דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: רשות המיסים – הפיצוי לתושבי עוטף עזה בקרוב

הפיצוי לתושבי העוטף בדרך. זה הזמן להתפקד למפלגות! כל האמת מאחורי השיר "אגדת דשא". כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הכנסת
הכנסת
 22/11/2018

רשות המסים הציגה מתווה לפיצוי על הנזקים העקיפים שנגרמו לתושבים ולבעלי העסקים בעוטף עזה

בעקבות המכתב אל ראש הממשלה שנשלח מראשי המועצות האזוריות בעוטף אליו הצטרפה התנועה הקיבוצית, התכנסה השבוע ועדת הכספים לישיבה בה הציגה הרשות מתווה לפיצוי הנזקים העקיפים שנגרמו לעסקי התיירות, לבעלי העסקים, לתושבים שנעדרו מעבודתם ולדבוראים
מתווה לפיצוי על הנזקים העקיפים שנגרמו לתושבים ולבעלי העסקים בעוטף עזה
צילום: לע"מ

המתווה מתקן עיוותים שקיימים במתווה הפיצוי הקיים, ויעוגן בימים הקרובים בהוראות שעה. התקופה כוללת את אירועי הגדר הקשים, טרור ההצתות וימי הלחימה. ועדת הכספים שיבחה את התקנות המובאות, אך דרשה הרחבה לעניין מספר נושאים וקראה כי התקנות יוגדרו כתקנות קבע.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "יש שיפור משמעותי בתקנות לעומת המצב קודם, אבל למה זה לא יכול להיות קבוע? למה מחצית מהישובים באזור מחוץ למפת הפיצוי וכל פעם צריך להיאבק על כך כאן מחדש? האם בפעם הבאה חמאס יבחין בין הישובים הסמוכים זה לזה?!"

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני אמר כי: "הבשורה הרעה היא שבעוד איש אינו יודע עד מתי יימשך המצב הביטחוני המתוח, הפיצוי שקובעות התקנות ניתן על נזק שייגרם רק עד סוף השנה האזרחית. מה שהם מביאים זו הוראת שעה שנגמרת בדצמבר. "צריך לראות איך ב־1 בינואר היא ממשיכה, כי חמאס לא שמע על כך שההוראה נגמרת".

אנשי העוטף וחברי הכנסת העלו את בעיית הפיצוי להורים לילדים שנעדרו ממקום עבודתם, זאת משום בחלק מהימים פיקוד העורף הורה על סגירת מסגרות הלימודים של ילדים צעירים, דבר שהביא לכך שהוריהם נאלצו להישאר בבית ולא ללכת לעבודה. הפתרון בתקנות רשות המיסים הוא לתת פיצוי בהתאם לשכר בגין ימי עבודה אותם הפסידו ההורים בכל מקום בו הורה פיקוד העורף על סגירה.

בכל הנוגע לפיצוי בעניין לבעלי עסקים אשר נאלצו לסגור בשל המצב, הודיעו ברשות המיסים כי יינתן פיצוי בהתאם לשכר שמכניס בעל העסק בהתאם לימי העבודה בהם לא פעל בכל מקום בו הורה פיקוד העורף על סגירת עסקים.


באנר כנס הנהגות 2019

ערפל פוליטי? זה הזמן להתפקד למפלגות!

הודעתם של שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים ח"כ אילת שקד כי הבית היהודי לא פורשים מהממשלה, דחתה את האפשרות לבחירות בחודש מארס, אך ההערכות במפלגות לכך שאלו יתקיימו הרבה לפני המועד הקבוע בחוק – נובמבר 2019 לא פסקה. אנשי מפלגת העבודה ומרצ בתנועה הקיבוצית קוראים לחברות וחברי הקיבוצים להתפקד למפלגות ולהשפיע על הרכב הרשימה לכנסת
 
קמפיין ההתפקדות

הודעתם של שר החינוך, נפתלי בנט ושרת המשפטים ח"כ אילת שקד כי הבית היהודי לא פורשים מהממשלה, דחתה את האפשרות לבחירות בחודש מארס (נכון לכרגע...), אך ההערכות במפלגות לכך שאלו יתקיימו הרבה לפני המועד הקבוע בחוק – נובמבר 2019 לא פסקה.

המפלגות אשר בהן יש פריימריז ובהן המחנה הציוני ומרצ זכו השבוע להתפקדות מאסיבית של חברי מפלגה חדשים, אשר מבקשים להשפיע על רשימת מועמדי המפלגה לכנסת.

יו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר קורא לחברי הקיבוצים שלא להקל ראש בערפל הפוליטי ולהתפקד: "חברי מפלגת העבודה ומצביעיה בתנועה הקיבוצית - הגיע הרגע - עכשיו הזמן לעשות מעשה, להתפקד למפלגה ולחזק את מחוז הקיבוצים, כך שימשיך להיות חזק ומשפיע. מלבד זאת -  בשנה האחרונה בשל סיבות טכניות ואחרות נגרעו ממצבת חברי המפלגה מהקיבוצים מאות מתפקדים, אני מפציר בהם לשוב והתפקד. חשוב שכולם "ירדו מהגדר" ויחזקו את המחוז. עשו זאת היום, כי בקצב האירועים הפוליטי שעובר כאן, מחר עלול להיות מאוחר". 


פייסבוק התנועה

כנס הנהגות הקיבוצים - עוד לא נרשמתם?

כנס הנהגות הקיבוצים ה-6

באנר משקארד מתנה 2

תמונת השבוע - חשיפה לצפון

גליל עליון בתנועה

השבוע התקיים בתנועה הקיבוצית מפגש מיוחד בין מטה התנועה הקיבוצית לבין מנהלי ומנהלות הקהילה של כל קיבוצי הגליל עליון וצפון רמת הגולן, שהגיעו ליומיים של למידה והכרות עם התנועה בנושא של יחסי קיבוץ-אזור-תנועה.
רמי פלג, המתאם האזורי מטעם המועצה, הארגון האזורי והתנועה הקיבוצית: "המועצה האזורית גליל עליון היא היחידה בארץ שיש בה רק קיבוצים, מתוך כך היה לנו חשוב לשמוע את מנהלי הקהילות בקיבוצים שרואים את החשיבות בחיבור לעשייה של התנועה בכל המישורים – בחינוך, בכלכלה ובקהילה. יצאנו עם לא מעט תובנות, דברים רבים שדורשים טיפול אבל בעיקר עם תחושה של שותפות לדרך".


באנר ברית פיקוח תום 2018

ניפגש ב"שבילים" - עוד תוכנית בוגרים ברשת הצעירים יוצאת לדרך

מפגש פתיחה שבילים

ביום רביעי האחרון נפתחה תוכנית בוגרים חדשה מבית אגף הצעירים בתנועה הקיבוצית בשיתוף קרן ברל כצנלסון. התוכנית נקראת "שבילים - לציונות וצדק חברתי", ומונה 24 צעירים וצעירות מהמגזר הכפרי וההתיישבות העובדת, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם ובחברה הישראלית כולה.

התוכנית שתכלול כ12 מפגשים, תעסוק בנושאים מדיניים בטחוניים, חברתיים-כלכליים ודמוקרטיים אזרחיים, ותנסה לייצר עבור המשתתפים סל כלים להעצמה אישית, מנהיגות וחזון לשינוי ועיצוב פני המדינה והקהילה. 

את התוכנית ילווה וינחה נחשון אלוני (עין החורש) ובמפגש הראשון בירכו את המשתפים גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה, שי צ'רפנוב מנהל תוכניות המנהיגות מקרן ברל כצנלסון, רותם שניצקי מנהלת רשת הצעירים ואבישי בן אהרון רכז מעורבות והגשמה באגף הצעירים. כמו כן, ערכו המשתתפים שיחה ערה ומעניינת עם ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני) שסיפר על הסיבות ודרך החיים שהובילו אותו לעשייה חברתית ולפעילות ציבורית ופוליטית. בהמשך יפגשו המשתתפים אנשים ונשים משפיעים ומשפיעות בתחומים רבים - חברי כנסת, מנהלי פרויקטים ותוכניות, מעצבי דעת קהל, מומחים בתחום הכלכלה והמדיניות הציבורית ועוד ועוד. 

בסיום התוכנית, תינתן למצטיינים הזדמנות להצטרף לתוכנית המשך ובמסגרתה יינתנו הזדמנויות נוספות להתפתח ולהוביל. 

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "לאחר הרבה שנים שהתנועה הקיבוצית לא התמקדה בצעירי התנועה וההתיישבות העובדת בכלל בכל מה שנוגע לפיתוח מנהיגות צעירה, היום זה קורה. תכנית שבילים היא אחת מתוכניות הבוגרים של רשת הצעירים וכמוה עוד יהיו לנו נוספות במגוון נושאים והכשרות. אני שמחה על שיתוף הפעולה עם הקרן והיציאה לתכנית המשותפת. מרגש כל פעם מחדש לראות עוד ועוד צעירים שמתחילים להגיע לכאן למסדרונות התנועה ובכלל צעירים שרוצים לקחת חלק ולהשפיע על חייהם והחברה הישראלית".

אבישי בן אהרון, רכז מעורבות והגשמה בתנועה, מוסיף: "התוכנית באה להכשיר את דור המנהיגות והפעילים הפוליטיים של התנועה, לחבר רעיונות עם אנשים ולייצר פלטפורמה חדשה לשינוי חברתי וערכי בתנועה ומחוץ לה. זוהי שותפות חשובה עם קרן ברל כצנלסון שאנחנו מתכננים שתלך ותתרחב כי רק ביחד אפשר יהיה להביא לשינוי אמיתי".


באנר משקארד מתנה

מחכים לכם במסע י"ב

עכשיו גם המדריכים והמדריכות מוכנים
כנס יב

מסע י"ב - 3-6.12 - ירוחם - ערבה - בה"ד 1 


באנר הגן הקיבוצי

אגדה שהיתה באמת. נפרדים מעוזי חגי.

"יש ערמה של חברה על הדשא, אני דברים כאלה מחבב..." - את השיר "אגדת דשא" כתב מאיר אריאל ז"ל לחתונתם של עוזי חגי ואיווה בקיבוץ משמרות בשנת 1968. השיר הולחן על ידי שלום חנוך, גם הוא בן הקיבוץ, כשהיה בן 15 (!). בהמשך התפרסם השיר גם בביצועו של חנן יובל - "משמרותניק" אף הוא, והפך לאחד מנכסי צאן הברזל היקרים בזמר העברי.

לימים היה עוזי איש חטיבת החברה ורכז הרכזים בתק"ם.

השבוע, 50 שנה אחרי, הלך עוזי לעולמו. יהי זכרו ברוך.

מרגש מתמיד לצפות בקטע מהראיון שקיים עודד בן עמי עם עוזי וחנן על השיר.


שבילים

אתגרים 2018 -
האקתון אזורים מנותקי רשת

ההאקתון הראשון בהובלת התעשייה הקיבוצית
בואו להיות חלק מלמעלה מ-100 מהנדסים, מעצבים, סטארטפיסטים וחוקרי סביבה במפגש של חדשנות
 
האקתון התעשייה הקיבוצית

האתגר:
כ 80% מתושבי מזרח אסיה חיים ללא גישה לשירותי רפואה בסיסיים
כ 80% מתושבי אפריקה הכפרית חיים ללא גישה לחשמל
2.3 מיליארד איש בעולם חיים ללא גישה לסניטציה בסיסית

על פי תחזיות האו"ם, הבנק העולמי וגופים נוספים, עד 2050 אוכלוסיית העולם תגיע לכ 10- מיליארד בני אדם אשר יצטרכו לחיות על משאבים מוגבלים עם דרישות גדלות והולכות למקורות מים נקיים, מזון
זמין ואנרגיה.

ההזדמנות:
Industry 4.0 ומהפכת הביזור מביאים הזדמנויות גדולות לפתרונות חדשים. מעולם לא חוותה האנושות שפע כזה של הזדמנויות להתחבר, להמציא ולהביא פתרונות מכל מקום בעולם לכל מקום. בין מדפסות תלת ממד לאינטרנט אלחוטי ולכלכלה שיתופית מתקדמת - עסקים וארגונים עובדים על פתרונות לרבים מהאתגרים.

דולב, סולב ואיגוד התעשייה הקיבוצית מזמינים אתכם לתהליך חדשנות מיוחד שבשיאו האקתון אתגרי אזורים מנותקי רשת. בשילוב טכנולוגיות, שיתופי פעולה ורעיונות נוכל לפתור חלק מהאתגרים הנוצרים עם הצמיחה המהירה באוכלוסיה ובראש וראשונה המחסור במשאבים בהזנה, מים, חקלאות ורפואה. זהו המפגש הראשון בשרשרת אירועים שנתיים שימקמו את התעשייה הקיבוצית במרכז הזירה הבינלאומית.

רוצים להיות חלק מהניסיון לפרוץ דרך ולהשפיע באמת על סוגיות עולמיות? הרשמו עכשיו!


גיבורות מאירות -
בואו להדליק איתנו בחנוכה!

גיבורות מאירות

בכל שנה בחנוכה אנו מעלים על נס את גבורת המכבים ומספרים בשבחיהם, לעיתים מוסיפים גם גיבורי תרבות ציוניים, ועכשוויים, ואולי אפילו גיבורי על.
שנה בחרנו לעשות מעשה של תיקון, ולספר על גיבורותרבות: נשים גיבורות.
בחרנו דמויות של נשים מעוררות השראה בתחומים מגוונים, מתוך התרבות היהודית- ישראלית, והכנו לכל נר של חנוכה כרטיסיה המציגה את סיפורה של הדמות, טקסט שכתבה או שמתקשר אליה, והפעלה הקשורה בדמותה, מפעל חייה, שמה או השראתה.
סביב הכרטיסייה תוכלו לייצר פעילות בקהילה, במערכת החינוך הפורמלית - והחברתית-קהילתית, עם הש"ש, החניכות/ים, ואפילו בבית, עם המשפחה.
השנה תוכלו להתבונן סביב, יחד עם חברי וחברות הקהילה שלכן/ם ולשאול: את סיפורה של מי ראוי לספר בעת הדלקת נרות חנוכה? מי הגיבורה שלנו?
השמש(ית) בכל הדלקה- תיקרא "הגיבורה שלי", ותאפשר לכן/ם לבחור מישהי משמעותית עבורכם/ן ולשתף מדוע היא גיבורתרבות בעיניכן/ם.

חג של אור!

לערכת גיבורות מאירות: לחצו כאן

ביטוח חקלאי

ממשיכים במהפכה: מועדון הצרכנות משקארד חילק לחבריו 2.8 מיליון שקלים ומחלק מתנות למצטרפים

עוד לא חברים ברשת הצעירים של התנועה הקיבוצית? הצטרפו לרשת הצעירים ולשיתוף הפעולה עם מועדון משקארד וקבלו גיפטכארד מתנה
משקארד

משקארד, מועדון הצרכנות מבית משקי הקיבוצים לגרים בסקטור ההתיישבותי, ממשיך במדיניות ייחודית וחולק עם בעליו שהם גם לקוחותיו את רווחיו. בעקבות הצלחת משקארד, המועדון חילק לקיבוצים החברים בו כ- 2.8 מיליון ₪ (לעומת כ- 2 מיליון ₪ שחולקו במהלך 2017 עבור 2016) – חלקם חולקו ישירות לקיבוצים הבעלים על פי כמות הכרטיסים בכל קיבוץ והחלק השני חולק כהחזר מלא של דמי החבר אשר חויבו במהלך שנת 2017 – החזר זה בוצע ישירות לכרטיס האשראי משקארד של בעל הכרטיס.

"אנחנו ממשיכים לפעול לטובת רווחת הפרט בקיבוצים ונמשיך לפעול בתחום, ולייצר פתרונות תשלום וערך אמיתי לקיבוצים ולמחזיקי הכרטיס מן הצד האחד, ולמתן הטבות רלוונטיות מן הצד האחר", הסביר ניר ברקאי, מנכ"ל הסחר במשקי הקיבוצים. לצד חלוקת הרווחים, המועדון הכריז גם על מבצע הצטרפות עד סוף השנה. חברים חדשים שיצטרפו למשקארד יקבלו במתנה גיפט קארד בשווי 85 ₪ לקניות ברשתות שונות.

כמו כן, משקארד פועלים בשיתוף פעולה מיוחד עם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית למתן הטבות ייחודיות לצעירות וצעירים, וכל מי שיצטרף לרשת הצעירים יקבל אף אפשרות להצטרף למועדון הצעיר של משקארד וליהנות אף הוא מההטבה הייחודית. 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה