דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

לא משאירים קיבוץ פצוע מאחור. חושפים את הש"ש לשירות משמעותי בצבא. מצדיעים לחיילים בודדים בדרום. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ניוזלטר
בתמונה: ילדי גן גורים מקיבוץ אורטל בטיול
 21/02/2019

התנועה הקיבוצית לא משאירה פצועים בשטח - קיבוץ בחן נחלץ מפירוק

בטקס מרגש בהשתתפות חברי הקיבוץ, ציינו השבוע בבחן אבן דרך משמעותית בהחלצות הקיבוץ מהמשבר הכלכלי. הקיבוץ שנוהל בשנים האחרונות תחת מפרק עקב היעדר יכולתו לעמוד בהתחייבויותיו, הגיע להסדרי נושים ויצא מפירוק. התנועה ממשיכה לסייע להחלצות ממשבר של עוד כמה קיבוצים.
 
השותפים להצלת קיבוץ בחן השבוע בטקס המרגש
השותפים להצלת קיבוץ בחן השבוע בטקס המרגש


לא ניתן היה להוביל מהלך כזה ללא שיתוף פעולה מחוייב לנושא עם קשת רחבה של גורמים ובהם רשם האגודות השיתופיות, מפעלי "גרנות", המועצה האזורית עמק-חפר, במעורבות אינטנסיבית של התנועה הקיבוצית ובערבות קרן קמ"ע של התנועה.

ואכן, חברי הקיבוץ הזמינו לאירוע החגיגי את רשם האגודות, עו"ד מירון הכהן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, יו"ר גרנות עמית בן-יצחק וקודמו בתפקיד איציק בדר, מנכ"ל גרנות שרון שלזינגר וקודמו רוברטו קופרמן, המפרק עו"ד בועז נאור, מנכ"ל הקיבוץ יעקב סיזל, קודמו יוסי רקח ועוד ועוד.

כזכור, מרגע כניסתו של ניר מאיר לתפקיד מזכ"ל התנועה, לפני כשלוש שנים הוא הכריז כי "לא משאירים פצועים בשטח" והגדיר מטרה:  התנועה על פעיליה ומשאביה יעמדו לימינו של כל קיבוץ אשר טרם נחלץ מהמשבר הכלכלי וחבריו נחושים – להישאר קיבוץ.

כחלק מתפיסה זו עם כניסתו של רכז האזור החדש, איל אלקלעי, לתפקידו, הטיל עליו מזכ"ל התנועה ללוות בנחישות את חילוץ בחן. 

קיבוץ בחן נכנס להליך פירוק ביולי 2012 בעקבות שרשרת של אירועים שהתרחשו בשנים שקדמו, אבל לאחר שכבר השלים בשנת 2006 הליך של שיוך דירות.

בשיתוף פעולה הדוק עם המפרק - עו״ד בועז נאור ויעקב סיזל – המנהל המיוחד תאם אלקלעי סדרת פגישות עם  כלל הגורמים : מזכ״ל התנועה, ראש המועצה, המפרק, הרשם, ויו"ר גרנות בכדי להוביל את הקיבוץ מפירוק לוועד ממונה.

בסופו של דבר, ובעזרת כל השותפים, כונסה בנובמבר 2017 אסיפת נושים שבמסגרתה נחתם הסדר נושים בתמיכה של גרנות ובערבות מלאה של קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, בראשות המנכ"ל דגן לוין. ההסדר החתום סלל את הדרך להשתחרר מהפירוק וביומה האחרון של 2018 יצא הקיבוץ לדרך חדשה תחת וועד ממונה. בראש הוועד עומד אורי בז’רנו מגרנות. איל אלקלעי חבר בוועד.  


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

חכמת ההמונים -
גם בתקנון הלוויות וחתונות

בשנה האחרונה פותחו בבית התנועה הקיבוצית שתי מערכות, מערכת "שיק" - שיתוף ידע קיבוצי ומערכת "קיבוץ נתונים". בכך, מובילה התנועה הקיבוצית את הקיבוצים אל עידן המידע תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של מערכות מידע המופעלות בענן.
לוגו תנועה

"שיק" הינה מערכת לניהול מסמכים המאפשרת לממלאי תפקידים בקיבוצים, ואחרים בציבור המתעניין בתחומים הקיבוציים, לגשת, לראות ולהשתמש במסמכים שאחרים כבר חיברו. המערכת מאפשרת לציבור המשתמשים פרספקטיבה רחבה יותר לגבי הנושא בו הם מתעניינים ואפשרות בחירה בין פתרונות שונים או מענה שונה שניתן לנושאים המדוברים בקיבוצים שונים. הגישה למערכת חופשית ופתוחה לציבור כולו. משתמשי המערכת ימצאו בה מסמכי חזון, הגדרות תפקיד של ועדות שונות, הגדרות תפקידים, מסמכים מעולמות החינוך, החלטות רמ"י רלוונטיות, תקנונים ועוד.

אודי בורוביץ' (שדה יואב), ראש מטה התשתיות של אינטל באירופה, יו"ר קיבוץ חולית וממובילי הפרויקט: "הציפיה היא שציבור המשתמשים לא רק יצרוך את המסמכים האלה אלא גם יטען מסמכים חדשים. תרבות העשייה והגאווה בהצלחות עשויה להיות כזו שמביאה את ממלאי התפקידים בקיבוצים לקבל את הקרדיט על עשייתם תוך פרסום המסמך וחשיפתו לציבור הרחב".

למרות שעבר חודש אחד בלבד מאז חשיפתן, הן כבר צוברות תאוצה, שימוש ושיתוף בקרב ממלאי התפקידים בקיבוצים.

המערכת השנייה שפותחה בתנועה נקראת "קיבוץ נתונים". מערכת זו מאפשרת לממלאי התפקידים בקיבוצים לנהל פרטי מידע חשובים של הקיבוץ במקום אחד, ידוע ומאובטח. היא מאפשרת להם להשוות את מצבם בכמה פרמטרים אל מול קיבוצים אחרים בכלל או קיבוצים במועצה האזורית ובארגון הקניות האזורי, בפרט.

לאורה נוה (משמר הנגב), אשת מערכות מידע ותהליכים במשאבי אנוש ושכר, מנהלת תחום הפנסיה באינטל ישראל וממובילות הפרויקט: "המערכת מאפשרת למשתמש לקבל פרספקטיבה לאורך זמן באשר למגמות והשתנות הנתונים בקיבוצים ולתנועה הקיבוצית מאפשרת המערכת ניהול נתונים סטטיסטיים החשובים לה לניהול השוטף. מערכת זו היא מערכת סגורה המשמשת יו"רים, מזכירים, מנהלי קהילה, מרכזי משק ומנהלי כספים בלבד. ממלאי התפקידים בקיבוצים רואים ומנהלים את נתוני הקיבוץ שלהם ומקבלים תמונה כוללת על הקיבוצים בכלל".

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין: "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת הידע והמידע המצוי במטה התנועה קיבוצית ובקיבוצים עצמם. התפיסה שלנו לניהול המידע כוללת פיתוח כלים טכנולוגיים על מנת לאפשר לחברים בקיבוצים ולמנהלים להיות חשופים ככל האפשר לידע הנצבר, בצורה פשוטה וברורה. אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח חדשנות קיבוצית ומקווים שהכלים החדשים יתרמו לקידום הקיבוצים והתנועה כולה".

ל"הרשמה לקיבוץ נתונים"

לכניסה למערכת "שיק


באנר שבילים

מאות מתנדבות ומתנדבי שנת שירות בתנועה הקיבוצית בימי חשיפה לשירות משמעותי בצה"ל

בשני ימי ראשון האחרונים ערכו מחלקת הבטחון ומחלקת שנת השירות באגף החינוך של התנועה ימי חשיפה לשירות משמעותי בצה"ל למתנדבות ומתנדבי שנת השירות.
מאות מתנדבות ומתנדבי שנת שירות בימי חשיפה לשירות משמעותי בתנועה הקיבוצית
נוקי גולדפישר מדברת עם מתנדבות שנת השירות על שירות משמעותי

 מטרת ימי החשיפה הינה מודעות לתפקידים שונים אותם הצבא ביקש להעמיד בקדמת יעדי הגיוס - אם בגלל דגשים בתכנון המוכנות הצבאית ,אם בגלל הצטיידות בכלים בעלי טכנולוגיה מתקדמת שמחייבת צורך בגיוס כח אדם איכותי, ובעיקר, בעקבות התובנה שרבים מקרב המתגייסים והמתגייסות לאחר שנת שירות עשויים להמשיך למסלולי הובלה ופיקוד.

נוקי גולדפישר ממחלקת הבטחון בתנועה: "מחלקת שנת השירות ביחד אתנו רואים חשיבות בבניית תכניות העבודה השנתיות על פיתוח מוטיבציה לגיוס בכלל, וגיוס מיטבי בפרט, החל מכיתה יא'  וכולל את קבוצת משרתי שנת השרות , תוך שימת  דגש ממוקד בשיתוף יחידות הצבא השונות".

לדברי גולדפישר: "במישור האישי, במהלך תקופת שנת השרות  עוברים הצעירים תהליך של התבגרות, הבנה, העצמה ותובנה שאתגר התרומה לאחרים, תורם לכל אחד ברמה האישית  לא פחות (אם לא יותר)מאשר הם מסייעים לאחרים".

 בתהליך הגיוס לצבא, משרת שנת השרות זוכה "לכפל מבצעים" , גם מיון כמו כולם בכתה י"ב, ואם לא צלחה הדרך ניתן לבנים לעבור מיון מחדש (יום סיירות/ גיבוש) ולבנות, מאפשרים לקבל מיונים נוספים -אם בכתה יב לא היה איתור לתפקיד.

על פי נתוני דובר צה"ל - למעלה מ51% מבוגרי בה"ד 1 הם מסיימי שנת שירות, וביחידות המיוחדות אחוז בוגרי שנת השירות גדול הרבה יותר.

ימי החשיפה  נבנו ובוצעו על-ידי נוקי ומחלקת שנת השירות, בשיתוף מדור כוח אדם במז"י, ומבנה היום של הבנים והבנות היה דומה - בבקר נערכה שיחת מפקד על צה"ל - מוכנותו ויעודו, תוך הדגשת "ארגז הכלים" הרצוי להצטייד בו לקראת  הגיוס. עם הבנים דבר מפקד שיזפון אל"מ מורן עומר.


באנר משקארד מתנה

מצדיעים לחיילים הבודדים בדרום ועוטפים אותם באהבה

כחלק מהפעילות השנתית השוטפת לאימוץ חיילים בודדים בקיבוצים ודאגה לכל צרכיהם, ארגנו מתנדבים בהובלת יעל אייזנר, המנהלת את תכנית אימוץ חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, אירוע פרגון והצדעה לחיילים בודדים המאומצים בקיבוצי הדרום והתגייסו לאחרונה לצה"ל, ועטפו אותם בהרבה אהבה.
אירוע הוקרה לחיילים הבודדים בבארי

ביום שישי בשבוע הקודם, התקיים אירוע פרגון והוקרה לחיילים הבודדים הגרים בקיבוצי עוטף עזה ואשכול.  קיבוץ בארי פתח את ביתו לכבודם ועשרה מתנדבים מופלאים מעמק יזרעאל, בהובלת רון פרומרמן מכפר תבור, הדרימו כדי לפנק ולפרגן ברוחב לב ומכל הלב. המתנדבים מקיימים מספר מפגשים בשנה בקיבוצים, והמפגש לחיילים הדרומיים שתוכנן לקיץ האחרון, בוטל בגלל המתיחות הביטחונית. כל האוכל, השתייה, הציוד והתשורות שמקבלים החיילים הם תרומות ממקומות,  קיבוצים ואנשים שונים.

כ-70 חיילים וחיילות הגיעו לאירוע באמצעות אוטובוסים שאספו והחזירו אותם לקיבוץ בו הם גרים. הם עלו לישראל עם גרעיני צבר, בדיוק בעיצומו של קיץ מתוח, והתגייסו לפני כחודשיים לצבא. כולם עולים חדשים, חדורי ציונות ואהבת הארץ, צעירים פטריוטים אשר עזבו בית חם ומשפחה כדי לעלות לארץ ולהתגייס. בדרך לאירוע, עצרו החיילים בחניון רעים כדי לצפות בפריחת הכלניות ופגשו שם במקרה את בני משפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל ושוחחו עמם.

