דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יישובי אשכול בדרישה מהמדינה: "הכירו ברבש"צים שלנו כמגוייסי מילואים"

22 מזכירי ומנהלי הקהילה מקיבוצי ויישובי אשכול במכתב למועצה האזורית ולגורמי הצבא והביטחון במדינה: "הרבש"צים מסכנים את חייהם למען כולנו ללא ציוד וביגוד המתאים ללוחמי אש!"
הדבר נכון גם לרכזי הביטחון במועצות הסמוכות הסובלות מטרור השריפות גם כן
רבשצים בעוטף עזה
בתמונה: סער מרגוליס, רבש"צ קיבוץ כיסופים. מתוך דף הפייסבוק של אלמוג בוקר

במכתב אותו הפנו ממלאי התפקידים לראש המועצה, ביקשו החתומים עליו מהמועצה לתבוע ביחד איתם את הסדרת ההכרה במעמדם של הרבש"צים, לאור טרור השריפות בשבועות האחרונים וסיכון חייהם ההולך וגובר ככל שמימדי השריפות הולכים ומתרחבים. 

"בשבועות האחרונים עושים הרבש"צים שלנו לילות כימים במרדף וחיסול מוקדי אש ברחבי המועצה האזורית שלנו שהפכה לצערנו שוב לשדה קרב. הרבש"צים עושים זאת בנוסף למשימותיהם השוטפות בישובים עצמם והם אינם מחכים לקריאה. כולם כאחד מגיעים מיד לסייע בזיהוי ומניעת התפשטות האש, כשהם "חמושים" במתקני כיבוי האש של הישובים. הרבש"צים שלנו מסכנים את חייהם למענינו ללא ציוד וביגוד המתאים ללוחמי אש!" 

דינה ברנשטיין, מזכירת קיבוץ מגן, החתומה על המכתב וממארגני המחאה: "לאחרונה התברר, שאם חס וחלילה ייפגע מי מהם במהלך מלחמתו באש, אין גורם המוכן להכיר בנזק. אנו, מזכירים ומנהלי הקהילות רבשצים בעוטףבאשכול, פונים אל נציגינו במועצה האזורית בבקשה שזו תדרוש מהצבא להכיר ברבש"צים של "אשכול" המתנדבים להצלתנו, כמגויסים לשירות מילואים פעיל על כל המשתמע מכך, וזאת עד שימצא פתרון לבעיית טרור העפיפונים והשריפות בשטחינו".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "כל מי שנקלע לקיבוצי עוטף עזה בחודשי השריפות, לא יכול היה להחמיץ את האנשים המיוחדים שנמצאים בכל אתר בוער. לובשי חולצה שחורה, עליה כתוב "רבש"צ" עם נשק  בהצלב. הרבש"צים, הם גיבוריה האמיתיים של ההתרחשות, ומה רבה היתה תמיהתנו מן העובדה כי אינם "מכוסים" כיסוי ביטוחי למקרה של היפגעות בעת כיבוי שריפה. שכן... אינם כבאים. מגוחך ומעליב!
כל אחד יודע כי "את השריפה הגדולה ביותר, ניתן היה לכבות בעזרת כוס מים, אילו רק אותרה בזמן". כל אחד מבין כי הראשונים לכל אירוע הם הרבש"צים. תושבי עוטף עזה, מערכת הביטחון ועם ישראל חייבים להם חוב עצום. לא זו העת להתקמצן, לא זו העת לעסוק בביורוקרטיה מיותרת לאיזה גוף הם שייכים, זוהי העת לעזור להם במציאות יומיומית בלתי אפשרית!". 

היום (יום ג'), נערך מפגש פסגה מיוחד בין "סיירת הרבש״צים" ו"פלסר הרווחה". של מועצה אזורית אשכול - אחראי הבטחון הפיזי והנפשי של תושבי המועצה. 
העובדות הסוציאליות באגף הרווחה של אשכול, שעובדות בשיתוף פעולה הדוק עם הרבש"צים של אשכול כל ימות השנה, ארגנו הבוקר מפגש מיוחד של הוקרת תודה.
התוכנית כללה ארוחת בוקר, תיק מלא כל טוב וברכות.
"אתם שותפים מדהימים לדרך. אם זה בחלוקת חבילות לנזקקים בחג ואם זה במאמצי ההגנה על התושבים", בירכו עובדות הרווחה את הרבש"צים.

הוספת תגובה חדשה