דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: קמפיין התנועה - די לטרור העפיפונים

קמפיין התנועה - די לטרור העפיפונים. אנשי העוטף נוטעים עצים חדשים והכל כבר מוכן לרפסודיה. אתם באים? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
נטיעות עזה
נטיעות עזה
 14/06/2018

קמפיין התנועה הקיבוצית: "השדות נשרפים ושרי הממשלה לא עושים דבר"

לאור התמשכות טרור העפיפונים ושריפות שדות החיטה בעוטף עזה וחוסר המענה המוחלט של הממשלה, יוצאת היום התנועה הקיבוצית בקמפיין רשת תחת הסיסמה: די עם הדיבורים! תעצרו עכשיו את טרור העפיפונים!
טרור העפיפונים

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "שרי ממשלת ישראל וראש הממשלה נתניהו רק מדברים בזמן ששדות העוטף עולים באש והחקלאים והתושבים חסרי אונים. 
שרי ושרות הממשלה, חברי הקבינט מקשקשים את עצמם לדעת מבוקר עד לילה באמצעי התקשורת אבל לא עושים דבר. חלקם אף הגדילו ואמרו כי "אינם מתרגשים מכך". 
אנחנו ממליצים לכל שרי הממשלה להגיע לעוטף עזה ולפגוש התושבים שנאבקים באש יום יום בכוחות עצמם יחד עם כוחות הכיבוי, רק ככה הם יבינו את עצמת הטרור הזה ולכל הפחות שידברו פחות. 
מדינת ישראל הריבונית, החזקה לא יכולה להמשיך ולהכנע לטרור הזה ולא יכולה להמשיך ולהפקיר את תושבי עוטף עזה לגורלם. במקום שחקלאי העוטף יקצרו בימים אלו ברינה, הם מכבים את השריפות המכלות את עמל כפיהם ואת נוף בתיהם בדמעה ובכאב גדול, בשעה שממשלת ישראל לא עושה דבר חוץ מלדבר. עד שממשלת ישראל תתעורר לא יישאר שדה אחד בעוטף"


פייסבוק התנועה

"הקיבוצים שלנו זקוקים לאופק וליציבות"

הופעה מרגשת ומרשימה של ראשי מועצות בעוטף עזה בפני הועידה לבחינת חלופת האגודה
עוטף עזה

היום (יום ה') קיימה הועדה לבחינת חלופת האגודה שימועים לגורמים שונים שביקשו להופיע בפניה. מבין הגורמים שאיתם נפגשו הייתה גם משלחת של הנהגת התנועה הקיבוצית, משלחת מטעם תנועת הקיבוץ הדתי, נציגי קיבוצים שונים וכן משלחת של ראשי מועצות בעוטף עזה. הופעתם של ראשי המועצות הייתה נרגשת ומשכנעת.

אלון שוסטר, ראש מועצה אזורית שער הנגב: "כבן קיבוץ שיתופי, שנאלץ להיפרד בכאב מהרבה מאמונותיי, אני נפעם נוכח ההתאוששות המדהימה של קיבוצי האזור ואני מדגיש, כקיבוצים. ככל אדם חי, גם אנחנו זקוקים לאופק ותקווה, אני מפציר בכם, אל תפגעו בחלופת האגודה, כי היא היציבות והאופק הקיבוצי שלנו".

יאיר פרג'ון, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון: "החברה הישראלית זקוקה למגוון ולשונות. טוב לה, לחברה, שיהיו בה מגוון צורות חיים בעיר ובמרחב הכפרי, בקיבוץ ובמושב. זה אינטרס של החברה ומקנה לה יציבות. תעזרו לנו לשמור על האינטרס הזה".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: "אנחנו באשכול, בקצה המפה. מעבר אלינו זה רק עזה ומצרים. בכדי להביא לכאן אנשים חדשים אנו חייבים להקרין יציבות רבה ככל האפשר, בטח בתוך המערבולות אליהן אנחנו נקלעים מפעם לפעם. מבחינתי רמ"י הוא ידיד לא אויב. נעזרתי בכם הרבה פעמים וכעת אני שוב מבקש עזרה. עזרו לנו לייצר תחושה של ביטחון ויציבות. חשוב שמשפחה חדשה שמגיעה לקיבוץ באשכול, תדע בוודאות לאן היא באה ובאילו תנאים".

בתגובה לשאלות שנשאלו, אמר מירון הכהן, חבר הועדה כי אין יותר קליטה של חברים בעצמאות כלכלית בקיבוצים. "ביטלתי את המעמד הזה ונכון להיום, כל קליטה של חברים חדשים בקיבוץ היא לחברות מלאה. אם הקיבוץ יחדל להיות קיבוץ ניתן יהיה לשלול ממנו את הזכויות המוקנות לו בחלופת האגודה".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה שנכח אף הוא בישיבה תיאר בפני חבריה את הקשר העמוק שלו לקיבוצי עוטף עזה ואת הפלא המתרחש שם. להערתו של מנכ"ל המנהל על כך שרק בעוטף עזה מתרחש תהליך של איחוד סטטוסים, ענה שלא כך הדבר והביא דוגמאות מאזורים רבים אחרים בארץ, למשל, יסעור, גשר הזיו וקיבוצים אחרים באזורים שונים הנמצאים בתהליך זהה.
"נראה כי במפגש הזה הובהר סוף סוף לחברי הועדה כי חלופת האגודה איננה עוסקת בזכויות למגרשים במחיר מופחת אלא בשאלת עתיד קיומו של הקיבוץ כדרך חיים לאורך זמן".


באנר ברית פיקוח

בתגובה לטרור העפיפונים: קיבוצי ויישובי עוטף עזה יזמו מבצע נטיעות גדול
ברחבי העוטף 

בסוף השבוע האחרון החל מבצע נטיעות 'הם שורפים – אנחנו נוטעים', פרי יוזמה של תושב קיבוץ כפר עזה, אופיר ליבשטיין, בשיתוף עם חברי קיבוץ אור הנר ותושבים נוספים מיישובי עוטף עזה. מארגני המבצע הסבירו כי נטיעת העצים מבטאת את התגובה של תושבי העוטף למציאות החדשה, שנוצרה כתוצאה מעפיפוני התבערה והשריפות הרבות שמשתוללות באזור
בתגובה לטרור העפיפונים: קיבוצי ויישובי עוטף עזה יזמו מבצע נטיעות גדול ברחבי העוטף 

"זוהי הדרך שלנו לקחת אחריות על גורלנו וליזום – לצמוח מתוך ההרס שנוצר" כך הטיב לתאר זאת תושב כפר עזה וממארגני המבצע, אופיר ליבשטיין. אל היוזמה בשער הנגב הצטרפו גם יישובים רבים נוספים במועצה האזורית אשכול ובמועצות נוספות באזור שארגנו מבצעי נטיעות דומים בתחומם. 
מבצע הנטיעות החל בשני אירועים שהתקיימו בסוף השבוע האחרון באור הנר ובנחל עוז. אל האירוע בקיבוץ אור הנר הגיע גם מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ אבי רוזנפלד שנטע עץ יחד עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר ויוזם המבצע, אופיר ליבשטיין. מפקד החטיבה ציין את מחויבותו של צה"ל לתת מענה לאתגרים עימם מתמודדים יישובי עוטף עזה. 
באירוע המרכזי שהתקיים באור הנר השתתפו גם עומר עינת ונגה קייטס – תלמידות כיתה ד' המתגוררות עם משפחותיהן בקיבוץ, אשר סיפרו על החוויות עימן הן מתמודדות בימים אלו. 
נגה קייטס: "לנו יש טיפה מזל שאחרי שבועות נשרפה כל החיטה... אבל לקיבוצים אחרים כמו נחל עוז, כפר עזה וארז, השדות נשרפו שנייה לפני שבועות. גם בבוקר ראיתי בצד השני שדה שרוף וזה עשה לי אוף... אבל אני יודעת שיש לנו צבא חזק שמנצח את כולם, והיום אני יודעת שיבוא יום נעשה איתם שלום ויהיה נעים".
עומר עינת: "אנחנו אומרות בגאווה, עוד מעט יגיעו השקט והשלווה, אנחנו באור הנר-קרובים לגדר. אנחנו פה היום לשתול עצים נקווה שאותם לא ישרפו העפיפונים".
בסוף השבוע הקרוב צפוי אירוע נטיעות גם בניר עם ובאנדרטת דנגור (נירים הישנה) במועצה האזורית אשכול. 
אופיר ליבשטיין: "אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים, בזמן שהאדמה שלנו נשרפת. יש לנו צורך להיות אקטיביים, לחזק את הקהילות שלנו ולהחזיר את תחושת השליטה על האופן בו נראה האזור שלנו. עכשיו הכל שחור, אבל השטחים האלו עוד יהיו ירוקים ויפרחו ויחזרו להיות גאוותנו".

בכך לא תמה הגאווה הקיבוצית, ציוד ההשקיה כולו נתרם ברוחב לב על-ידי נטפים חצרים, ומכאן שלוחה להם תודה גדולה. 


באנר משקארד 2

מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה

מזכירות התנועה הקיבוצית קיימה השבוע את ישיבתה בכפר-עזה, לאות הזדהות עם קיבוצי ויישובי העוטף, אשר עוברים מזה חודשיים טרור של עפיפונים השורפים את שדות האזור והחורש הטבעי, וכמובן עם המשך ירי הפצמ"רים והרקטות לעבר האזור. עופר ליברמן (ניר-עם): "לפני עשר שנים היה ילד אחד בגן, השנה נולדו 25 ילדים בקיבוץ, וזה הניצחון האמיתי שלנו אל מול החמאס"
 
מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה
מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה

את הישיבה פתח, ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שאמר: "מה שקורה כאן הוא שאנחנו חווים חוויה מאד לא נעימה שאי אפשר לפצות  בכסף, אנחנו במציאות הזויה מזה 17 שנים. אני קורא לתקופה הזו מלחמת התשה שבתוכה יש הסלמות, וכולם חייבים לדעת שהחוסן המפורסם של חברי הקיבוצים ותושבי העוטף לא נבנה ביום אחד, וכי יש הסכם לא כתוב בין הצבא לבין התושבים שנותנים את החוסן. לצערנו, אף ממשלה בכל השנים האלו לא הצליחה להביא פתרון".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, סיכם את הדיון: "מדינת ישראל בחרה במודע אסטרטגיה של דמים במקום דם, אם החמאס ביקש לערער את האזור, אז הוא השיג בדיוק את ההיפך - בסופו של דבר האוכלוסייה בקיבוצי העוטף רק הולכת, גדלה ומתפתחת ואילולא הרגולציה היה מתפתחת מהר יותר. האזור למד בדרך הקשה של 17 שנים איך מתמודדים עם כל מיני תסריטים. קיבוצי העוטף כאשר מכים אותם, כן ירבה וכן יפרוץ ואנחנו מחזקים אותם על כך בכל יום".

מאיר סיפר לחברות וחברי המזכירות כי בתוך כל התקופה הקשה העוברת על האזור, הוא זכה לחגוג עם שני קיבוצים את חגם – ביום שישי האחרון את חג ה-75 לניר-עם ולפני כחודש עם חברי כפר עזה שחגגו את חג ה-60 לקיבוץ.

לאחר הפגישה בכפר-עזה יצאו חברי וחברות המזכירות לאנדרטת "חץ-שחור" הצופה אל הרצועה, שם קיבלו הסברים מניר מאיר ומחבר המזכירות אופיר ליבשטיין, חבר קיבוץ כפר-עזה ומועמד לראשות המועצה שער-הנגב, שאמר לשאר חברי המזכירות: "ימים לא פשוטים עוברים עלינו תושבי עוטף עזה. מעבר לנזק הכלכלי, הנזק המורלי הוא הנזק המשמעותי, לראות את השדות היערות ושמורות הטבע שרופים ושחורים זה עצוב מאוד . הטבע יידע לחדש את עצמו והמדינה והביטוחים ישלמו לפחות על חלק מהנזקים הכלכליים אבל הנזק המורלי נשאר איתנו לעד. לכן יזמנו את מבצע הנטיעות בישובים שימשיך במהלך הימים הקרובים. "הם שורפים ואנחנו נוטעים" - הם זה החמאס ואנחנו זה התושבים. למבצע נרתמו קק"ל ונטפים של קיבוץ חצרים. הראשונים שהובילו את המבצע היו תושבי אור הנר ונחל עוז ובשבת הקרובה יהיה בניר עם . זה המעט שאנחנו התושבים יכולים לעשות למען חיזוק הקהילה בשער הנגב".

לאחד מכן נסעו חברי המזכירות לאתר הזכרון על-שמו של אסף סיבוני, שנהרג באסון המסוקים, הסמוך לקיבוצו ניר-עם, שם חזו בכאב בשטח העצום שנשרף בקיבוץ בחודשיים האחרונים.

ביום שלמחרת (יום ב'), ערכו מטה התנועה במסגרת סיוריה בקיבוצים, ביקור בשני קיבוצים במועצה האזורית אשכול - סופה ועין השלושה, בארגונה של רכזת האזור אורית בראון. חברי מטה התנועה קיבלו סקירה מהנהלות וחברי הקיבוצים על הנעשה והמעסיק בקיבוצם היום, בטח ובטח על רקע ההתחממות המחודשת בגזרה. בשני הקיבוצים סיפרו על הרצון והמאמצים הגדולים שלהם להביא חברים חדשים לקליטה בקיבוציהם.  


תמונת השבוע -
רפסודיית 2018 יוצאת לדרך

הכנסת מדריכים לרפסודיה
צילום: אורי פלד נקש

השבוע יצאה לדרך הכנת המדריכים לרפסודיה 2018.

בהכנה השתתפו מעל 150 מדריכות ומדריכים, מקיבוצים ומושבים, אשר יובילו קבוצות של חניכים במהלך מפעל חינוכי מדהים זה.

צוות אגף החינוך, אשר מוביל את הרפסודיה, העביר למדריכים יחידות תוכן בנושאים מגוונים: מיפוי הקבוצה ותפקידו של המדריך במפעל החינוכי, תהליך ההכנה בבית, בטיחות מאפשרת, ניהול סיכונים, בעלי תפקידים בקבוצה, הנושא המרכז ברפסודיה 2018 הוא "מה את.ה עושה כשאת.ה קם בבוקר?!" במטרה לעודד את בני הנוער לעשייה ומעורבות חברתית.

ברפסודיה 2018 יתקיימו 3 מחזורים. בערב הראשון של כל מחזור יתקיימו מעגלי שיח בהובלת דובר.ת ששמו לעצמם מטרה המבקשת ליצור מציאות טובה יותר.

אם אתם כאלה...פועלים, יוזמים ונכונים לעשיה חברתית, ראו עצמכם מוזמנים להגיע לערב הראשון בכל מחזור ולהוביל שיח עם קבוצת בני נוער, לספר על הבחירה האישית שלכם ולהניע את הנוער למעורבות ועשייה.

תאריכי מעגלי השיח 23/7, 29/7, 5/8 -  לתיאום הגעה פנו אל דבי deby@tkz.co.il והצטרפו לאירוע הכי שווה של הקיץ!


שבילים

חנוכת בתים סיעודיים חדשים בדפנה ולהבות הבשן במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ

השר כץ: "אני רואה את הטיפול באזרחים הוותיקים ואומר-אשרי העם הזה״
 
החברה לפיתוח הגליל: נחנכו בתים סיעודיים חדשים בדפנה ולהבות הבשן במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ

באירוע חגיגי במעמד שר העבודה והרווחה חיים כץ ראש המועצה האזורית גליל עליון גיורא זלץ, יו״ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן,  אחראית קרן הסיעוד בביטוח הלאומי אורנה בר, נציגי עמל ומעבר ותושבים רבים. חנכה השבוע חברת 'בשבילנו', מבית החברה לפיתוח הגליל, ורשת 'עמל ומעבר', שני בתים סיעודיים חדשים, בלהבות הבשן ובדפנה – פרי שיתוף פעולה עם מועצה אזורית הגליל העליון ועמותת ותיקי הגליל.
 
על רקע רפורמת הסיעוד החדשה של משרד הבריאות שסיכנה את המשך מתן שירותי הסיעוד בגליל העליון ויצרה חשש בקרב ותיקים רבים תושבי האזור, כי יאלצו לעזוב את סביבתם הטבעית בשל אי עמידת הבתים הישנה בתקינה המחמירה, חנכו בחברה לפיתוח הגליל שני בתים סעודיים חדשים, אליהם יצטרף בקרוב בית נוסף בקיבוץ כפר הנשיא. בתים המעניקים מענה איכותי, מקצועי ומתקדם.

כל אחד מהבתים משתרע על שטח של 1,200 מ"ר, מאכלס כ-36 דיירים, כאשר כל חדר מאוכלס בשני דיירים לכל היותר. הבתים החדשים מציעים מגוון שירותים, לרבות נוכחות של רופא צמוד, אחיות, מרפאים בעיסוק, קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסט, רוקח, תזונאית, עובדים סוציאליים, מטפלות ועוד.

עלות הפרויקט הינה כ-30 מיליון שקלים וב'חברה לפיתוח הגליל' מדגישים שהושקעה מחשבה רבה בפריסת הבתים בכל האזור תוך שמירה על הצביון הקיבוצי שלהם, ובשילוב הדיירים בחיי הקהילה.
 
שר העבודה והרווחה חיים כץ ציין בטקס החגיגי: "דיברנו במהלך הסיור שקיימתי כאן  על האזרחים הותיקים במדינה, איך מאריכים את תוחלת החיים וכדומה. ראיתי כאן הרבה לב ונשמה למען המבוגרים ואני מברך על כך. זה פרויקט חשוב של החברה לפיתוח הגליל והמועצה בגליל העליון. אני רואה את הטיפול באזרחים הותיקים ואומר-אשרי העם הזה".
ראש מועצה אזורית גליל עליון גיורא זלץ הוסיף: "ההחלטה להקים בתים סעודיים היא הדרך שלנו, בעשרת הדיברות התבקשנו לכבד את המבוגרים, הם אלו שבעשר אצבעות בנו את מה שיש פה. כדי שזה יוכל להחזיק לאורך זמן ולכן התחברנו עם עמל סיעוד והחברה לפיתוח הגליל לפרויקט החשוב שיצליח ויגדל למען אלו שצריכים את זה ויוכלו להזדקן בכבוד".
אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל אמר: "הפרויקט הזה הינו לא רק דבר ייחודי מוניציפאלי אלא ברמה האזורית והפרפיריאלית. זה לא חדש שיש בעיה בשירותי הסיעוד בפריפריה והחיבור שיצרנו בין כל הגופים הינו במטרה לדאוג לקהילה ולוותיקים כאן. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה למען הקהילה".

מנהלת מחלקת הבריאות והרווחה בתנועה הקיבוצית, אורית גלאור, הוסיפה: "כל הכבוד וישר כח! אני תקוה שבתים אלה יתנו מענה הולם לכל אנשי הגליל בכלל ולחברי הקיבוצים בפרט. כולי תקוה שישמר הצביון הקיבוצי, גם אם חבר יאלץ לצאת מביתו, קיבוצו. זו דוגמא לשיתוף פעולה יוצא דופן בין מועצה ארגון אזורי וקיבוץ".


שיתוף פעולה ומפגש חשוב עם האגף החברתי-ביטחוני במשרד הביטחון

מפגש משרד הביטחון שנת שירות

השבוע (יום ד') התקיים דיון באגף הביטחוני בהשתתפות נציגי משרד הביטחון, ראש האגף החברתי-ביטחוני משה צין, ראש תחום שנת שירות, מכינות ונח"ל באגף חביבה סלומון, ראש תחום שנת שירות במשרד הביטחון חגי הרצל, אודי דרור, ראש תחום גיוס מסלולים ייחודיים ונציגי התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר מזכ"ל התנועה, גיל לין, המשנה למזכ"ל, גבי אסם, ראשת אגף חינוך ורז ברוד ממחלקת שנת השירות.
בפגישה החשובה לכל משתתפיה נלמד אופן התנהלותה של שנת השירות בתנועה הקיבוצית בכל הקשור לאחריות הרבה על שלומם ובטיחותם של יותר מ-900 משרתי שנת השרות הפרוסים בלמעלה מ-90 מסגרות במשימות רבות ומגוונות של התנדבות ותרומה לחברה הישראלית. גבי אסם: "שעה זו, שאחרי האסון הכבד בנחל צפית, מחייבת את כולנו לבדיקה מדוקדקת של תחומי האחריות והסמכות שלנו כגוף המשלח והמפעיל הגדול ביותר של מי שדוחים את גיוסם בשנה לטובת שנת השירות ולכן אנו עושים הכל על מנת לבדוק עצמנו ולהבטיח את שלום הנערים והנערות שתחת אחריותנו".
הדיון התנהל ברוח טובה ביותר, במסגרתו ציינה חביבה סלומון את מסירותו הגדולה של צוות מחלקת שנת השירות והאופן המקצועי בפעילותו.
ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, ציין את חשיבות המהלך וההסדרה וגיל לין, משנה למזכ"ל, ביקש כי תישמר מידת מעורבותה של התנועה הקיבוצית בתהליך הבירור וההסדרה.


מוציאים את חניכות וחניכי בתי החינוך במחנות העולים לקורס ההדרכה התנועתי

מתוך סרטון גיוס ההמונים

בואו לסייע לחניכים וחניכות במחנות העולים לצאת לקורס ההדרכה המסורתי המתקיים בכל שנה בחופש הגדול. 

הקורס הינו סמינר ארצי בן עשרה ימים, הנערך בתנאי שטח, להכשרת חניכי וחניכות שכבה ט' ללקיחת אחריות על הדרכת השכבות הצעירות, הובלת פעילויות קהילתיות ותכניות מנהיגות. הקורס כולל פעילויות עיוניות (דוגמת ציונות בימינו, שליחות, סולידריות ואחריות חברתית, אהבת הארץ ואמונה באדם) לצד כלים בהדרכה ועמידה מול קבוצה. מסיימי ומסיימות הקורס יקבלו תעודת מדריך/ה של משרד החינוך ויצטרפו למעגל ייחודי של מחנכים צעירים - מנהיגי המחר.  

מה אתם יכולים לעשות?
הצטרפו ותמכו בהגדלת מספר חניכי וחניכות בתי החינוך המשתתפים בקורס ההדרכה בשני אופנים:

  • תמיכה בגיוס בני ובנות נוער חדשים לפעילות התנועה והזמנתם לקורס ההדרכה.
  • תמיכה בהשתתפות חניכים וחניכות אשר הוריהם מתקשים לעמוד בעלות קורס ההדרכה. 

הצטרפו גם אתם. יחד נרחיב את השוויון והצדק בחברה הישראלית


באנר משקארד 2

'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית והפעם... בירת "הדיקטטור" מקיבוץ מצר

עסק קיבוצי

מבשלת הבירה במצר מזמינה אתכם לקנות מהדורה מיוחדת במינה של בירת "הדיקטטור" - KIM'S GULAG PARTY!

750 מ"ל בירה בתהליך זיקוק קר בעלת 53% (!) אלכוהול ובעלת ארומות כשות נהדרות ומתיקות מאלטית שהדיקטטור העביר אותה בתהליך הנקרא זיקוק קר, הקפאה והפשרה במספר שלבים בטמפרטורות מבוקרות הרבה מתחת לאפס לכדי הוצאת המים (איזה מיותר זה מים) מהנוזל והעצמתו לכדי 53% אלכוהול. 

לפני כשנה, הדיקטטור החליט שהוא רוצה לבשל (או להקפיא) את הבירה הכי חזקה בעולם ולהקדיש אותה לאחד והיחיד - קים ג'ונג און.
לא רק שם מיוחד היה כבר לבירה אלא גם תווית מטורפת של המאייר Daniel Goldfarb המוכשר.
הכל כבר היה מוכן ואז ברגע האחרון, כאילו הדיקטטור שכתב את ההיסטוריה, קים הזמין את דונלד לפגישה! אבל לנו זה לא מפריע להוציא את המהדורה המיוחדת על שמו ואתם צריכים למהר ולהזמין, לפני שיגמר. 

הבירה במהדורה מוגבלת מאד! מחיר השקה מיוחד עד ה-1 ביולי. 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה