוצים בפרט, ובקהילות קולטות במרחב הכפרי בכלל, העוסקים בנושא.

"רכזי צמ"ד בקיבוצים, ובקהילות כפריות בכלל, נדרשים היום למגוון רחב מאוד של כישורים ויכולות. הם מטפלים בכל ההיבטים של תהליך הצמיחה של הישוב והקליטה של המשפחות החדשות, ועובדים בממשק עם הנקלטים, עם הפורומים האזוריים וממלאי התפקידים בקיבוץ וכמובן עם הקהילה עצמה", מסבירה ענת מרלא-חפץ (נירים), רכזת תחום צמיחה ופיתוח קהילה (אזור דרום-מרכז) באגף חברה. "מטרת הקורס היא להעניק למשתתפים כלים, ידע ופרספקטיבה רחבה, לאפשר להם ללמוד מניסיון נצבר וממומחים בתחומים השונים הקשורים לצמיחה דמוגרפית, וגם - לא פחות חשוב – לתת להם מרחב להיוועצות עמיתים והתלבטות משותפת בדילמות וקשיים".

קרני פלג (גבולות), הרכזת האקדמית של התכנית, מוסיפה: "מניסיון המחזור הראשון, הקורס מצליח לתת מענה משמעותי לממלאי תפקידים בכובעים שונים ומקהילות בעלות אופי שונה ועם צרכים מגוונים. המפתח, טמון, בשילוב בין תכנים בתחומים הרלוונטיים – תקנונים, תכנון מרחבי, בנייה ושיוך, תהליכים חברתיים וקהילתיים, ממשקים פנים קיבוציים וחוץ קיבוציים ועוד – לבין למידה סדנאית מעמיקה".


באנר משקארד מתנה

"משפחה אשר אחד מחבריה הוא פגוע נפש, חווה משבר גדול"

יום העיון בנושא בריאות הנפש התקיים בשבוע שעבר בבית התנועה
כנס בריאות נפש

ההתמודדות עם משבר נפשי במשפחה הינה חוויה מטלטלת הכרוכה לרוב, בתחושות בלבול, כעס, עצב וחוסר אונים העשויות להוביל להתרחקות ממקורות תמיכה ולחוויית בדידות. חוסר הידע והבלבול מביאים איתם תחושה של בושה, פחד וחוסר אונים. במיוחד במצבים מהסוג הזה, הקהילה מהווה עוגן ומשאב עבור כל אחד מחבריה. בקיבוצים במיוחד אין את הפריבילגיה להשאיר את מתמודדי הנפש ואת משפחותיהם לבד!
מכיוון שכך, קיימו עדי רמות ממחלקת בריאות של התנועה יחד עם עו"ד תמר שי מארגון "אהדה" בשבוע שעבר יום עיון בנושא בריאות הנפש. 

היום נפתח בהקרנת סרטם של עידו גלס (פלמחים) ויואב קלינמן (רגבים) – "מחלקה פתוחה", העוקב אחרי המאושפזים במחלקה הפתוחה בבי"ח אברבנל, ומפלסים את דרכם חזרה לקהילה. בסיום ההקרנה התקיימה שיחה עם הבמאי עידו גלס.
ד"ר ארז ברנע סקר וביאר את מחלות הנפש השכיחות.
הוצגו שתיים מהתוכניות הקיימות בתחום: עו"ס טליה סולומון הציגה את הפעילות של "ידיד נפש" – תוכנית שיקומית למתמודדי נפש.
עו"ס יפעת כהן, מבית מאזן סיפרה על חלופת אשפוז, לחולים בשלב החריף של המחלה.

עדי רמות, ממחלקת בריאות ורווחה בתנועה הקיבוצית: "המשוב החיובי שקיבלנו חיזק את הצורך להמשיך ולעסוק בנושאי בריאות הנפש, כחלק מערבות הדדית הלכה למעשה בקיבוצינו".


באנר כנס הנהגות 2019

בפעם הראשונה: בואו להשפיע בסקר הצעירים והצעירות הגדול!

צעירים וצעירות עכשיו זה הזמן שלכם. גרים וגרות בקיבוץ אבל מרגישים שאתם לא מספיק משפיעים? יש תחומים שצריכים לקבל יותר חשיבות? רוצים לחזור לגור בקיבוץ אבל מחפשים את הדרך הנכונה לעשות זאת?
בואו להשתתף בסקר ולהשפיע על התחומים בהם הקיבוץ יעסוק בשנים הקרובות ועל המדיניות שלו בנושאים השונים
רשת הצעירים

בפעם הראשונה: רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית יוצאת בסקר כולל הפונה באופן מיוחד לצעירים ולצעירות בקיבוצים.

בשנים האחרונות יש חזרה וקליטה גדולה של בנים ובנות שגדלו בקיבוצים ושבים להתגורר בהם, כמשפחות צעירות ואפילו קודם לכן. פעמים רבות הנושאים, התחומים ואופן ההתנהלות בקיבוץ אינם תואמים לאורח החיים של הצעירים ואלו מוצאים עצמם לעיתים ללא תשובות, לעיתים ללא מקום להיכנס ולהשפיע בו.

סקר זה, שמבקש בפעם הראשונה להבין מה הם התחומים החשובים לאותם צעירים וצעירות, יפורסם בכנס ההנהגות בינואר הקרוב כבסיס למצע הצעירים שיוצג בכנס הנהגות הקיבוצים ויהווה התייחסות חשובה כל כך לפלח האוכלוסייה הזה, שהולך וגדל, ויקח את האחריות לעתיד הקיבוץ בשנים הבאות.

הכנסו עכשיו לסקר והשפיעו: לחצו כאן!

לשאלות ופרטים נוספים, רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: rotem@tkz.co.il


שבילים

בקשה להגיש הצעה למועמדות לראש/ת אגף חינוך

בקשה להגיש הצעה למועמדות לראש/ת אגף חינוך

בקשה להגיש הצעה למועמדות -
לתנועה הקיבוצית דרוש/ה: ראש/ת אגף חינוך (12/18)

ראש/ת האגף עומד/ת בראש אגף חינוך, הכפוף למשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית. מרכז/ת את פעילות התנועה בתחום ואחראי/ת לתפקודן של המחלקות השייכות לאגף:

    • הגן הקיבוצי
    • "שבילים"- החינוך החברתי קהילתי
    • שנת השירות

משימות עיקריות:

  • מיפוי צרכי  מערכות החינוך הקיבוציות ובניית כלים מתאימים באמצעות המחלקות השונות של האגף.
  • קידום צרכי החינוך ההתיישבותי מול המערכות הרגולטוריות במשרדי הממשלה השונים וברשויות המקומיות. 
  • שיתופי פעולה עם ארגונים וגורמים משיקים לתנועה וייזום פרויקטים משותפים בתחום החינוך.
  • תכנון וניהול תכניות העבודה ותקציב האגף.
  • מעקב על ביצוע תכניות של מחלקות האגף, ובקרה על ביצוע התקציב.

דרישות התפקיד:

  • חבר/ת קיבוץ
  • מנהיגות ויוזמה
  • יכולת עבודה בצוות ויחסי אנוש טובים
  • היכרות עם מערכות החינוך הקיבוציות או ההתיישבותיות
  • הכרות עם משרדי הממשלה הרלוונטיים
  • השכלה אקדמאית בתחומים רלוונטים
  • הבנה ארגונית וראיה רחבה
  • הבנה עסקית - כלכלית,
  • יכולת וניסיון בניהול תקציב
  • כושר ביטוי בכתב ובע"פ
  • ניסיון ניהולי בתפקיד קיבוצי בכיר - יתרון

 

הרואה עצמו/ה מתאים/ה לתפקיד מוזמן/ת להציע מועמדותו/ה.
פנייה למציעים תעשה למתאימים בלבד.
אין התחייבות לקבל את אחת ההצעות שהוגשו.

קורות חיים יש לשלוח עד: 4.1.2019  לאירית גולדברג iritg@tkz.co.il או לפקס: 03-6951407
למען הסר ספק אין לראות בהזמנה זו מכרז, ההזמנה והליך הבחירה אינם כפופים לדיני המכרזים.
ד"ר שרה אדום, יו"ר ועדת גיוס רחבה
התנועה הקיבוצית


באנר משקארד מתנה 2

תיקון 116 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 - עבירות בתכנון ובניה

הרחבת האכיפה והענישה בתחום עבירות התכנון והבניה
והטלת אחריות על נושאי משרה בתאגיד
קנולר ושות'

כפי שידוע למרבית נושאי המשרה בקיבוצים השונים, מדינת ישראל הכריזה מלחמה על עבירות בתחום התכנון והבניה עם אישור תיקון 116 לחוק התכנון והבניה (תיקון 116), התשע"ז-2017, אשר עניינו פיקוח, אכיפה ועונשין בתחום עבירות התכנון והבניה.

  1. החוק מתקן למעשה את פרק האכיפה והעונשין בחוק התכנון והבנייה עצמו, ומבצע תיקונים במספר חוקים נוספים, באופן שיביא להגברת האכיפה בעבירות תכנון ובנייה.
  2. נדבך מרכזי בחוק הוא הגברת הסנקציות שניתן להטיל על המפר את הוראות חוק התכנון והבניה, בעיקר בדרך של החמרת הענישה והחמרה ניכרת של הענישה הכלכלית.
  3. כחלק מתהליך החמרת הענישה והגברת האכיפה ומכח תיקון 116, לאחרונה, ביום 20.12.2018 נכנסו לתוקפן תקנות העבירות המנהליות (קנס מנהלי – תכנון ובנייה), התשע"ה – 2018 מכוחן ניתן להטיל קנסות מנהליים בסכומים המגיעים לכדי מאות אלפי ש"ח וזאת ללא כל צורך בניהול הליך פלילי.
  4. המשמעות היא שהיחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה שבמשרד האוצר וועדות תכנון מקומיות שהוסמכו כוועדות עצמאיות יכולות להטיל קנסות בגין עבירות שימוש לא חוקי ובניה לא חוקית בנפרד ובמצטבר.
  5. תאגידים כדוגמת קיבוצים ומושבים חשופים לכפל קנס.
  6. בנוסף, החוק מבצע עדכון וייעול הכלים המנהליים המאפשרים סילוק של הבנייה הבלתי-חוקית והפסקת השימושים האסורים, הן בדרך של טיוב הליך הוצאת צווים מנהליים ושיפוטיים, הן בדרך של הענקת סמכויות לרשויות האכיפה לבצע צווים בעצמן והן בדרך של צמצום האפשרות להותיר על כנה בנייה בלתי חוקית ושימושים אסורים למשך פרקי זמן ארוכים.
  7. לבסוף, חלק מהותי בחוק עוסק בהבניית שיקול הדעת של בית המשפט בתחום הביקורת השיפוטית על צווים שניתנים כנגד בניה בלתי חוקית, ובפרט בנוגע למצבים שבהם יוכל הוא לעכב את ביצוע הצווים ולצמצם את התופעה שבה ישנו טיפול בעיכובי ביצוע בלתי נגמרים.
  8. במסגרת נייר זה אפרוש מספר דגשים בתיקון הרלוונטיים למגזר ההתיישבותי תוך התייחסות לתקנות שנכנסו לאחרונה לתוקף, אך מובן כי אין בכך למצות את כל האמור בתיקון לחוק המונה למעלה מ-40 עמודים.

ביטוח חקלאי

השקעות נדל”ן בחו”ל: חשיבות השותף המקומי

הקריטריונים לבחירת שותף מקומי והערך המוסף להשקעות נדל”ן בחו”ל עם שותף בעל ניסיון
ותחום התמחות 
וגם: 8 פרמטרים לבחירת מנהלי השקעות ראויים
השקעות נדל”ן בחו”ל: חשיבות השותף המקומי
צילום: rawpixel/Pixabay

השקעה בנדל"ן בחו"ל היא השקעה שדורשת איתור, טיפוח, שימור והוספת ערך בסבלנות ולאורך זמן על מנת ליהנות מפירותיה ולייצר באמצעותה תשואה עודפת. איתור, ניהול, השבחה ומימוש של נכסי נדל”ן הם מאתגרים, כל שכן כאשר פעולות אלו נעשות מרחוק.

בבסיס השקעה במודל של יוזמה משותפת (Joint venture) עומד אינטרס הרווחיות ההדדי, אשר באמצעות ניהול מקומי מקצועי של צוות מנוסה ובעל מוטיבציה העובד בחו"ל על פי אסטרטגיות ניהול והשקעה ברורות ומתוגמל בהתאם לתוצאות, למעשה מביא עמו ערך מוסף רב להשקעה – ובעזרתו מתאפשרת ההשבחה ומימוש הפוטנציאל הגלום בנכס. אינטרס הרווחיות ההדדי מונע על ידי המשוואה הפשוטה: ככל שתגדל התשואה המצטברת מהנכס, כך יגדל הרווח של שני הצדדים.

אלחנן רוזנהיים, מנכ"ל פרופימקס המתמחה בהשקעות נדל"ן בחו"ל: “חשיבות השותף המקומי מקבלת משנה תוקף בעיקר בעתות משבר. במשבר הכלכלי העולמי בשנים 2009-2008 ראינו כיצד על שותף מנהל מקצועי לעבוד כדי להציל השקעות שנקלעו לקשיים. אחת הפעולות החשובות היא התנהלות נכונה מול גופים פיננסיים בנושא של אמות מידה פיננסיות -  הדרישה של הבנק שרמת המינוף לא תעלה על שיעור מסוים. הקושי מתחיל כאשר ערך הנכס יורד וכתוצאה מכך, שיעור המינוף עולה ובמצב כזה הבנק זכאי לממש את הנכס".

 “כאמור, השגת תשואה עודפת תלויה במומחיות ובמקצועיות של השותף המנהל. מקצועיות זו של השותף חייבת לבוא לידי ביטוי גם בעמידה באמות מידה מוסריות, שמבטיחות התנהלות שמגשימה את האינטרס המשותף שלו ושל השותפים הפסיביים בהשקעה. לאחר בדיקת נאותות מקיפה לגבי השותף, שכוללת בחינת היסטוריית הביצועים שלו והתנהלותו בתקופת המשבר, אנו מוסרים לידיו את ניהול ההשקעה מתוך אמון בו ובכישוריו. כמובן שאנו מעורבים באופן שוטף בבקרה והחלטות מהותיות, אך לשימוש בזכויות הנרחבות שיש לנו מול השותף המנהל – שעולות עד לכדי החלפתו במקרים קיצוניים – אנו מעדיפים שלא להגיע”.

פרופימקס, המשרתת למעלה מ-20 שנה את כל המגזרים במשק, החל מפרטיים עתירי הון, גופים מוסדיים, חברות פרטיות וציבוריות וקיבוצים ומאפשרת להם לכלול את מרכיב הנדל"ן בתיק ההשקעות הכולל תוך פיזור מירבי, משתפת אתכם מנסיונה.

**המאמר הינו מטעם פרופימקס, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית. 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה