דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוזר ברית פיקוח: ביטוח לאומי - עדכון לגבי הדיווחים בקיבוץ מתחדש

נובמבר 2017
חוזר מקצועי מספר 92/17
ברית פיקוח
ברית פיקוח

בימים אלו אנו לקראת סיום דיווחי ביטוח לאומי של חודש אוקטובר - החודש הרביעי לדיווח במתכונת החדשה. לסיכום תקופה זו ניתן לומר, שהדיווח באמצעות תוכנת "שירה" עובר בהצלחה. המשתמשים מתגברים על הקשיים, מתחילים להבין ולהכיר את השינוי. עם זאת, אנו צופים להערות ותיקונים מהמוסד לביטוח לאומי, לאחר שייקלטו את גב הטופס (כגון: תיקוני שמות חברים, מספרי תעודת זהות, אפיון מעמד של חבר ואחרים).

נציין, כי אנו עוקבים אחר הדיווחים, ובהתאם לכך, מעדכנים את התוכנה, במטרה להקל על העבודה ולהטיב את רמת הדיווחים. בין היתר, שיפרנו את מערכת קליטת הנתונים וצורת הדיווח, הוספנו מערכת התראות (על מנת למנוע שגיאות ותשלומי ביטוח מיותרים) וכן הוספנו מנגנון לתיאום דמי ביטוח ומדור ל"חוזרים והנחיות" (כך שכל התדריכים, העדכונים וההנחיות נמצאים במערכת), כמו כן נוספה פקודה להנהלת החשבונות (בטופס 102).

בנוסף, אנו בעיצומו של תהליך אפיון מערכת הדיווחים השנתית, לצורך עריכת והכנת הדוחות למס הכנסה בתוכנת "שירה". המערכת תכלול את כל הנתונים הדרושים כגון רשימת ילדים, נתונים אישיים מיוחדים (המזכים במס), נתוני שכר של עובדי החוץ ועוד. הנחיות בעניין זה יועברו אליכם בקרוב.

יודגש, כי עם כניסתו של החוק החדש גוברת החשיבות של שלמות ונכונות הנתונים ולכן חשוב להיערך בהתאם. אנו נערכים לעזור ולהנחות את לקוחותינו בדבר הפקת הנתונים, תוך שיפור מודול האוכלוסיה בשירה, כך שניהול האוכלוסיה בתוכנה ייתן מענה כולל להפקת הנתונים לדוח המס ועריכת חישוב המס.

נמשיך ונעדכן ככל שיידרש.

בדבר יעוץ ושאלות נוספות ניתן לפנות ל-:

עוזי שטנגר, בטלפון: 03-6382861      uzi@britcpa.co.il

אבי סויסה, בטלפון:  03-6382818   avi_s@britcpa.co.il

הוספת תגובה חדשה