דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית: שבוע מתוח בעוטף - מזכ"ל התנועה: "כבוד לתושבים גיבורי הגדר"

שבוע מתוח בעוטף - מזכ"ל התנועה: "כבוד לתושבים גיבורי הגדר". הקרב על חלופת האגודה מתעצם וקומונת גש"שים לשנה הבאה. כל זאת בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
השבוע בתנועה הקיבוצית:
השבוע בתנועה הקיבוצית:
 31/05/2018
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מזכ"ל התנועה בעוטף: "בשם התנועה הקיבוצית ובשם עם ישראל כולו – כל הכבוד לכם, גיבורי הגדר 
בכל גזרות העוטף!"

בעיצומו של השבוע המתוח בעוטף עזה, הגיעו מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר והמשנה למזכ"ל התנועה גיל לין, מלווים ברכזי (ותושבי) האזור אורית בראון (כפר עזה) ויענקל'ה שצנסקי (ארז) לסיור באזור. אנשי התנועה ביקשו להגיע דווקא לקיבוצי צפון העוטף, אשר חוו אזעקות רבות ושעות ארוכות של חרדה, אך היו פחות בפוקוס המלחמתי-תקשורתי. היום (חמישי) התקבלו שבע משפחות חדשות לחברות בקיבוץ כרם-שלום. ברוכים תהיו!
מזכ"ל התנועה בעוטף: " בשם התנועה הקיבוצית ובשם עם ישראל כולו – כל הכבוד לכם, גיבורי הגדר בכל גזרות העוטף!"

 ראשי התנועה והרכזים הגיעו לקיבוצים – כרמיה, ארז ויד מרדכי ונפגשו בהם עם ממלאי התפקידים ואנשי צוות צח"י.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר סיכם את הסיור בקיבוצים ואמר: "התרגשנו לפגוש צוותים מקצועיים, קרי רוח, שלמדו להתמודד עם השגרה המטורפת הזאת, לנהל בהצלחה את קיבוציהם ולהצמיח אותם באופן מעורר השתאות. בשם התנועה הקיבוצית ובשם עם ישראל כולו – כל הכבוד לכם, גיבורי הגדר בכל גזרות העוטף!"

בהמשך היום, התקיימה פגישה של ראשי הקיבוצים, הישובים והרבש"צים של ישובי דרום העוטף, בהשתתפות מפקד חטיבת הדרום אל"מ קובי הלר, גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול, גיל לין המשנה למזכ"ל התנועה ואורית בראון הרכזת האזורית. בפגישה עדכן המח"ט על פעולות צה"ל בימים האחרונים, על ההיערכות לימים הקרובים והצפי לתקופה הקרובה. רוב הדברים אינם מותרים לפרסום, אולם בהחלט ניתן לומר כי צה"ל מודע לצרכי התושבים באזור והקשר הטוב בין המועצה, הצבא והתושבים באזור זה, נותן ערך מוסף גדול ומשמעותי.

"מעולם לא הייתה הקלישאה, באנו לחזק ויצאנו מחוזקים, נכונה יותר" אמר גיל לין בסיום. "זה לא שהמצב פשוט, האיומים והסיכונים אמתיים, באירועים כאלה לא ישנים בלילה, יש פחדים וחששות מוצדקים. אולם מצאנו קיבוצים חזקים, מאורגנים היטב, היודעים להתמודד עם האתגרים המיוחדים והמצב המורכב. בכל קיבוץ יש צוותי חירום מתורגלים, הנהגות שיודעות כיצד לנהוג ואיך להגיב, מתי לשמור על שלווה ומתי להגיב באופן דחוף ונמרץ. אנו מחזקים את ידי תושבי האזור, והידיעה כי יש מאחוריהם תנועה קיבוצית שלמה שמתגייסת לעזור כשצריך ואף יכולה לארח את הילדים והחברים מקיבוצי החזית בקיבוצי העורף, חשובה ביותר ומסייעת להתמודדות עם המצב" סיים לין.


פייסבוק התנועה

חברת נחל עוז: "הגיע הזמן שהממשלה תיקח את עצמה בידיים ולא רק תדבר"

תמי הלוי, חברת קיבוץ נחל עוז, התראיינה ביום רביעי בתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, אותה מגיש אפי טריגר, ותקפה באופן חריף את פעילות הממשלה, או יותר נכון אי פעילות הממשלה אל מול מה שעוברים תושבי עוטף עזה -  "הממשלה הפסיקה לדאוג לצרכים היום-יומיים של תושבי עוטף עזה, ה"טפטופים" שנמשכים הרבה זמן, מקבלים מענה בהפצצה של אזורים ריקים, מקומות בהם החמאס והג'יהאד האיסלמי ושאר ארגוני הטרור כלל לא נמצאים. אני לא בעד להרוג אנשים, אבל אני בעד לחסל בעיה ובמקרה הזה לחסל טרור"
חברת נחל עוז: "הגיע הזמן שהממשלה תיקח את עצמה בידיים ולא רק תדבר"

"הגיע הזמן, שהממשלה תיקח את עצמה בידיים וכמו שהיא מחליטה לפעול מול איראן היא תפעל גם מול מה שקורה בעזה, ותיתן לנו, לתושבי העוטף, לחיות את החיים הנורמליים שלנו, ולא שבשבע בבוקר כשהילדים יושבים בתחנות ההסעה לבית הספר ולהפציץ אותנו בצורה שלא ידענו הרבה זמן.

תמיד הייתי יותר רגועה ואופטימית, מכיוון שאחרי צוק איתן שהייתה מלחמה קשה, היה שקט. קלטנו מאז עשרים משפחות ויש עוד משפחות בדרך, אתמול העמידו כאן שלוש יחידות קראווילות והיום יביאו עוד – מיועד למשפחות חדשות. אנחנו קולטים וצומחים ויש לנו קהילה מדהימה בנחל עוז. אבל יש גבול! והגבול הגיע! הגיע הזמן שהממשלה תיקח את עצמה בידיים ולא רק תדבר.

אני אומרת לתושבים החדשים שהגיעו מאז צוק איתן – אנחנו נמשיך לגדול! אנחנו נמשיך לחזק את הקהילה! אנחנו נביא עוד משפחות חדשות, אני מעודדת משפחות להגיע לכאן להקים את הבית שלהם, כי יש לנו פנינה של מקום – דשאים, עצים וטבע.

אני מדברת עם הנכדה שלי, שחזרה מבית הספר ואומרת לי : "היו בומים חזקים ובית הספר ממוגן, אבל לנסוע עשר דקות מבית הספר הביתה זה מפחיד, כי זו קופסא שלא ממוגנת. לשמחתי, היא מוסיפה ואומרת - אני חזקה ואני אופטימית ואני אוהבת את המקום!"

אני רוצה שהיא תמשיך ככה וכל שאר האנשים ימשיכו ככה. אני רוצה שהממשלה תעשה מעשה – לא מלחמה, אבל פתרונות אחרים והגיע הזמן שהיא תעשה את זה".


הקאתון רשת הצעירים

נאבקים על חלופת האגודה

נאבקים על חלופת האגודה

בעקבות הקשיים שמערימה רמ"י על יישום חלופת האגודה ובכלל זה, הקמת הועדה לבחינת חלופת האגודה, מכנסת התנועה  מפגש לצורך עדכון וחשיבה משותפת על המשך והגברת המאבק למען יישום החלופה.
ראש אגף כלכלה, דגן לוין: "לאחרונה, הולכת ונחשפת פומבית כוונת גורמים ברשות מקרקעי ישראל לסכל את חלופת האגודה או, למצער, להקשות עליה כך שתהפוך לבלתי אפשרית או רלבנטית למימוש. התנועה הקיבוצית, שיזמה את הקמת החלופה ונאבקת עליה כבר שנים ארוכות, לא תאפשר למזימה לקרום עור וגידים ועומדת על זכותם של הקיבוצים לממשה ככתבה וכלשונה, כחלק מזכותם הטבעית לבנות ולקלוט חברים תוך שמירה על צביון הקיבוץ ועל ריבונותם לבחור את דרכם".

כחלק מהמאבק, אנו מכנסים את מנהלי הקיבוצים ומובילי השיוך בקיבוצי "חלופת האגודה". בכנס נציג את דרכי הפעולה של התנועה ונקיים חשיבה משותפת על המשך המאבק.

אנו קוראים ומזמינים את כל ממלאי התפקידים בקיבוצים לבוא ולקחת חלק בכנס. כל קיבוץ נוסף משמעותי ביותר במאבק על זכותנו לבנות, זכותנו למאבק על הבית.

יום ד', 6.6.2018, בשעה 16:00, בית התנועה הקיבוצית בת"א. 

אנא אשרו השתתפותכם במייל: dagany@tkz.co.il


באנר משאבי אנוש

עוד לא מאוחר להצטרף - בואו להאקתון!

האקתון הקיבוצי הראשון נפתח היום (חמישי) אחה"צ ב"חממה" בעין-שמר. באירוע הושקה גם רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית. ההאקתון יימשך עד יום שישי בשעות אחר-הצהריים ועוד לא מאוחר להצטרף! אין צורך להרשם, פשוט תבואו! מחכים לכם.
מעט התמונות מדברות בעד עצמן
משיקים את רשת הצעירים. צילום: נעם גבע

באנר ברית פיקוח

תמונת השבוע - כולנו עם עוטף עזה

כולנו עם עוטף עזה

כמעט מאתיים פצצוות מרגמה ורקטות שוגרו השבוע לעבר קיבוצי ויישובי עוטף עזה, במה שסוכם כשבוע המלחמה הקשה ביותר מאז צוק איתן. כל מי ששמע, ראה וקרא השבוע חדשות (והיו כאלו כל הזמן) מהדרום, ראה את אנשי העוטף, אנשי הציונות המעשית, עומדים כחומה אנושית בצורה אל מול איום הטרור. מתינוק ועד זקן, מילדי גן הילדים שנפגע ועד אחרון הרבש"צים וראשי המועצות הפגינו כולם חזית אחידה של חוסן לאומי וגאווה מקומית. חברי הקיבוצים בכל הארץ כמו שאר אזרחי המדינה עומדים נפעמים אל מול תושבי האזור. שבת שלום, שבת שקטה לכולנו. 


שבילים

טור מיוחד בעקבות המצב בעוטף - התמודדות במצבי חירום לצוותים החינוכיים

חוסר הודאות והדאגה מהלא נודע נוכחים ומטרידים את כולנו: האם אנחנו לקראת מערכה נוספת או משהו נקודתי שיחלוף בימים הקרובים, האם המערכות הקהילתיות מוכנות והאם מערכת החינוך ערוכה, הצוותים מכירים את תפקידם לעת שתידרש? האם ההיערכות הוא לזמן קצר או לכמה זמן? בדף העמדה של "שבילים", המצורף כאן, ניתן לקבל מספר כללי בסיס להתמודדות במצבים כאלו, כאשר הכלל העיקרי הוא להיות קשובים לילדים, לבני הנוער, להורים ולצוותי החינוך ולפעול על פי הצורך והדרישה שעולים מהשטח.
צוות "שבילים" מציע את עזרתו בכל עת ולמה שידרש, נקווה לימים שלווים וטובים.
אוורור רגשות
עקרונות מנחים בעת משבר וחירום

מאת: סמדר שם-טוב, יועצת ב"שבילים"

לפעילויות אוורור רגשות והתמודדות במצבי חירום

אירועי משבר וחירום הם חלק מחיינו, המתרחשים בדמות אירועים ביטחוניים כפיגועים ומלחמות ואירועים אחרים מהחיים כגון אירוע אובדני, הריון לא מתוכנן בקרב הנערות המתבגרות, מוות של סבא/תא או הורה.
במקומות אלו, אנחנו כמבוגרים, חווים תחושות של תקווה לצד חוסר ודאות וחשש. גם ילדים ונערים חווים תחושות דומות. כמעט בלתי אפשרי "לעטוף" אותם ולמנוע אינפורמציה כלשהי על המתרחש מסביב. ולכן חשוב לזכור, כי לנו, כצוות חינוכי משמעותי, יש תפקיד מרכזי, במקומות הללו, אנו מהווים מקור לביטחון.
מחקרים מראים קורלציה בין נוכחות והתנהגות המבוגרים בזמני משבר, לבין תגובות הילדים.

מדוע חשוב לעסוק בנושא זה?
תגובות של ילדים למצבי לחץ מתמשכים- הן פונקציה של כמה משתנים.
ככל שהילד רך יותר, כך התפיסה, החשיבה והבנת המציאות הן יותר בדרכים לא מילוליות. ילדים ובני נוער חווים ומגיבים לחרדות המבוגרים - לא רק למה שנאמר.
כמו כן, הם חשופים לפחדים דמיוניים שומעים שיחות ועוד, וכך משלימים פערים בדמיון.
אצל ילדים צעירים החשיבה על "מה שיהיה", מוגבלת למה שהם מכירים, או לחילופין, לעולם הדמיוני. הם נוטים לחשיבה קונקרטית, אגוצנטרית, נוקשה ולעיתים לחשיבה מאגית או חשיבה דיכוטומית (טוב או רע)
הכוללת סכנה להקצנה לכיוון של קטסטרופות.
ככל שהילד מתבגר, מנגנוני ההגנה שלו יותר מתוחכמים: הכחשה, ציניות, רציונליזציה...יש גם בושה (מה פתאום שאפחד...).
לשים לב:
למרות שלעיתים נדמה שכלום לא עובר עליהם, זה בכלל לא מעסיק אותם, הדברים לא כך הם, ולכן אנו צריכים ללמוד להבחין ובעקבות כך לטפל או להפנות לטיפול. 


באנר משקארד 2

מפגש חשיפה למתנדבי גש"ש
(גמלאי שנת שירות) במרכז

גש"שים צעירים
בואו להיות גש"שים (כמעט כמו אלו שבתמונה...)

מפגש שני להצגת תכניות ותחומי התנדבות למתנדבי "פרויקט הגשש"ים" (גמלאי שנת שירות) מיוזמתו של אגף צעירים ומעורבות בחברה, יתקיים ביום ו' 8.6 בשעה 10:00 בבית התנועה הקיבוצית (בקומה 7). 
במפגש זה יוצגו מסגרות התנדבות שונות בכפר החינוכי ניצנה ובפרוייקט חדש לנוער בקריית מנחם בירושלים.
בין הפעילויות המוצעות ניתן למצוא הוראה והוראת עזר, חוגים שונים, פעילויות עם נוער, חווה חקלאית חינוכית, אנרגיה חלופית ועוד.
חברי המשלחת מניצנה ונציגי קבוץ "ראשית" מירושלים יציגו את האפשרויות וישיבו על שאלות.

לפרטים נוספים והרשמה: איציק שפרן 052-6131873


באנר משאבי אנוש

ירידי החשיפה לשנת שירות: הנוער נוהר בהמוניו להתנדבות בחברה הישראלית

ירידי שנת שירות

החודש התקיימו ירידי שנת השירות למסיימי שכבת י"א.
בירידים השתתפו כ-800 בני נוער, 80 מדריכים, 30 מנהלי חינוך אשר קיבלו הסבר על תהליך המיון לשנת השירות.
הירידים עסקו בעידוד בני הנוער ליציאה לשנת השירות, המשך לשירות משמעותי בצבא, ומפגש עם מחלקות שנת השירות, הנח"ל והצבא.
היריד כלל שני חלקים- הסברים על תהליך המיון, ויריד מסגרות שנת השירות שבו השתתפו קומונות של התק"צ, תנועות הנוער והמכינות שהסבירו לבני הנוער על העשייה עצמה בכל אחת מהמסגרות.
במהלך הירידים שמעו בני הנוער את סתיו גיל ונחשון אלוני מתכנית "יהב", אשר שיתפו אותם בחווייתם האישית ובמשמעות של יציאה לשנת השירות והוסיפו מאד למשמעות הבחירה ביציאה לשנת שירות.  
אפרת קרינסקי ואורי פלד-נקש מצוות "שבילים": "אנו שמחים מאד לראות כיצד בכל שנה הולכים וגדלים הירידים האלו, רואים את חשיבותם בהכנה לקראת המיונים בשנת י"ב ומבקשים מאד להודות לכל מי שהגיע, הסביר ותרם להצלחת הירידים, ובעיקר למועצה אזורית גלבוע וקיבוץ עין חרוד מאוחד על האירוח של היריד הצפוני ומועצה אזורית בני שמעון וקיבוץ בית קמה על האירוח של היריד הדרומי.


באנר ברית פיקוח

הצטרפו למאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל

חייבים לעצור את האסון! זה הזמן להילחם!
ימים ספורים נותרו! עוד מעט מגיעים ליעד- 160,000 ש"ח- עוד צעד בדרך ליעד האמיתי - הצלת עמק יזרעאל.
תומכים ותורמים יקרים, תנו עוד פוש קטן - תרומה, הפצת הלינק לחבריכם - בכדי שנוכל להציל את העמק!
הנה רק חלק קטן מהנזקים שיגרמו אם יקום שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל:

❌ כל 3 דקות המראת או נחיתת מטוס 
❌ 200,000 תנועות מטוסים בשנה, 20 מיליון נוסעים בשנה, כולל שבתות וחגים, כ-550 תנועות ביממה. 
❌ המראות ונחיתות בגובה 200 מטר מעל בתי התושבים 
❌ מפגעי רעש שאינם עומדים בתקן הבינלאומי 
❌ זיהום האוויר הצפוי מפליטות המטוסים 
❌ נזקים בריאותיים עצומים הכוללים עליה בתחלואה של מחלות לב, סרטן, הפרעות קשב וריכוז וכן פגיעה בשמיעה והפרעות שינה. 
❌ סכנה בריאותית חמורה לאלפי התלמידים והילדים הלומדים בגנים ומוסדות חינוך הממוקמים בסמיכות למסלולים המתוכננים, כולל נזקים קוגניטיביים, לימודיים וחינוכיים. 
❌ פגיעה קשה בחקלאות הענפה ובמשק החלב של עמק יזרעאל שהם מהגדולים במדינה, ובעלי חשיבות גבוהה ברמה הלאומית. 
❌ פגיעה אנושה בטבע ובסביבה, בהיותו של העמק ריאה ירוקה ומסדרון אקולוגי למיני בעלי חיים, וכן ציר מרכזי בנתיב נדידת מאות אלפי ציפורים כולל אתר קינון לעופות נדירים על סף הכחדה. 

הצטרפו למאבק, שתפו ותירמו בקישור הבא ⬅ http://bit.ly/EmekYarok

הקאתון רשת הצעירים

אמני גלריית הקיבוץ בכל השנים - שימו לב!

רגע לפני סגירת הגלריה מבקשים בגלריית הקיבוץ להתבונן ולחגוג את מה שהיה ולהיפרד מהאמנים ומקהל המבקרים. בגלריה מבקשים לחגוג בתערוכה ובסדרת אירועים, אשר יתקיימו
בחודש אוגוסט
 
ילדים בחופשת קיץ, סוף שנות ה-50. צילום: מורדו אברהמוב. הוצג בגלריית הקיבוץ
ילדים בחופשת קיץ, סוף שנות ה-50. צילום: מורדו אברהמוב. הוצג בגלריית הקיבוץ

בגלריה מבקשים צילום חלל בתערוכה בה הצגת ובנוסף תצלום של פריט מתוכה - ציור , צילום או אובייקט. בנוסף נשמח לכמה מילים כתובות המתייחסות למשמעות הגלריה בעיניך, או לחוויית ההצגה בה. עד מאה מילים.

תצלומי החלל או העבודה וגם ההתייחסות המילולית, יוצגו כל אחד בפורמט גלויה – 15/10 ס"מ.

אנא שלח/י את החומרים בפורמט 15/10 ס"מ, או עדיף בקובץJPEG  ב300DPI  SRGB. אנא ציין/י שם, שם התערוכה והשנה בה היא התקיימה.
נשמח לקבל את החומרים עד סוף יוני. התערוכה תוצג באוגוסט, במועד שיקבע בהמשך. החומרים לא יוחזרו והם יככבו בתערוכת המשך.

יעל קיני מנהלת אמנותית ואוצרת 0508674671
מיכל זהבי מנהלת תפעול 03-5232533
כתובת מייל:  k.gallery@tkz.co.il
כתובת למשלוח: גלריה הקיבוץ, רח' דב הוז 25, תל-אביב   


באנר משקארד 1

מנחילים את שיריו של מתתיהו שלם לילדים

ערב ברמת יוחנן

בימים אלו רואה אור המארז "שירו בני כפרים" – מבחר משיריו של מתתיהו שלם מוגש לילדים.

מתתיהו שלם (1975-1904), איש העלייה השלישית, ממייסדי קיבוץ בית אלפא וחבר רמת יוחנן, היה ממניחי היסוד לתרבות החג המתחדשת בארץ ישראל, משורר, מלחין, מחנך, והוגה דעות. בין שיריו: "שבולת בשדה", "פנה הגשם", "שה וגדי" ואחרים. 

במארז: תקליטור בביצוע זמרים ונגנים, ילדים ומבוגרים, מאנשי הקיבוץ; ספר ובו מילות השירים, תווים לנגינה וסיפורים קצרצרים ובהם תמונות וסיטואציות מהווי הילדות הקיבוצית ומחיי הכפר הארץ-ישראלי; מדריך למחנכים ובו חומרי רקע וכלים דידקטיים לשימוש גננות ומורים בהנחלת השירים לילדי גן ולכיתות בית הספר הראשונות.

זהו פרויקט קהילתי המתהווה מזה שנתיים ימים ברמת יוחנן ביוזמה של מרכזת חינוך – הגיל הרך, בהובלה ובהפקה של המכון להווי ומועד מייסודו של מתתיהו שלם ובביצוע חברים וילדים רבים (זמרים, נגנים, מאיירים, כותבים וכו').

צוות היגוי: ד"ר נורית פיינשטיין, אורית ארזי, מירי פיינשטיין, רמי ברבר.
כתיבה ועריכה: ד"ר נורית פיינשטיין.
ניהול מוסיקאלי: רמי ברבר

ערב השקה חגיגי יתקיים במוצ"ש, 9.6.18, בשעה 18:00 בחדר האוכל בקיבוץ רמת יוחנן- מוזמנים!

מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש: hagim@kry.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה