דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה פועלת למנוע שינוי בחלופת האגודה. הניוזלטר השבועי

התנועה פועלת למנוע שינוי בחלופת האגודה. מודים לרמטכ"ל על התוכנית לעידוד קרביים. ובאיזה קיבוץ חיים יבין עושה פיזיוטרפיה? כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי
חלופת האגודה
חלופת האגודה
HEADER
14.09.2017
 
מנהל מקרקעי ישראל מנסה לשנות את חלופת האגודה. בתנועה הקיבוצית פועלים מול הפקידות הבכירה למניעת השינויים
0
בימים האחרונים מבקשים ברשות מקרקעי ישראל ליצור שינוי בהחלטה 1488 – חלופת האגודה.
השינוי אותו מבקש ר"מי להעביר בישיבת מועצת מקרקעי ישראל הקרובה בשבוע הבא הוא לתפיסת גורמי המקצוע בתחום הבנייה בתנועה הקיבוצית –  "פגיעה קשה בפוטנציאל הצמיחה והקליטה של חברים חדשים, לרבות חוסר אפשרות לעגן את אזורי העדיפות הנוכחיים וערכי הקרקע הנוכחיים".
כך קבעה המדינה בפני בג"צ: "המהלך נוגד את רוח החלופה ועומד בסתירה לקביעות וועדה שדנה ביתרונות חלופת האגודה וקבעה כי זהו המסלול המועדף גם על גורמי הממשלה וגורמי המקצוע במדינה. זו פגיעה חמורה במהות חלופת האגודה שאחת מהתכליות המרכזיות שלה היו הקטנת החיכוך בין הקיבוץ לרמ"י (מתוך תגובת המדינה לבג"צ חלופת האגודה)".
מנהל המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד מיכי דרורי, מנהל מחלקת הכלכלה בתנועה, דגן לוין וגורמי המקצוע בתחום הבנייה והקרקעות בתנועה – דגן יראל ורפי עשת, ביחד עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר ופעילים נוספים, פועלים מול הדרגים הבכירים ברשות מקרקעי ישראל ופקידים בכירים אחרים בכדי להסביר את הנזק שינבע מן הפגיעה בחלופת האגודה, כפי שכבר נדונה והוחלטה בעשרות קיבוצים. "אין צורך להיכנס לפאניקה בעניין, אנחנו מאמינים כי בשיח נכון ומקצועי, יגיעו כולם למסקנה כי הנזק הגלום בשינויים הללו כבד מדי ואינו נחוץ", אומרים בתנועה. בימים הקרובים תתקיים פגישה בין הצוות התנועתי לצוות הבכיר בר"מי, שם ילובן ויידון הנושא.
 
 
 
 
_____13
ביטוח חקלאי חוגג 80 – כן, זה שייך גם לכם!
"לצד המשך העבודה עם הקיבוצים והתעשייה הקיבוצים, אנחנו רואים צורך לתת מענה לחברים עצמם כמענה לצורך בקיבוץ המתחדש" 
____________...
מורלי דורי ודורון ס"ט השבוע בחגיגות השמונים לביטוח חקלאי

בתחילת השבוע חגגו ב"ביטוח חקלאי" שמונים שנה להקמת האגודה הנמצאת בבעלות הקיבוצים ברחבי הארץ. מורלי דורי, מנכ"לית הביטוח מספרת: "ביטוח חקלאי הוקמה כדי לפתור בעיות ביטוח לקיבוצים שעוד לפני קום המדינה וגם לאחריה סבלו מפגיעות הן מצד הטבע והן מצד מי שלא רצה אותנו כאן.  האגודה עברה שינויים במהלך עשרות השנים הללו, אבל עדיין היתה ונשארה הבית של הקיבוצים לכל דבר ועניין הקשור לביטוח".
דורי מדגישה: "מה שמייחד את ביטוח חקלאי שהיא אגודה שיתופית המבטחת בעיקר את החברים בה, כלומר את הקיבוצים והתעשייה הקיבוצית, זאת לעומת  כל חברת ביטוח אחרת  המבטחת את כל עם ישראל. זה יוצר קשר כפול: הבעלים הם גם המבוטחים, והאגודה יצרה מוניטין שאין חולק עליו תוך טיפול הגון וטוב תוך שהיא שמה את מירב תשומת הלב על המכלול של המבוטח ולא נתפסת לקטנות.
מנכ"לית ביטוח חקלאי מדגישה שלמרות כל זאת האגודה עומדת כמובן בכל הכללים הרגולטורים כמו כל חברת ביטוח, חילקה רווחים לקיבוצים הבעלים בשנים האחרונות ואף מחזיקה עודף הון הגבוה ביותר מ-150% מהדרישות של הממונה על הביטוח.
 
ומה לגבי המשך ההתפתחות במשק הקיבוצי?
"אנחנו עוסקים בזה לא מעט ויוצרים פתרונות גם לחבר הקיבוץ הבודד - "הפרט", בקיבוצים כמענה לצורכי הקיבוץ המתחדש במקביל למגזר העסקי בקיבוץ".

באירוע ב"גן השקוף" בשפיים נכחו מעל 500 איש ובהם עובדי החברה, מנהלים עסקיים של קיבוצים  ויו"רים של קיבוצים מכל רחבי הארץ הגיעו גם כ-15 אורחים מחו"ל – מבטחי משנה אשר להם יחסי עבודה עם ביטוח חקלאי מזה עשרות שנים.  

באירוע עצמו אמר יו"ר ביטוח חקלאי, דורון ס"ט (יגור): "חשוב להזכיר את המבנה הייחודי שלנו – "אגודה שיתופית", היום זה הפך למושג מעט שנוי במחלוקת, ארכאי כמעט. אבל בעולם, בפרט באזורים חקלאיים כמו מרכז-מערב ארה"ב או אירופה המושג של ביטוח הדדי הוא לא רק מקובל, אלא כמעט צורך קיומי. לכן, במקביל לתאוצה הטכנולוגית חשוב לא פחות שלא נאבד את המבנה הייחודי שלנו בדמות  "אגודה שיתופית" שיוצרת ערך ייחודי ללקוחות ולבעלים. אנחנו מסוג הארגונים שכאשר הוא קיים ועובד, אנחנו מתרגלים ושוכחים את חשיבותו. אבל כאשר הוא לא קיים, ולא מייצר לנו את ההבדל מול השוק - אנחנו מבינים לפתע את הערך המוסף שהוא מביא לנו". 
_____13
תמונת השבוע - עין גב חוגגים 80 שנה!
0
הקיבוץ שהיה לסמל להגנה על גבולות המדינה ובמשך שנים סבל ממצב ביטחוני קשה ביותר בגבול עם סוריה נוסד ב-6 ביולי 1937 במסגרת ישובי "חומה ומגדל". מייסדיו היו חברי גרעין "בתלם" מתנועות החלוץ והבונים בגרמניה, שהתאחד ב-1935 עם קבוצה מבוגרי תנועת נצ"ח מצ'כוסלובקיה והארצות הבלטיות.
חגיגות ה-80 שנחגגו בשבוע שעבר היו מרשימות ביותר והשתתפו בהן מאות מחברי וילדי הקיבוץ- בכתיבה, בימוי, משחק, שירה וריקוד במופע הגדול לציון יום ההולדת לקיבוץ.
בפתיחת האירוע חילקו לכל ותיקי הקיבוץ ורד כאות הוקרה בסימן "בלעדיכם זה לא היה קורה" ובירכו את הקיבוץ מנהל הקהילה של הקיבוץ גור מלמד (כנרת), ראש המועצה האיזורית עידן גרינבאום ומזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר. 
ניר מאיר בירך: "אני שמח וגאה להיות כאן היום. התנועה הקיבוצית כולה מתברכת בכם ובכל מה שאתם מסמלים. כל אחד מכם הוא סמל. בין אם בני השמונים והתשעים או בני שמונה ימים.
אתם הסמל של הציונות המעשית המתגלמת בתנועה הקיבוצית, הסמל של המדינה הזאת שתחגוג בעוד חצי שנה שבעים, וכל אחד מאזרחיה (למרות שרובם אינם יודעים זאת) חבים גם לכם את קיומה". 

 
מזל טוב לעין גב!
 
 
 
 
_____13
____________...
הישג משמעותי נרשם השבוע בגזרת החיילים הבודדים - הצוות התנועתי הכולל את יעל אייזנר – "האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית" (הממונה על התחום בתנועה), גלעד בכרך (גזבר התנועה) ואסיף איזק (ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה), הצליחו אחרי שיח שנמשך כשנה עם גורמי המקצוע במשרד הביטחון, להעלות את התשלום החודשי המשולם על ידי הצבא ומשרד הביטחון לקיבוצים על אימוץ חיילים בודדים.
אייזנר מציינת בגאווה כי "גם למשרד הביטחון ברור כי התשלום לא מכסה את עלויות הדיור והמחיה של החיילים הבודדים, וכאשר הם שוכרים לחיילים בודדים דירות בערים ברחבי הארץ התשלום הוא גבוה בעשרות אחוזים. למרות זאת, התשלום החודשי לא עודכן מזה מספר שנים, זאת למרות העליות הקבועות בעלות החיים בישראל, ולפני שנתיים אף ירד ב 10 ש"ח לכל חייל בחודש, זאת כאמור למרות שהקיבוצים משקיעים מעל ומעבר והרבה יותר מהסכום המשולם. עבור הקיבוצים והתנועה הקיבוצית זוהי מסורת של למעלה מעשרים שנים של מעורבות בחברה ותרומה לחיילים הבודדים לצה"ל ולמדינה כולה, מבחינתנו זאת משימה ציונית ממדרגה ראשונה".
לדברי אייזנר, למרות השיח המאתגר סוכם לבסוף כי הסכום החודשי יעלה ב-8% וצפוי עוד לעלות במעט בחידוש החוזה שיחול במרץ 2018.
אייזנר: "הרגע הזה בו שלטונות הצבא ומשרד הביטחון מבינים שאימוץ בקיבוץ אינו עוד מיטה חמה לחייל אלא בית מחבק דואג ואוהב במלוא מובן המילה, הוא רגע של נחת".
 
 
 
_____13
אופיר ליבשטיין – מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית 
____________...
אורנשטיין (מימין) יוצא ליבשטיין נכנס

דירקטוריון איגוד התעשייה הקיבוצית בחר באופיר ליבשטיין למנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית. הוא יחליף את אודי אורנשטיין (רביבים) שסיים תקופת כהונה של חמש שנים בתפקיד.
 
אופיר ליבשטיין (44), חבר קיבוץ כפר עזה, שימש בשלוש השנים האחרונות סמנכ"ל סחר חוץ באיגוד ויו"ר קרן המשתלה לעידוד יזמות וחדשנות באמצעות השקעות של המפעלים והקיבוצים בסטרטאפים במגוון תחומים. במקביל יזם ומוביל את פסטיבל "דרום אדום", משמש יו"ר אגריטך וכיהן כיו"ר קיבוץ חולית, יו"ר מרכז ג'ו אלון ודירקטור במפעלים קיבוצים ובמספר מיזמי הייטק. הוא בעל תואר ראשון במינהל עסקים ותואר שני במדעי היהדות. 
 
ליבשטיין מסר שכמנכ"ל יפעל להגברת הכניסה של הקיבוצים לתחום ההייטק, מהלך שהאיגוד החל להוביל בשנים האחרונות ועידוד ההשקעות במיזמים חדשניים בעלי פוטנציאל כלכלי. 

יו"ר האיגוד, יונתן בשיא, הודה לאורנשטיין על תרומתו לחיזוק התעשייה הקיבוצית בכניסה לתחומי פעילות חדשים ומול משרדי הממשלה והמגזר העסקי. 
 
איגוד התעשייה הקיבוצית מאגד מעל 250 מפעלים קיבוציים ואזוריים בהיקף מכירות של כ-45 מיליארד שקל בשנה, מתוכם 24 מיליארד שקל ביצוא ומכירות בחו"ל. במפעלים מועסקים 30 אלף איש, רובם תושבי הפריפריה.
 
 
 
_____13
מטה התרבות בתנועה: "רכזי התרבות בקיבוצים - אתם לא לבד!"
מטה התרבות הקיבוצית, בראשות ריקי רז ולצידה רינה בן-סימון, קיים השבוע מפגשים אזוריים לרכזי התרבות של הקיבוצים. כבכל שנה, מקיים המטה שלושה מפגשים שכאלו, בכל רבעון, בשלושה אזורים גאוגרפיים שונים, כל פעם באירוח קיבוץ אחר
____________...
כנסי התרבות השבוע: למעלה מימין בארי, למעלה משמאל יסעור, למטה מגל

מטרתם של המפגשים האזוריים, אותם מקיים מטה התרבות בתנועה הקיבוצית, בראשות ריקי רז ולצידה רינה בן-סימון, היא הכרות עם הקיבוץ המארח ופעילותו התרבותית, כאשר המפגש מאפשר  לרכזי התרבות ללבן סוגיות רלוונטיות, זמן להתייעצות, החלפת מידע, חיזוק הקשרים ברמה אזורית ובכלל סוג של אתנחתא קלה אחרי אירועי הקיץ וההערכות לקראת חגי תשרי, מילוי מצברים ומפגש רעים.

למטה התרבות זוהי הזדמנות למפגש בלתי אמצעי עם רכזי התרבות, הזדמנות להקשיב לנושאים המעסיקים אותם ומתוכם לזהות את אלה המתאימים להכלל בקורס התרבות העתידי ובנוסף אפשרות להציג את תכניות האגף להמשך .

המפגשים הפעם התקיימו בקיבוצים: יסעור, מגל ובארי - במתכונת דומה אך גם שונה בשל אופיו של כל קיבוץ. לאחר ארוחת בוקר מפנקת ומושקעת, המפגש נפתח בסבב הכרות של המשתתפים, לאחר מכן, המשיכו לפעילות 'משולחן המארחים' - זמן להיכרות עם הקיבוץ המארח: ההיסטוריה של המקום, סקירה על המצב החברתי, העשיה התרבותית, בדגש על התפיסה התרבותית של כל רכז אשר מנחה אותו בעשייה בחגים ובשאר ימות השנה.
בכל המפגשים נושא חגי תשרי הממשמשים וקרבים העסיק את כל רכזי התרבות (למרות שכבר כמעט אצל כולם 'תפורים' ומוכנים) - חשנו בצימאון של המשתתפים לשמוע עוד טיפ קטן או רעיון מקולגות שיכול להפוך את החג למושלם. 
 
 
 
_____13
יום עיון למניעת אלימות מינית
התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים בישראל ומרכז המועצות האזוריות 
____________...
יום העיון יתקיים ביום שלישי, ה-31.10.17 בבית התנועה הקיבוצית בת"א

9:00- התכנסות וכיבוד 
10:00 - 09:30   דברי פתיחה
ישראל נדיבי, מנכ"ל מרכז  המועצות האזוריות
רינת גלילי, מנהלת אגף חברה, התנועה הקיבוצית
הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום נשים, התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות
 
11:00 - 10:00  "מודעות מגדרית"
כיצד מעלים מודעות מגדרית ע"י ספרות ילדים וילדות / טל ברייר בן מוחה
 
11:15 - 11:00  הפסקה 
12:00 - 11:15 "שלי ורק שלי"- על תכניות מניעה לגילאי תיכון / עדי כץ  וליאור גל כהן          
 
13:30 - 12:00 "מידע אמין על מין" / שלומית הברון
 
13:45 - 13:30 הפסקה
13:45-14:15  הצגת לומדה למניעת אלימות מינית
 
14:15:14:45  "חצאית כאן קודקוד" - מופע סאטירי
 
15:00 – 14:45  סיכום היום
 
מחיר למשתתף/ת 120 ₪
 
לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר: ענת דור, מרכז המועצות האזוריות
03-6929923 / anat@azoriot.co.il

כולם מוזמנים!
_____13
ראש אגף הצעירים, אסיף איזק, על תוכנית הרמטכ"ל להטבות לקרביים:
מצדיעים לרמטכ"ל המיישם את מורשתו של בן-גוריון!
____________62
איזק (ראשון מימין) עם חייליו בעת שירותו כקצין ב"שמשון"

כבוד הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, התוכנית שיזמת ופורסמה היום המגדירה ומחדדת את מעמד הלוחם בצה"ל ומיטיבה עם אלו המחרפים נפשם כדי להגן על המדינה, היא זריקת עידוד משמעותית לנערים לחיילים הקרביים ולנערים ולנערות העומדים בפני גיוס.

ההתיישבות העובדת והתנועה הקיבוצית בראשה נמצאות מאז קום המדינה ועוד בתקופת המאבק על הקמת המדינה מתחת לאלונקת השירות הקרבי ביחידות המיוחדות ובכל מקום שנדרשנו ונדרש אליו.

כקצין קרבי שהוביל לוחמים בקרב אני מבקש להודות לך ולחזק את ידך בבוקר זה על שורה של צעדים שעשויה להטיב עם בנינו החיילים הקרביים, אשר מסכנים את חייהם באשר הם למען בטחון מדינת ישראל ולשימור המשך הכח. כידוע אחוזי הגיוס וההתנדבות בקרב בנות ובני הקיבוצים לשירות הקרבי, ליחידות המיוחדות ובקורסי הפיקוד הוא הגבוה ביותר בישראל,  ואנו מתחייבים לעשות כל מאמץ שנדרש  לשמור על הקיים כי זוהי דרכנו - ככה חונכנו וככה נמשיך. זהו החיבור לארץ הזאת. זהו החיבור למאבק עליה שטרם הסתיים.

למעלה מ3000 השמות החקוקים באנדרטת הבנים הן עדות אילמת להיותנו חלק בלתי נפרד מתקומת העם במולדת .
 
 
 
 
 
 
_____13
התזמורת הקאמרית הקיבוצית נתניה
בחג המוסיקה הישראלית
____________62
חג המוסיקה הישראלית ה-20 יתקיים השנה בין התאריכים 24 ל-28 בספטמבר בארבע ערים. הפסטיבל הפך במהלך השנים לאחד מהאירועים המוסיקליים החשובים בישראל.
בקונצרט פתיחת הפסטיבל ב24.9 בחיפה ישתתפו השנה התזמורת הקאמרית הקיבוצית - נתניה בקונצרט במחווה למלחין, תושב חיפה, רם דע-עוז, לצד שתי בכורות עולמיות, האחת לקלרינט ותזמורת והשנייה
לפסנתר ותזמורת בניצוחו של נעם צור והקאמרטה הישראלית ירושלים בקונצרט של מוסיקה ווקאלית, בניצוחו של אורי סגל.
הכניסה חופשית, כולם מוזמנים!
 
 
 
 
 
 
_____13
מדור חדש: 'עסק קיבוצי'​ - עסקים קטנים שהוקמו ביוזמה מקומית
והפעם... "פיזיותרפיה בקיבוץ" של שרון ורדי, בגבעת חיים איחוד
________28
"פיזיותרפיה בקיבוץ"

למדתי פזיותרפיה באוניברסיטת בן גוריון ב 2005 וכיום אני פזיותרפיסטית המתמחה בטיפול בפציעות אורטופדיות של ילדים ומבוגרים, כאבים כרוניים או פציעות אקוטיות. 
מתמחה גם בטיפול בסחרחורות על רקעים שונים. 
עבדתי כ-8 שנים במכון אורטופדי במרכז הארץ ובעקבות החזרה למקורות ושיבתי לקיבוץ, ניצלתי את ההזדמנות ופתחתי קליניקה פרטית לטיפול אישי בגבעת חיים איחוד.
הקליניקה ממוקמת בשכונת הבנים, בחדר עץ נעים ומאובזר המשמש אותי בבקרים וקבוצות אימון TRX בשעות אחר הצהריים.

 
מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה ובעיה ואשמח לבוא לעזרתכם!
 
שרון- 050-4568251 / sharonv22@gmail.com
--------
רוצים שהעסק שלכם יפורסם בפינה זו?
שלחו אימייל עם כמה משפטי הסבר על העסק בצירוף תמונות
השאירו פרטי התקשרות, מייל וטלפון על מנת שנוכל לחזור אליכם.
haim@tkz.co.il
 
 
 
_____13
 
________28
 
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה