דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית – מי נבחרו לראשות המועצות הקיבוציות?

מי נבחרו לראשות המועצות הקיבוציות? כל הפרטים על הסכם החלב והתנועה מתייצבת לצד דרישות קיבוצי עוטף עזה. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בחירות
בחירות
 01/11/2018

כל התוצאות מהבחירות במועצות הקיבוציות

מרבית ראשי המועצות ה"קיבוציות" ימשיכו לעמוד בראש רשויותיהם בחמש השנים הקרובות. מספר ראשי וראשות המועצה הקיבוצניקים עומד על ארבעה עשר
צילום: אבי אוחיון - לע"מ
צילום: אבי אוחיון - לע"מ

רוצים לראות התוצאות? היכנסו לכתבה 

בהצלחה לכולם ולכולן!


באנר כנס הנהגות 2019

הגיעו להסכמות: נחתם ההסכם בענף החלב

הרפורמה תשמור על המשק המשפחתי והקיבוצי ותגן על התכנון בענף ועל יציבותו
 
ההצבעה במזכירות ארגון מגדלי הבקר לחלב. החזית המאוחדת של הקיבוצים והמושבים יצרה את ההבדל.
ההצבעה במזכירות ארגון מגדלי הבקר לחלב. החזית המאוחדת של הקיבוצים והמושבים יצרה את ההבדל.

שר האוצר משה כחלון, שר החקלאות אורי אריאל, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ומזכ"ל ההתאחדות אבשלום (אבו) וילן, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר, אביתר דותן, יאיר ריינמן, יו"ר הארגונים הכלכליים, חתמו בתחילת השבוע על רפורמה היסטורית במשק החלב.
הרפורמה צפויה להוזיל את מוצרי החלב בעשרות אחוזים, תפתח את המשק לייבוא מדורג ותביא לחיסכון של מאות מיליוני שקלים בשנה למשק ומאות שקלים בשנה למשפחה.

לאחר שבשבוע שעבר, הגיעו נציגי הקיבוצים ונציגי המושבים להסכמות ובהצבעה במזכירות ארגון מגדלי הבקר לחלב התקבלה ההצעה פה אחד, הגיעו אלו בחזית מאוחדת למו"מ אל מול נציגי האוצר. שם, לאחר מרתון דיונים ארוך, הצליחו להגיע להבנות בדבר פתיחת השוק לייבוא מוצרי החלב אך גם לשמירה על יציבותו ותכנונו של הענף ולהגנה על יציבותן של הרפתות הקיבוציות והמושביות.

במסגרת הצעדים ייפתחו לייבוא מרבית מוצרי החלב באופן מדורג כך שבתחילת 2019 המכס עליהם יפחת בכ-40% ובהמשך יחולו ירידות נוספות עד להפחתה של כ-65% במכס. 
ההסכם מהווה שמירה על ענף החלב והתכנון בו לשמונה השנים הקרובות. עלות ההסכם הינה 450 מיליון ₪ שמתוכם 350 מיליון ₪ יינתנו להשקעות ומענקים במושבים ו- 100 מיליון ₪ להשקעות ומענקים בקיבוצים.


פייסבוק התנועה

למה הסכם חלב?

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, בטור מיוחד על הסכם החלב: חשוב לזכור כי האלטרנטיבה של פתיחת שוק מוצרי הגבינות הקשות באופן גורף הייתה מורידה מכת מוות על התכנון בענף חלב ותוצאותיה היו חמורות לאין שיעור מן ההסכם כשהגענו אליו
למה הסכם חלב?
אבשלום (אבו) וילן. צילום: דנה בר-און

במשך כשנה ניהלו התאחדות מגדלי בקר יחד עם התאחדות חקלאי ישראל משא ומתן ארוך ועיקש עם אגף התקציבים באוצר על הסכם חלב חדש שיאפשר לשמור על ענף החלב כענף מתוכנן, וימנע את קריסתו עקב כניסה מאסיבית של גבינות קשות, נוכח הורדה צפויה של מכסי המגן.

ע"פ חוק החלב - באפריל 2019 מסתיים מנגנון מחיר המטרה וקביעת המחירים עוברת לוועדת מחירים ממשלתית, הזקוקים לאישור שר החקלאות ושר האוצר למחיר החלב. דוגמא לבעייתיות מנגנון זה ראינו לאחרונה, כאשר שר האוצר סירב להכיר בהחלטת ועדת המחירים על העלאת מחירם של מוצרי החלב המפוקחים, כ-53% מתוצרתה של תנובה, ובתגובה פנתה חברת תנובה לבג"צ, הנידון בשבועות אלה בבית המשפט. גם מכסי המגן על הגבינות הקשות היו אמורים להיפתח בחודש ספטמבר 2019, ככתוב "בהסכם לוקר" שנעשה כהסדר והגנה על הרפתות בשנת 2015.

מה הושג? נקבעו מדרגות של ויתור מצד היצרנים על מחיר המטרה, כך שתוך 8 שנים הוא ירד ב-23 אג', במקביל בוטלה ירידה צפויה של 2.5 אג' לשנה במחיר החלב בגין התייעלות שנקבעה בהסכם לוקר, אי לכך ובהתאם לחישובים שביצענו מחיר המטרה ירד באופן ריאלי בין 10 ל-13 אג' במשך שנות ההסכם.

ההסכם מורכב, מסובך ולא פשוט למימוש. אנחנו בפיתחה של תקופה חדשה שבה תרד קרוב לוודאי רמת הרווחיות של הרפתנים שנהנו משנתיים וחצי של רווחיות יפה, ונצטרך להתארגן מחדש, לעבוד ברפתות גדולות יותר, להתייעל בממשק היומיומי ולנסות לייצב את הענף בגבולות מגרש חדשים ובלתי ברורים כרגע.

עם זאת, חשוב לזכור כי האלטרנטיבה של פתיחת שוק מוצרי הגבינות הקשות באופן גורף הייתה מורידה מכת מוות על התכנון בענף חלב ותוצאותיה היו חמורות לאין שיעור מן ההסכם כשהגענו אליו.

לכן, אני תקווה כי נשכיל לבצע את ההתאמות הנדרשות מאיתנו, בעיקר הסקטור המושבי, ולהתייעל במשק הקיבוצי תוך ניצול היתרון לגודל והרחבתו ככל הניתן.


באנר ברית פיקוח תום 2018

התנועה הקיבוצית מצטרפת לדרישת קיבוצי הנגב המערבי

רקטה שנמצאה הבוקר (יום א') בשטח תיכון שער הנגב
רקטה שנמצאה הבוקר (יום א') בשטח תיכון שער הנגב

בישיבתה השבועית של הנהלת התנועה הקיבוצית אשר התכנסה בתחילת השבוע הוצג מכתבם של מנהלי היישובים מהמועצות השונות ב"עוטף עזה" לקברניטי המדינה.

בפניה, המנוסחת כדרישה, ומופנה לראש הממשלה, שר הביטחון ושר האוצר, דורשים מנהלי הישובים בנגב המערבי מן הממשלה, להכיר בעובדה כי סדר חייהם משתבש מעת לעת עקב מצב הביטחון המעורער באזור ועקב הוראות מערכת הביטחון להשבית את מערכות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בישובים.

מנהלי הישובים במועצות הנגב המערבי מוסיפים במכתבם: "אנחנו דורשים מהממשלה להכיר בנזק הכלכלי הנגרם למשפחות הגרות באזור ולפצותם בהתאם. כמו כן נדרשת המדינה לסייע גם למוסדות החינוך הנפגעים כלכלית מן המצב הביטחוני".

הנהלת התנועה הקיבוצית החליטה פה אחד, להצטרף לדרישה המוצדקת מאין כמוה ולדרוש ממוסדות המדינה להתייצב לצידה של אוכלוסיית האזור העומדת מזה חודשים רבים במבחנים קשים ומורכבים, ביטחונית, פיזית ונפשית.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר בישיבה: "אין זה מתקבל על הדעת להתעלם מן הקשיים הרבים העומדים לפתחם של הישובים וחבריהם. אנו דורשים מממשלת ישראל וממשרדיה השונים, למצוא פתרון מסודר לסוגיה. אנו עדים לבעיה כלכלית שאיש אינו נותן את דעתו לפתרונה ולהסדרתה ותובעים מן המדינה ומוסדותיה לקחת אחריות במצב שנוצר".
מכתב ברוח זו הוציא מזכ"ל התנועה גם לראש הממשלה.


שבילים

תמונת השבוע -
נותנים צבע למיגוניות בנחל עוז

מציירים על מיגוניות בנחל עוז

תודה ענקית ליששכר נוימן מציורי קיר נוימן, שהשקיע שעות וימים וצייר לנו על אחת המגוניות בקיבוץ, במסגרת פרויקט פיקאסוZ – גלריית שבילים! 

רוצים גם להשתתף בפרויקט ולצייר על אחת המיגוניות אצלנו בקיבוץ? כל הפרטים כאן >> bit.ly/Migunit


ביטוח חקלאי

עצרת הזיכרון לרצח יצחק רבין -
צאו מהבית. בואו לכיכר!

עצרת רבין

לפני 23 שנים מדינת ישראל הוכתה בתדהמה עם רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. זיכרון הרצח הוא זיכרון משותף של כולנו, רגע שבו הבנו את מחיר המלחמות הפנימיות בתוכנו.

גם היום, שנים רבות אחרי, השיח הפוליטי בישראל רווי פילוג, שיסוי והסתה הקורעים את החברה הישראלית מבפנים. בפתחה של שנת בחירות, חשוב שנזכור - כולנו חולקים יחד גורל אחד - גורלה של הארץ הזו. יהיו המחלוקות בינינו אשר יהיו, אנחנו חייבים לנהל אותן באופן אחראי, הגון ומכבד, בשבילנו ובשביל הילדים שלנו.

במוצ"ש, כ"ה בחשוון, ה-3 בנובמבר, אנחנו, הרוב המתון, מימין ומשמאל, נתייצב בכיכר, נצא כנגד הפילוג וההסתה ונעביר מסר של תקווה. יחד נשנה את פניה של החברה הישראלית. 

להרשמה להסעות (על בסיס מקום פנוי): לחצו כאן
קיבוץ שירצה להתארגן על אוטובוס לנסיעה לעצרת מוזמנים לפנות למיכל מהתאחדות הסטודנטים: meoravut@nuis.co.il 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "אני קורא לכם, מנהלות ומנהלי הקיבוצים – ההתייצבות של כולנו בכיכר חשובה מאין כמוה ולכן, עשו המאמצים לארגון הסעה מהקיבוצים, עודדו את החברות והחברים להגיע לאירוע, לזכור ולהזכיר את הרצחו של רבין ז"ל ולהראות שהרוב המתון רוצה באחדות העם ובשמירה על הדמוקרטיה".


באנר משקארד 1

לתנועה הקיבוצית דרוש/ה ראש/ת אגף צעירים ומעורבות בחברה

ברכות לאסיף איזק, ראש האגף היוצא, שנבחר לראשות מועצת חוף הכרמל!
לוגו תנועה

מהות התפקיד:

ראש/ת האגף עומד/ת בראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, הכפוף למשנה למזכ"ל. מרכז/ת את פעילות התנועה בתחום ואחראי/ת לתפקודן של המחלקות השייכות לאגף.

תחומי אחריות עיקריים:

  • נח"ל
  • חיילים בודדים וצבר
  • ביטחון
  • רשת הצעירים
  • תל"ם
  • מתנדבים
  • הגשמה ומעורבות בחברה
  • הצמחת מנהיגות צעירה


   דרישות התפקיד:

  1. חבר/ת קיבוץ
  2. השכלה אקדמאית חובה.
  3. ניסיון ניהולי עשיר הן בתחום החברתי והן בתחום הכלכלי.
  4. תפיסה ניהולית ערכית.
  5. יכולת לתאם להוביל ולייצר שיתופי פעולה.
  6. עבודת צוות ויחסי אנוש טובים.
  7. ראיה רחבה, יכולת להוביל תהליכים אסטרטגיים  וניסיון מוכח בבניה של ארגונים ותהליכים.
  8. כושר הבעה בכתב ובעל פה.
  9. היכרות עם עולם הצעירים וארגונים חברתיים – יתרון.
  10. היקף המשרה – מלאה!
     
  • הרואים/ות עצמם מתאימים/ות לתפקיד מוזמנים/ות להציע את מועמדותם/ן.
  •  פנייה למציעים/ות תעשה למתאימים/ות בלבד.
  • אין התנועה מתחייבת לקבל את אחת ההצעות שהוגשו.

קורות חיים יש לשלוח עד:14.11.2018  לאירית גולדברג iritg@tkz.co.il או לפקס: 03-6951407
למען הסר ספק אין לראות בהזמנה זו מכרז ההזמנה והליך הבחירה אינם כפופים לדיני המכרזים


באנר הגן הקיבוצי

"שותפות ורק שותפות ביחד תעשה את ההבדל"

ניצן שדה, מדריכה פדגוגית ברשת הגן הקיבוצי מסכמת את יום העיון המיוחד בו השתתפו בו גננים וגננות, מנהלים ומנהלות, אשר הגיעו ממועצות אזוריות ולמעלה משבעים קיבוצים מקצות הארץ ומרכזה
כנס הורות

ד"ר גבי אסם ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, פתחה את היום עם מסר שהיה כנר לאורך יום העיון: "שותפות ורק שותפות – לפעול ביחד ולעבוד ביחד".

אהוד עוזיאל יועץ מדיניות בגיל הרך, מנהל צוות חדשנות עירונית בירושלים ועוזרו האישי של ח"כ לשעבר פרופ' טרכטנברג, הביא ידע מרתק בנוגע למגמות ואתגרים במדיניות ציבורית בגיל הרך. עוזיאל הציג נתונים של כדאיות השקעה כלכלית בחינוך לגיל הרך, וכי למרות נתונים אלה רק ב- 26 מועצות מתוך מעל 200 (!!) קיים אגף חינוך לגיל הרך מגיל לידה, ולא מגיל 3 כנהוג במערכת הציבורית. זה נתון הזועק לשינוי!! הורים לילדים מגיל לידה ועד בי"ס מתמרנים בין 7 מערכות בממוצע, המתפקדות בנפרד ובמנותק זו מזו: טיפת חלב, קופ"ח, פעוטון/ מעון / גן פרטי, גן חובה, צהרון, חוג. מסגרות אלו פועלות ללא Case Manager המחבר ומתכלל ביניהם, כאשר כולם שואפים להיענות לצרכיהם של אותם- ילדה, הורה, משפחה. מסגרות אלו שייכות למשרדי הבריאות, הרווחה והמשפטים הפועלים במנותק גם הם, ולהפרדה זו משמעות עצומה על איכות המענה שמקבלים הורים וילדיהם. עולה צורך אסטרטגי דחוף שיביא להבנת גופים כלכליים את הקריטיות של גיל זה והשפעתו על החברה כולה. 
הזדמנות למפנה נראית בהקמת המועצה לגיל הרך, אשר קובעת מדיניות הכוללת את המשרדים המעורבים. כמו כן, בערים דוגמת אשדוד, מתחיל לתפוס תאוצה תכלול בין המערכות הנוגעות לגיל הרך, הקיים באופן טבעי במבנה הקיבוצי. המרחב הקיבוצי והכפרייכול להוות גורם משמעותי בהובלת השינוי, כיוון שנצברו בו ידע ויוזמות רבות. ישנה חשיבות גבוהה למעורבות קיבוצים, ובהם מנהלי קהילה, מנהלי חינוך, מחנכות והורים, ולהעברת ידע על ידם דרך ראשי מועצות ועד למשרדים השונים, הנמצאים היום בנקודה בה הם מבינים את הצורך המהותי ומחפשים את האיך.

פאנל חינוכי בהנחיית גילית אבטליון סיכם יום עתיר משמעות ותוכן, לאחר ארוחת צהריים מפנקת וערבה לחיך. הבמה ניתנה לפני גננת וותיקה מקיבוץ חצור, סינטיה אמא (ומדריכה ברשת הגן הקיבוצי) מקיבוץ רבדים, יהודית מדריכה ברשת הגן הקיבוצי משדרות, עמיתמנהלת גיל רך מקיבוץ ניר עם, עופרי מנהלת גיל רך מקיבוץ רמת הכובש וסיגל מנחת הורים מאשדוד. נשות הפאנל הציעו פרקטיקות הנהוגות במערכת קיבוצן ושיתפו מניסיונן האישי והמקצועי. הן נגעו בדילמות וקונפליקטים בין הורים למערכת, הקשורים לאיזון בין טכנולוגי לאישי, כמו שאלת התקשורת בוואטסאפ: כן, לא ובאיזה אופן? השיח החי עורר הרבה מחשבות, רגשות והרחיב את מנעד האפשרויות, כי אין כמו למידת עמיתים והפריה הדדית.

הכנס סוכם בהצלחה רבה והתרגשות גדולה מן השותפויות שנרקמו בו ולקראת הצעדים הבאים לחיזוק רשת הגנים הקיבוצית עצמה ועם גופים רבים במרחב החינוכי בכלל. 


באנר משקארד 2

תודה תא"ל פוקס, בהצלחה תא"ל טולדנו. מצדיעים לכם!

מפקד אוגדת עזה, יהודה פוקס (חבר קיבוץ חורשים) סיים בשבוע שעבר את תפקידו באזור החם ביותר (תרתי משמע) בישראל. את תא"ל פוקס יחליף תא"ל אליעזר טולדנו שאמר כי הוא שמח לחזור לגור בקיבוץ בעוטף בו כבר חיו הוא ומשפחתו עשר שנים במהלך שירותו הצבאי. למי שחשש, משפחת פוקס לא עוזבת לגמרי את האזור, אחיו של יהודה, אהרל'ה (נען) ממשיך בתפקידו כמנהל הקהילה בנחל עוז
תודה תא"ל פוקס, בהצלחה תא"ל טולדנו. מצדיעים לכם!
מימין לשמאל: תא"ל פוקס, האלוף הלוי, תא"ל טולדנו

תת-אלוף יהודה פוקס:"הלחימה בתת הקרקע ההתקפי החוצה לשטחינו, הייתה המשימה המאתגרת ביותר שנתקלתי בה בחיי הצבאיים. ללחימה ולמבצע כנגד המנהור ההתקפי שותפים רבים ומגוונים. "המעבדה", עם אנשי חט"ל טכנולוגיה גיאולוגים, אנשי מודיעין ותקשוב- כל זה מוביל בסופו של יום לפענוח והסרתו של עוד איום מעל תושבי העוטף. מעל לחצי שנה מתמודדת האוגדה, בתמיכת כלל הגופים, עם אירועי "שומרי הסף", פרעות האלימות של החמאס בקו המגע. טרור שתנועת החמאס מנסה לשוות לו נופך עממי, ספונטני, כאשר בפועל חמאס מארגן הסעות, משלם ומחייב השתתפות וקובע את רמת האלימות. ברצוני להודות לך, האלוף אייל זמיר, על הבחירה והמינוי לתפקיד המדהים הזה. על הפיקוד המאפשר, החניכה והגיבוי, על הזכות העצומה. הובלת בדוגמה אישית, ברעות לוחמים אמיתית, בגיבוי ואפילו בחילוץ מעת לעת כשהיה נדרש. אני רוצה להודות לך מפקד הפיקוד, אלוף הרצי הלוי, על חמישה חודשים של פיקוד ודוגמה, על העמקה, על שאילת השאלות, על שאפשרת לנו וגרמת לנו ולי להיות טובים יותר. 
אליעזר אחי, אני שמח מאוד שאתה הוא האיש, נרגש להעביר לך את הפיקדון הנדיר הזה למשמורת. דע לך, כי אנשים מצויינים כאן, ותוכל לעשות כל שתרצה. אתה מביא בתרמילך ניסיון מבצעי חריג ומקיף. היה זה מסע מרתק, מלמד ומעשיר, חשתי גאווה גדולה על הזכות שנקרתה בדרכי להוביל את האנשים המדהימים האלו". 
 
תת-אלוף אליעזר טולדנו: "אני מתחייב שבשכבי ובקומי אעשה כל שביכולתי לעמוד במשימה. כוחות האוגדה יעמדו כקיר ברזל בהגנה עיקשת על אזרחינו וכאגרוף פלדה מונף המוכן להתקפה מול משחרי רעתנו. אין מי שיעצור אותנו מלהמשיך ולבנות את ביתנו הלאומי".


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה