דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "הממשלה עסוקה בלמחוק את החקלאות הישראלית על אנשיה הנהדרים"

גבאי הגיב לדברי מנהל מינהל מקרקעי ישראל - "ממשלת הימין מתכננת לפנות יישובים בתוך הקו הירוק. ממשלה בראשותי תתמקד בביורוקרטיה הנוראה בנושאי התכנון והרישוי, בבניה ציבורית כדרך לפתרון בעיית הדיור ולא במחיקת החקלאות הישראלית"
גבאי: "הממשלה מתכננת לפנות ולמחוק יישובים שלמים בתוך הקו הירוק"
גבאי: "הממשלה מתכננת לפנות ולמחוק יישובים שלמים בתוך הקו הירוק"

יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה הגיב בחריפות לדבריו של ראש מנהל מקרקעי ישראל בראיון לידיעות אחרונות: "אז מי בונה ומי מפנה יישובים במדינת ישראל?  מיליוני מילים נכתבו ונכתבות על פינוי התנחלויות ואת דעתי בעניין אמרתי, אבל מתברר שמתחת לפני השטח ממשלת הימין - ימין טורחת ומתכננת לפנות ולמחוק יישובים שלמים בתוך הקו הירוק. כאן זה מותר. כאן זה לא נגד הציונות.  ראש מינהל מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון אומר זאת בפה מלא בראיון לידיעות אחרונות: "אבל אנחנו נתכנן ונפתח גם במחיר הפגיעה במושבים עד לחיסולם המלא". אנחנו לא ניתן לזה לקרות. לא ניתן למחוק יישובים חקלאיים שלמים במדינת ישראל. את בעיית הדיור הקשה אפשר וחובה לפתור אבל לא על ידי הרס חלום ההתיישבות החקלאית.  החקלאים לא סיימו את תפקידם ההסטורי במדינת ישראל. הם בעיצומו ובמקום שממשלת הספינים תשאל את עצמה איך מצמיחים את החקלאות? איך מייצרים שם דור המשך? הממשלה עסוקה בלמחוק את החקלאות הישראלית על אנשיה הנהדרים.   ממשלה בראשותי תתמקד בביורוקרטיה הנוראה בנושאי התכנון והרישוי, בבניה ציבורית כדרך לפתרון בעיית הדיור ולא במחיקת החקלאות הישראלית". 

חבר מפלגתו, יו"ר השדולה החקלאית בכנסת ח"כ איתן ברושי דורש בעקבות הדברים מראש הממשלה ומשר האוצר לפטר באופן מיידי את עדיאל שמרון מנהל רשות מקרקעי ישראל.

ח"כ ברושי: "יש לקיים דיון דחוף בממשלה על המדיניות וההתנהלות מול המרחב הכפרי, ההתיישבות והחקלאות.  אנו עדים להשתלטות עוינת של קבוצה פוסט ציונית שהשתלטה על רמ"י ותפקידים בכירים נוספים. זוהי סכנה אסטרטגית לקיומה של מדינת ישראל. אנו בעד בניה למגורים, לרבות בהתיישבות הכפרית אבל לא ניתן לחסל מושבים וקיבוצים. יש להפסיק מיידית את הפקעת הקרקעות הברוטלית".

 

הוספת תגובה חדשה