דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

טור דעה: עירית לינור- אל תאמצי את השיח הוולגרי הגברי

הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לשיוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז המועצות האזוריות
טור דעה: עירית לינור-אל תאמצי את השיח הוולגרי הגברי

 

 

 

כפי שפורסם, החליט מפקד גלי צה"ל להרחיק את עירית לינור מתוכניתה "המילה האחרונה" לשבוע ימים, בעקבות דבריה נגד  נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בשבוע שעבר כינתה לינור בתוכניתה את הנשיא ריבלין "חתיכת חצוף", מכיוון ששיבח את ההפגנות נגד השחיתות.

סגנון ההתבטאות של עירית לינור מהווה הזדמנות פז להעלות שוב לשיח הציבורי (והחינוכי, כן, גם בבתי ספר) דיון בסגנון השיח שאנו רוצים לקדם בחברה שלנו. לאמצעי המדיה -  ובעיקר הרדיו והטלויזיה - תפקיד משמעותי כסוכנים בתחום זה.  הם אלו אשר אמורים להוות דוגמא אישית, מודל לחיקוי. הם אלה אשר יכולים לעזור לנו ליצור שיח ערכי הדן בכל נושא באשר הוא - גם הקשה והטעון ביותר - באופן מכובד.

אך לצערנו, בשנים האחרונות חלה נסיגה חמורה בתחום הזה. רוח חדשה מנשבת בכלי התקשורת: במקום להביא משהו ייחודי מכיל  ומקדם במקום להיות מעל השכונה הם מביאים את השכונה לרדיו. כמי שעוסקת  בתחום קידום שיוויון  מגדרי במרחב הכפרי, אני מדגישה את החשיבות שבהשמעת הקול הנשי כקול שלצערנו לא נשמע מספיק. עירית יקרה: חשוב לנו שתשמיעי את קולך, שתאמרי כל אשר על ליבך בצורה ברורה ומכל זווית ראיה יחודית שאת מביאה עמך; אבל אנא, אל תאמצי מנהגים פסולים של עולם תקשורתי גברי, הגולש לא פעם לשיח אלים ומתלהם. כאשת תקשורת מוכשרת, אני רוצה לבקש ממך להביא אל השיח את האיכויות הנשיות, את המקצועיות המוערכת שלך ואת יכולת ההשפעה שלך. שאיפתי היא לראות בנשים החזקות של התקשורת סוכונות לקידום שיח אחר, אינטליגנטי ומקדם.

הילית בן-צבי

 

הוספת תגובה חדשה