דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 31.8.2017

מתחילים שנה עם סיירת החינוך של התנועה. שיתוף פעולה בגיל הרך בעוטף עזה ומהרו להירשם לכנס ההנהגות 2017. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
שחר עולה לכיתה א'
שחר עולה לכיתה א'
 
HEADER
31.08.2017
 
סיירת חינוך

לכבוד פתיחת שנת הלימודים - ראיון מיוחד עם ראשת אגף החינוך ומנהלות המחלקות באגף - על החינוך הקיבוצי, האתגרים והשאיפות בשימור הייחודיות של היקר לנו מכל.

"ככל שחלקים נוספים במדינת ישראל יאמצו גישת חינוך זו כך הוא יתחזק ויקבל את הכרתו. לתפיסתי, אנחנו לא עושים חינוך רק בשביל עצמנו אלא כדי לקדם את כלל מערכות החינוך בישראל"
0
שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר עומדת בפתח, וגם אם מזמן לא חבשתם את ספסל הילדים או את שולחן החול הימים האלו עדיין מרגשים כנראה. על אחת כמה וכמה, כחברים ותושבים בקיבוצים, אי אפשר שלא לראות את ההתחדשות בבתי הילדים ולשמוע על ההכנות לשנה הקרובה.
לכבוד השנה החדשה כינסנו את שלוש הנשים שמובילות את החינוך בתנועה הקיבוצית – ראשת אגף החינוך גבי אסם, מנהלת "שבילים" דבי ברא"ס ומנהלת "הגן הקיבוצי" חלי זלינגר.
 
גבי, עם כל השינויים שעברו על הקיבוצים בשנים האחרונות, עדיין אפשר להגיד שהחינוך אצלנו נשאר אותו הדבר?
 
"האם חדר האוכל נשאר אותו הדבר? האם הרכבים בסידור? האם התפקידים הם אותם תפקידים? ברור שהתשובה היא לא. אנחנו חיים בתקופה מואצת שינויים וגם לחינוך הקיבוצי הם מגיעים. לא הכל אותו הדבר אבל ליבת החינוך הקיבוצי שמרכזה מצע ערכי מובחן ותפיסות חינוכיות-פדגוגיות העוסקות בקשר שבין החינוך לקהילה בה הוא מתקיים, למקצועיות של המחנכים, לחשיבות הרבה שנותנת ההנהגה הקיבוצית לחינוך, כל אלה נשארו כפעם ואף התחזקו והתחדדו". 
 
דבי, לאחרונה התבשרנו ובישרנו על כניסת תוכנית הצהרונים לקיבוצים (תוכנית "ניצנים") את לא חושבת שזה יפגע בייחוד של החינוך בקיבוצים?
 
"תכנית "ניצנים" היא הזדמנות עבור מערכות החינוך הקיבוציות - המערכות שלנו קיימות מזה שנים רבות, תפקידן לתת מענה חינוכי לכל ילדי הקיבוץ, לאורך כל השנה בבית- בקיבוץ. הן עונות על צורכי הילדים וההורים כאמירה קהילתית הלוקחת אחריות. "ניצנים" היא "קפיצת המדרגה" הבאה עבור מערכות החינוך שלנו בכמה מישורים: אימוץ נהלים ורגולציה תוך שמירת הייחודיות שלנו, כלומר, חיבור למדינה תוך שמירת האוטונומיה והייחודיות של כל מערכת החינוך - על זה אנחנו לא מוותרים ולא מתכוונים לוותר.

חלי, בכל האמור בגנים הקיבוציים, הפיקוח של המדינה נמצא כבר ברוב הגנים. זה פוגע בחינוך הקיבוצי?
"כפי שאנחנו רואים זאת מהתהליכים בהם אנו עוסקים עם משרד החינוך והאגף למעונות יום, החינוך הקיבוצי מצליח לשמר את עצמו ואת אופיו הייחודי ברב האספקטים. אם זה בסוגיית תקני כח האדם, אם זה בסוגיית תקני קבוצות ילדים, וכמובן סדר היום הפדגוגי הייחודי שכבר מופיע בשני חוזרי המנכ"ל גם במשרד החינוך וגם באגף המעונות, אם זה הטיול שלנו, או חצר הגרוטאות שנמצאים בחוזרי מנכ"ל ואיתם ההבנה שהחינוך הוא חלק מהקהילה כולה. לכן, על החלק הייחודי והחשוב, החלק התוכני, יש לנו הסכמות עם המשרדים. המקומות שאין לנו הסכמה לגביהם הנם יותר בדרישות הבטיחות, שלתפיסתנו עלולות להשפיע גם על הפדגוגיה.
 
 
 
_____13
לראשונה - מערכת חינוך משותפת לגיל הרך בעוטף עזה
חולית, סופה וכרם-שלום החלו השבוע בהפעלת מערכת חינוך משותפת לילדי הקיבוצים מלידה עד גן חובה. "מדובר במפעל חינוכי הנותן חינוך איכותי, המושתת על הצביון ומערכת הערכים הקיבוצית, שהיא שלהם ובשבילם"
____________...
            צילום: רפי בביאן

ילדים זה שמחה, ומערכת חינוך בקיבוץ זאת שמחה פי כמה וכמה. זאת מרגישים היטב בימים אלו בשלושת הקיבוצים הדרומיים ביותר בעוטף עזה – סופה, חולית וכרם-שלום שיפתחו השבוע מערכת חינוך משותפת. מעבר להיותו של השיתוף בגן תקדים מבורך של איגום משאבים וכח אדם, הוא עוד סימן להתחזקות האזור ומערכות החינוך בו. 

רננה יעקב (ניר עוז) שליוותה את הפרויקט עוד כשהיה בגדר חזון בלבד, בעת שעבדה בתנועה הקיבוצית, וכיום מלווה את יציאתו לאוויר העולם כמנהלת האגף האסטרטגי במועצה האזורית אשכול:
"מדובר בהקמת מערכת חינוכית משותפת לגיל הרך, המבטיחה רצף חינוכי מלידה ועד גן חובה לכל ילדי שלושת הקיבוצים. מבחינת הקיבוצים וההורים, מדובר במפעל חינוכי הנותן חינוך איכותי, המושתת על הצביון ומערכת הערכים הקיבוצית, שהיא שלהם ובשבילם, תוך התבססות על איגום החוזקות של שלושת היישובים. אנחנו רואים במערכת החינוך המשותפת מפעל חינוכי, הפועל בגישה קהילתית ומעודד שותפות ומעורבות של ההורים והיישובים. אנו תקווה שהמערכת החינוכית לגיל הרך תהווה עוגן קהילתי, תחבר בין הקהילות ותהווה מקור לגאווה ליישובים ולאזור ומקור משיכה לגיוס ושימור תושבים חדשים וותיקים ואנחנו מקווים שהמערכת תשמש דוגמא לאפשרויות לשיתוף פעולה בין היישובים באזורנו".

יעקב מבקשת להודות בסיום לכל מי שסייע לתהליך - הנהגות הקיבוצים, אגף החינוך במועצה ובתוכו ליעל אדר ודלית קוטלר, ראש המועצה גדי ירקוני והיועץ הארגוני דיוויד גידרון. 
_____13
תמונת השבוע - השחר עולה על כיתה א'
0
שחר זלינגר מכפר מנחם יגיע מחר (שישי) ליום הראשון בכיתה א'. כמו שאתם רואים, התיק כבר מוכן וחולצת בית הספר כבר נמדדה (ממתי יש בבית ספר קיבוצי תלבושת אחידה?!). לשאלה מה הוא מאחל לעצמו הוא ענה: "הרבה חברים" ו... "שהמורה לא תכעס עלי". אנחנו חותמים על שני אלה. אז לשחר, לילדי כיתה א', הגנים וכל מי שיקום מחר בבוקר נרגש (בעיקר ההורים) - שתהיה לכולנו שנת לימודים מוצלחת. 
גם השנה, כמדי שנה, יגיעו פעילות ופעילי התנועה אל בתי הספר הקיבוציים לאחל שנת לימודים מוצלחת לתלמידים ולתלמידות, למורים ולמורות, למנהלים ולמנהלות וכמובן לנרגשים העיקריים - ההורים.
 
 
 
_____13
במזכירות התנועה הצטברו פניות מ-14 קיבוצים ברחבי הארץ אשר הציעו להקים את המרכז בקיבוצם 
____________...
ניר מאיר ועידן גרינבאום. היכן יוקם המרכז למורשת הקיבוץ?

ביום ראשון השבוע נערכה בדגניה א' אסיפת חברים שכונסה לבקשת מזכירות התנועה הקיבוצית והמועצה האזורית עמק הירדן ובה ביקשו ראש המועצה, עידן גרינבאום ומזכ"ל התנועה, ניר מאיר, להעלות לדיון חוזר את הרעיון להקים את המרכז למורשת הקיבוץ באום ג׳וני. במהלך הדיון השמיעו החברים מגוון של דעות וכעת ממתינים בתנועה ובמועצה האזורית להכרעתם של חברי הקיבוץ. כזכור, בהצבעה שנערכה בין חברי דגניה א' לפני מספר חודשים דחו החברים את האפשרות להקמת המרכז למורשת הקיבוץ בשטחם.
במזכירות התנועה הצטברו פניות מ-14 קיבוצים ברחבי הארץ אשר הציעו להקים את המרכז בשטחם. 
 
 
 
_____13
שלוש שנים לצוק איתן- זוכרים את הנופלים
____________...
שלוש שנים עברו מאז צוק איתן ובחודש האחרון מתקיימים בקיבוצים, כמו בכל בתי הקברות בהם קבורים חללי המבצע, אזכרות לחיילים ולאזרחים אשר נהרגו בו. חברינו ובנינו אשר נפלו במהלך המבצע: סמ"ר גיא בוילנד (גינוסר), סגן פז אליהו (עברון), סמ"ר שחר דאובר (גניגר), סרן צביקה קפלן (מירב), רס"ן אמוץ גרינברג (יטבתה), רס"ל עודד בן סירא (ניר עציון), סרן דימטרי לויטס (גשור), מקס שטיינברג (אורים), דניאל טרגרמן (נהרג בביתו בנחל עוז), זאביק עציון ושחר מלמד (נהרגו בהפגזה על קיבוצם נירים).

התנועה הקיבוצית וחברי הקיבוצים בארץ מחבקים את המשפחות השכולות. יהיה זכרם ברוך.
 
 
 
_____13
החלה ההרשמה לכנס ההנהגות!
הבטיחו את מקומכם - מספר המקומות מוגבל
____________...
 
 
 
 
_____13
המשביר המרכזי מתחדש כאחד מנושאי דגל הקואופרציה במשק החקלאי
____________...
השבוע (יום ד') נערכה ועידה של המשביר המרכזי, בהשתתפות של למעלה ממאה נציגי קיבוצים ומושבים. הסעיף המרכזי על סדר היום היה אישור שינויים בתקנון המשביר, השינויים שקיבלו את ברכתו של רשם האגודות השיתופיות, כוללים הגדרה מחודשת של מטרות המשביר, ובמרכזן: קידום הקואופרציה בכלל ובתחום החקלאי בפרט, טיפוח החינוך לקואופרציה, קידום החקלאות, ושיפור מעמדם של חקלאי ישראל.
הצעת השינוי התקבלה ברוב גדול של למעלה מ- 80% מקולות המצביעים.
כמו כן, נקבע בתקנות החדשות שהמשביר יסייע לגופים הפועלים לקידום מטרות האגודה, ובפרט לתנועות הקואופרטיביות המרכזיות של ההתיישבות החקלאית בישראל, קרי: התנועה הקיבוצית – לרבות הקיבוץ הדתי, תנועות המושבים והמשק המשפחתי.
השינויים בתקנון מעמידים את המשביר המרכזי ככלי יעיל וחשוב במאבקן ופעילותן של תנועות ההתיישבות למען חקלאי ישראל.
מאחר ולמשביר עצמו אין היום מנגנון ביצוע, משתמש המשביר בתנועות כ"זרועו הארוכה" לצורך ביצוע מטרותיו.
התקציב השנתי של המשביר, כולל תקציבי הסיוע כנ"ל, מתבסס על פירות ותשואות הנגזרים מנכסי המשביר, תוך שאיפה לשמור ואף להגדיל את קרן הנכסים, המורכבת מהשקעות סולידיות בשוק ההון, ובעלות חלקית בנכסי נדל"ן ששימשו את סניפי המשביר בעבר.
את הישיבה ניהל בהגינות ובנחישות שמואל ברקוביץ' ביחד עם אורית נוקד, יו"ר המשביר המרכזי ואודי פלד, מנכ"ל הארגון. מזכירי התנועות, ניר מאיר ומאיר צור השתתפו בדיון וברכו על ההחלטות המחזקות את התנועות ומביאות לידי ביטוי את שיתוף הפעולה ההדוק ביניהן.   
 
 
 
 
 
 
_____13
יו"ר מפלגת העבודה מגיע לדבר עם חברי הקיבוצים 
____________...
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, יגיע ביום חמישי בשבוע הבא (7.9) למפגש עם מתפקדי מפלגת העבודה, תומכיה וכל מי שחפץ לשמוע את יו"ר המפלגה. במפגש יציג גבאי את תכניותיו ואת תפישת עולמו, בכל הקשור לקידומה של המפלגה לקראת הפיכתה לאלטרנטיבה ממשית לשלטון המושחת בישראל ולחברי הקיבוצים תהיה הזדמנות ללמוד מכלי ראשון ובגובה העיניים על דרך החשיבה של אבי גבאי ועל חלקם האפשרי במהלכים הנדרשים. תינתן ההזדמנות לשאול שאלות ולהתחבר לסדר היום המחודש של המפלגה, אשר יובא לאישור ועידת המפלגה בזמן הקרוב.
  
בואו כולכם ביום חמישי 7.9.2017  משעה 16.30
בית התנועה הקיבוצית, לאונרדו דה-וינצי 13 קומה 2-
על מנת שנוכל להיערך בהתאם- כל מי שעדיין לא אישר השתתפותו, מתבקש לאשר הגעה אצל חניק מרשק 052-2578279 או במייל politit-takam@tkz.co.il 
_____13
אירוע קיץ לחיילים הבודדים בקיבוצי הדרום
____________62
כ-100 חיילים בודדים מכל קיבוצי הדרום- אורים, עין השלושה, ניר עוז, ניר יצחק, כיסופים ועלומים, השתתפו באירוע הקיץ המיוחד בבריכת קיבוץ אורים, שאורגן במיוחד עבורם ע"י מחלקת חיילים בודדים בניצוחה של יעל אייזנר ובהפקתו של רון פומרמן המתנדב הנצחי שתמיד מוכן לתרום ולהשקיע.
אנשים וקיבוצים רבים אחרים נרתמו להצלחת האירוע וההתגייסות הייתה גדולה ומרגשת: קיבוץ עלומים שתרמו את האוכל החם, חבר'ה צעירים מעמק יזרעאל שעזרו בהפקת האירוע עצמו, מתנדבים מקיבוצי הסביבה מנחל עוז ומבארי- כולל אחד צעיר בנפשו, בן 83, שבא לעזור במה שיוכל. פומרמן בדבריו אל החיילים דיבר כמובן על צביקה לוי, יוזמתו ומורשתו ואף ארגן קריאות הידד לכבודו.
כתמיד, החיילים והמיועדים לשירות הביטחון קיבלו שי צנוע בשקיות מגן הדוד המסורתיות.
ניר מאיר, מזכ"ל התנועה בירך וקיבל את הצברניקים החדשים בהערכה רבה לביתם החדש בתנועה הקיבוצית וגדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, שנבצר ממנו להגיע מסר את ברכתו על ידי רכזת העלייה והקליטה במועצה - יוליה.
 
 
 
 
 
 
_____13
קורס מפעילי מערכות הגברה בקיבוצים
תשע"ז - תשע"ח
________28
מטה התרבות הקיבוצית, פותח גם השנה קורס למפעילי מערכות הגברה - זאת לאור ההצלחה של הקורס בשנים קודמות.
מטרת הקורס - לענות על צורך תמידי שמזוהה ב"שטח": למידה, התמקצעות ורכישת מיומנות של המפעילים במערכות הגברה ושיפור איכות הקול.
הקורס מיועד - לבעלי רקע טכני, למתפעלים מערכות הגברה באירועים קהילתיים, ובמועדונים (חגים, מסיבות ועוד).
נושאי הלימוד - המשתתפים ירכשו בקורס ידע בנושא חשמל, מערכות הגברה, תורת הקול, אפקטים וחידושים בתחום. השעורים עיוניים בליווי הדגמה מעשית ותרגול, תפעול והתנסות בנושאים שנלמדו
מרכז הקורס - דני כהן, מנכ"ל חברת "דניקס מערכות" מקיבוץ כפר החורש, (מפקח קול, מהנדס אלקטרוניקה, מרצה לשעבר במכללת עמק הירדן ובקורסים נוספים להגברת קול, בעל וותק וניסיון של כ- 30 שנה בתחום הסאונד).
הנחייה - דני כהן ומרצים נוספים מומחים בתחום.                                              
בסיום הקורס - תוענק תעודה למשתתפים עליה חתומים צוות מטה התרבות ומרכז הקורס.  

המפגשים יתקיימו בימי שני בבית התנועה הקיבוצית בת"א בין השעות 9:00-14:00.

הירשמו בהמוניכם! הגברה היא מרכיב קריטי בהצלחתו של כל אירוע!
 
 
 
 
_____13
________28
סטודיו Room Service
עיצוב פנים | הום סטיילינג | דברים יפים

מאז ומתמיד נמשכתי לחומר, צבע וטקסטורה. המשיכה הזו תמיד בערה בי וכל חפץ שנתפס אצלי בעין מיד שינה את צורתו, מיקומו או צבעו...

למדתי עיצוב פנים במכללת "קווים"
ולימודי תפירה במכללת "סילבר"

אני עוסקת בעיצוב - 
עיצוב בתים וחדרים,
סטיילינג והלבשת הבית,
ייצור מוצרי טקסטיל ונגרות קטנה.

חשוב לי למצוא יחד איתכם את הדברים שאתם אוהבים, חושקים ומתחברים ולא בהכרח את הטרנדים המקובלים.
אני מאמינה שהבית הוא שלכם וזהו המקום שבו אתם יכולים להביע את עצמכם.

אני כאן בשבילכם ואשמח לעמוד לשירותכם!

ליצירת קשר: מורן- moran.rooms@gmail.com / 050-379-8939
--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
_____13
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 

הוספת תגובה חדשה