דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוק פיקוח על מעונות היום עבר בקריאה שנייה ושלישית - היכן זה פוגש את מערכת החינוך הקיבוצית?

נועה צור-ברוש, מנהלת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית, בעקבות אישורו הסופי של החוק. "כארגון חינוכי לגיל הרך, רשת הגן הקיבוצי מודה על העברת חוק כה חשוב. זו פעם ראשונה לאחר ניסיונות רבים, שממשלת ישראל לוקחת אחריות על ילדינו, בשנות חייהם הראשונות והמשמעותיות כל כך. כחברה קיבוצית ערכית המאמינה בשוויון הזדמנויות, אסור לנו לעצום עיניים ולעבור לסדר היום. זו הזדמנות עבורנו למנף את החינוך הקיבוצי"
http://www.kibbutz.org.il/he/node/4368

יש לנו תפקיד חשוב, לקחת אחריות ולהיות ארגון מוביל דרך, מקצועי ורלוונטי המשמש דוגמה לחינוך איכותי בגיל הרך. יש לנו הרבה מה לתרום לחברה הישראלית בתחום זה. דוגמה לכך היא חיזוק שיתופי הפעולה עם אגף מעונות היום בתוכניות ההכשרה, הדרכה פדגוגית, התאמות ויצירת תקנים התואמים את אופיו הייחודי של החינוך הקיבוצי. אנו נמשיך לעדכן מהשטח, לדאוג להתאמות לחינוך הקיבוצי ולוודא קבלת כספים ממשרדי הממשלה לטובת ההורים ומערכות החינוך.

חשוב לציין שרוב מעונות היום במועצות האזוריות ובקיבוצים הינם בעלי סמל מעון מוכר, כך שהחוק עבורם אינו מהווה שינוי משמעותי. להיפך, תקציבים רבים וגדולים יותר יועברו לצורך הכשרת הצוות, התאמת המבנה לצורכי הפעוטות ושמירה על בטיחותם.

הטמעת החוק והוצאתו לפועל ימשכו חמש שנים, כפי שכתוב בחוק " מטרתו של חוק זה לקבוע הסדר לעניין הפעלת מעונות יום לפעוטות, ובכלל זה רישויים ופיקוח עליהם, וזאת לשם הגנה על שלומם, על זכויותיהם ועל כבודם של פעוטות השוהים במעונות כאמור, בכדי לקדם את התפתחותם, ולשם הבטחת מתן תנאים נאותים וסביבה חינוכית וטיפולית הולמת לפעוטות אלה ומילוי צורכיהם הגופניים, הרגשיים, החברתיים והחינוכיים".

 החוק חל על מעונות בהם מתחנכים 7 פעוטות ומעלה, ויכנס לתוקפו בספטמבר 19, כאשר בשלב הראשון הנקודות העיקריות שייבחנו ויש לקדם לקראת תאריך זה הן:

  1. בטיחות המבנה.
  2. הקפדה על רישום שמי של כל ילד  במערכת הממוחשבת של אגף מעונות יום
  3. רישום נוכחות יומי.
  4. אישור על העדר רישום פלילי לצוותי החינוך.

מוזמנים להיות בקשר איתנו לכל שאלה או בקשה בנושא

נועה צור ברוש

מנהלת הגן הקיבוצי

הוספת תגובה חדשה