החיילים, שלהם זה היה אירוע ראשון מאז שהגיעו לארץ והתגייסו לצבא, התרגשו מאוד מהאירוע והודו למתנדבים. הם קיבלו חבילות שי ממותגות בדגלי ישראל, וקיבוץ משמר העמק תרם כוסות פלסטיק מיוחדות לפק"ל קפה.

למפגש הגיעו בהפתעה אלון שוסטר לשעבר ראש המועצה האזורית שער הנגב ומיכאל ביטון לשעבר ראש מועצת ירוחם המתמודדים לכנסת ברשימת חוסן לישראל, וזכו לחוות את ישראל היפה במיטבה. הם קיבלו  הדגמה בציונות קיבוצית עכשווית עם אירוח של מאות רבות של חיילים בודדים ב - 73 קיבוצים מכל הארץ.

יעל אייזנר המנהלת את תכנית אימוץ חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, סיפרה לנוכחים על מורשתו של צביקה לוי ז"ל, על מתן בית חם לאלפים רבים של חיילים בודדים במשך עשרות שנים והבטיחה שהן הקיבוצים המארחים והן התנועה יעשו ככל שניתן לספק להם תנאים להצלחה רבה בצבא ובאזרחות.
אייזנר ביקשה להודות לקיבוץ בארי על האירוח, ומזמינה קיבוצים נוספים להיכנס למעגל הנתינה המופלא הזה.


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע - לטיול יצאנו בכף של שופל התיישבנו

תמונת השבוע - ילדי הגן בקיבוץ אורטל 20.2

חינוך קיבוצי: הטיול מהווה מקום למידה לילדי הגן שזוכים לראות ולחוות את המרחב בו הם חיים. הילד זקוק לאותה תחושת שייכות שתהווה עבורו את המצע שמתוכו הוא גדל. 

בתמונה ילדי גן גורים בקיבוץ אורטל בראשות הגננת ענת הר טוב והגנן המשלים כרמל כוכבי.

תודה למנהלת רותם נקש על הצילום המקסים. 

 


משפחתה של תהילה נגר ז"ל מגינוסר פתחה בגיוס המונים למימון מאבק משפטי: "דמה של תהילה ז"ל אינו הפקר!"

בעקבות החלטתו של בית המשפט המחוזי בנצרת לקבל את הסכם הטיעון שחתמה הפרקליטות עם רוצחה של תהילה נגר ז"ל מגינוסר, ולהרשיעו בעבירה של הריגה בלבד, משפחתה של תהילה פתחה קמפיין גיוס המונים למימון של תמיכה משפטית ובמידת הצורך פנייה לבג"צ ותביעה אזרחית. תוך פחות מ-24 שעות נאספו כבר 26 אלף ש"ח. בתחילת השבוע, לפני אישורה של עסקת הטיעון, הוקם אוהל מחאה בכניסה לגינוסר.
התמונה בעמוד קמפיין גיוס ההמונים של משפחת נגר

לאחר שלא הצליחו לשכנע את הפרקליטות ובית המשפט המחוזי לבטל את עסקת הטיעון שנחתמה עם ראאד רושרוש, רוצחה של תהילה נגר ז"ל מקיבוץ גינוסר, החליטה המשפחה, המסתייעת בחברים מהקיבוץ, במועצה האזורית ובתומכים נוספים, להעלות שלב במאבקם ולפתוח בקמפיין גיוס המונים שנועד לממן את ההליך המשפטי כנגד מערכת המשפט, ובמידת הצורך גם פנייה לבג"צ ותביעה אזרחית.

בעמוד הקמפיין שנפתח הם כותבים: "אנו, בני משפחתה של תהילה ז"ל, בני קיבוץ גינוסר, גדלנו על מורשת יגאל אלון של חינוך  ונתינת אמון במדינה. תפקיד בית המשפט לשפוט, תפקיד הפרקליטות להביא להרשעתו של הרוצח השפל הזה ולא להגיע להסדרי טיעון מגוחכים ושפלים ואנו לא נשתוק עד שעסקת הטיעון הזו תבוטל. 
נלך עד הסוף, לא נוותר ולא ננוח עד שהתיק הזה ינוהל עד סופו וכך גם נמנע מקרים מזעזעים כאלה בעתיד! בכוונתנו לקדם כעת כל דרך משפטית אפשרית כדי לבטל את עסקת הטיעון הזו - הגשת בג"צ, ערעור על ההחלטה, תביעה אזרחית או כל דרך אחרת שתוביל לעשיית צדק.
להאבק במדינת ישראל זה יקר. מאוד. כדי להמשיך לנהל את המאבק המשפטי והציבורי שלנו על הצד הטוב ביותר, בתנאים לא פשוטים שנוצרו כעת, נזדקק לכמה שיותר תמיכה!
רק בעזרתכם, גיוס מוצלח ומלא של הסכום יאפשר לנו לנהל את המאבק המשפטי והציבורי ההכרחי שלנו עד לעשיית צדק. הכסף שנגייס מכם ישמש אך ורק לניהול המאבק החשוב הזה – המאבק של כולנו לדבר הפשוט כל-כך – עשיית צדק והרשעת רוצחים ברצח. לא פחות במידה ויישארו כספים נחזיר אותם להמונים או שנתרום אותם לארגונים אשר עוסקים במקרים דומים כמו שלנו."

תוך פחות מ-24 שעות נאספו כבר 26 אלף ש"ח מ-144 תומכים, מתוך 120 אלף ש"ח אותם מבקשת לגייס המשפחה.

לעמוד הקמפיין "דמה של תהילה אינו הפקר" ותרומה לו לחצו כאן

בתחילת השבוע יצאה צעדת מחאה מבית העלמין בקיבוץ גינוסר לכיוון מאהל המחאה שהוקם בכניסה לקיבוץ. מאות אזרחים הגיעו למאהל עד לדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי כדי להביע תמיכה. 

ביום שלישי אישר בית המשפט המחוזי בנצרת את הסדר הטיעון שנחתם בין הפרקליטות לסנגוריו של ראאד רושרוש, לפיו הוא יודע ויורשה בהריגת תהילה נגר במקום ברצח. הפרקליטות הודיעה שתבקש את העונש המקסימלי על עבירת הריגה, וכי היה קושי ראייתי לביסוס ההרשעה ברצח.

היכנסו לעמוד הפייסבוק 'דמה של תהילה אינו הפקר'.

 

 


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

שני קיבוצניקים יצטרפו לפורום המטכ"ל

תת-אלוף יהודה פוקס (חבר קיבוץ חורשים), יועלה לדרגת אלוף וימונה לנספח צה"ל בוושינגטון. תת-אלוף איתי וירוב (בן רמת הכובש וחבר מעלה גלבוע), יועלה לדרגת אלוף
וימונה למפקד המכללות.
 
שני קיבוצניקים הצטרפו לפורום המטכ"ל
תא"ל וירוב (מימין) ותא"ל פוקס. בקרוב אלופים. צילומים: דובר צה"ל

מינויים הוא חלק מסבב המינויים אותו אישר השבוע ראש הממשלה ושר הבטחון, בינימין נתניהו, אשר קיבל את המלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי.

תא"ל יהודה פוקס התגייס לצה"ל בשנת 1987, את פרסומו הראשון הוא קיבל בסרט "להיות קצין", שעקב אחרי מספר צוערים בבה"ד 1.

תא"ל פוקס שירת בכל תפקידי הפיקוד בחטיבת הנח"ל, ופיקד על פלנ"ט החטיבה, בין היתר בעת אסון המסוקים בו נהרגו מספר רב של לוחמים מהחטיבה מהפלנ"ט.

בהמשך מונה למפקד גדוד בחטיבה, מפקד חטיבת יהודה, מפקד בה"ד 1, קצין חי"ר וצנחנים ראשי ותפקידו האחרון פיקד על האזור החם ביותר בגבולות המדינה – מפקד אוגדת עזה.

בנוסף לפוקס, יצטרף חבר קיבוץ נוסף לפורום המטה הכללי - תא"ל איתי וירוב עשה את מסלולי הפיקוד בחטיבת הצנחנים, פיקד על גדוד 101 ועל בסיס האימון החטיבתי. לאחר תקופת לימודים חזר ופיקד על עוצבת חירם ולאחר מכן על חטיבה 55 ולאחר מכן פיקד על חטיבת כפיר. 

בהמשך הועלה וירוב לדרגת תא"ל, והקדים את תא"ל פוקס כקצין חי"ר וצנחנים ראשי ופיקוד על אוגדת עזה. לאחר מכן שימש ראש מטה זרוע היבשה. 


באנר שבילים

התנועה הקיבוצית אבלה על מותה של ד"ר אילנה צור - השתלנית הראשונה בנגב

אילנה הייתה השתלנית הראשונה בנגב, סופרת, מרצה, מחנכת, הוגת דעות ומפתחת שיטת הוראה הוליסטית ללימוד האדם. היא חיברה שבעה ספרים בנושאי בריאות, חינוך לבריאות וגוף האדם.
ד"ר אילנה צור ז"ל
ד"ר אילנה צור ז"ל

התנועה אבלה על מותה של ד"ר אילנה צור מקיבוץ שובל, שהלכה לעולמה לפני שבוע, והיא בת 95. 

אילנה הייתה השתלנית הראשונה בנגב, סופרת, מרצה, מחנכת, הוגת דעות ומפתחת שיטת הוראה הוליסטית ללימוד האדם. היא חיברה שבעה ספרים בנושאי בריאות, חינוך לבריאות וגוף האדם.

עלתה לארץ ב-1940, וב-1946 הצטרפה לקיבוץ "אילת" (לימים קיבוץ שובל). בשנת 1948 התגייסה לפלמ"ח ושירתה במסגרת חטיבת הנגב.

בקיבוץ שובל הקימה אילנה את ענף המשתלה. זו הייתה המשתלה הראשונה בנגב, ואילנה הפעילה אותה עם צוות שתלניות עד שנת 1959. 

לדברי בנה עמיקם, צור הייתה פמיניסטית עוד כשהמושג הזה לא היה בשימוש. היא רצתה שלנשים תהיה אפשרות לעבוד בחקלאות ובעבודה יצרנית ולהתפרנס מכך בכבוד, ולכן העסיקה במשתלה בעיקר נשים.

אילנה הייתה בשר מבשרה של ההתיישבות בנגב ושל הפרחת השממה, והתנועה הקיבוצית כולה אסירת תודה לה על מפעל חייה המרגש.

יהי זכרה ברוך.


באנר משקארד מתנה 2

בואו לגור אתנו בעין השלושה

בואו להיות החלוצים של שנות ה-2000, בואו להיות חלק מקהילה - אירוע קליטה בקיבוץ עין השלושה במסגרת פסטיבל דרום אדום ביום שבת הקרוב 23.2
אירוע קליטה בעין השלושה 23.2

ביום שבת הקרוב (23.2) יתקיים בקיבוץ עין השלושה יריד התיישבות וקליטה בין השעות 10:00-16:00. זו ההזדמנות שלכם ושלכן להיות חלק מקהילה חמה, להיות חלוצים של שנות ה-2000 ולהצטרף להתיישבות בעוטף עזה.  

עין השלושה הוא קיבוץ מתחדש המתנהל בעצמאות כלכלית עם נכסים משותפים ומשק תעשייתי וחקלאי. הקיבוץ שומר על ערבות הדדית וחיי קהילה תוססים, הבאים לידי ביטוי בפעילות חינוך, תרבות, קליטה, ועשייה ועשייה קהילתית. הקיבוץ מטופח ובתחומו גן משחקים, מגרשי טניס, כדורסל, כדורגל, בריכה, פארק, כול-בו, מועדון חברים, ובית כנסת. קיימות הנחות מס לתושבי המקום מתוקף היותו אזור בעל עדיפות לאומית.

חבר קיבוץ חדש וטרי, קיבוץ עין השלושה:

"אם היו שואלים אותנו מה הביא אותנו לגור בעוטף עזה,
כנראה שהיינו מאשימים את זה בחומר ממש טוב (או ממש גרוע, תלוי איך מסתכלים על זה) שגלגלנו באותו רגע שהתקבלה ההחלטה.

אבל עשינו זאת, ארזנו ועברנו לקיבוץ עין השלושה.

יש שיקראו לנו החלוצים של שנות ה-2,000, יש שיקראו לזה צו השעה, כמה יסתכלו על זה כהזדמנות כלכלית ו....כן, יש את החברים שיגידו שאיבדנו את זה.

אבל בינינו, נראה לנו שזה שילוב של הכל באיזון מושלם. 

מצד אחד, לא קל לראות קיבוץ שנהיה עזוב, שממוצע גיל החברים בו הוא סביב ה-60 צפונה. מצד שני, מי שכבר כאן רק מחפש את החלוצים החדשים, שיקחו לידייהם את ההגה ויובילו את הספינה הזו לחוף מבטחים. הם תורמים מהידע והנסיון וגמישים לקבל על עצמם רעיונות חדשים שנותנים תקווה לעתיד ורוד יותר.

אם זה לא מספיק, קבלו אולי את הנתון הכי מרשים לגבי המעבר לכאן, אבל לפני כן חידה קטנה. כמה הייתם משלמים על בית צמוד קרקע של 90 מ"ר על שטח של חצי דונם? באמת, קחו שניה לחשוב על זה לפני שאתם ממשיכים לקרוא. אל תשכחו לשכלל את המרווח של שטח הקיבוץ בכלל, איכות החיים שיש כאן למרות מה שאולי רץ לכם בראש. חשבתם על סכום? מוכנים לזה.... 

370,000 שקלים, זה מה שצריך ואתם כאן. זהו. כמה זה קרוב או רחוק ממה שהיה לכם בראש? תחשבו עכשיו מה אתם יכולים עוד לממן לעצמכם עם ההפרש... אז כן, זה גם האסימון שנפל לנו כשהבנו את זה. בית בקיבוץ עין השלושה, ב- 370,000 שקלים.

בינינו, אפילו לא היינו צריכים את הגלגול ההוא בשביל לקבל את ההחלטה.

עכשיו אנחנו כאן, ממשיכים לעודד עליה והצטרפות לקיבוץ שנמצא בתנופה ועומד על בפני נקודת מפנה עתירת פוטנציאל לחברים חדשים"

לפרטים: מוריה - 0506264104


פייסבוק התנועה

המנצחת הגדולה של הפריימריז - חברת התכנה Eanygo מעין השופט

חברת התכנה  Eanygo שנוסדה ופועלת בעין השופט, היא זו שתפעלה בהצלחה יתרה את מערכת הבחירות הממוחשבות בבחירות המוקדמות של מפלגות העבודה ומרצ וסיפקה תוצאות 10 דקות לאחר תום ההצבעה -
גאווה קיבוצית
 
תוצאות פריימריז אחרי עשר דקות - גאווה קיבוצית 

בפריסה של למעלה מ-100 אתרי הצבעה ומאות עמדות הצבעה ממוחשבות וידידותיות ,הצליחה המערכת להביא בתוך פחות משעה ,תוצאות אמינות וברורות למטות המפלגה ולציבור.Eanygo  פועלת בתחום זה כבר מספר שנים וזכתה לאישורי אבטחה ואמינות מכל הגורמים הרלוונטים.

מלבד הבחירות המוקדמות שנערכו בתחילת פברואר, הפעילה החברה בהצלחה מרובה גם שורה של ימי בחירות לוועדים, אגודות הסטודנטים, סגלים אקדמאים ועוד. 

בחברה ובקיבוץ מקווים שעל רקע ההצלחה ואמינות התכנה יבחרו עוד מערכות להשתמש בה כולל הבחירות לכנסת בעתיד.

כל הכבוד לצוות ולמאות הפעילים שגויסו למשימת התפעול של המערכת וביצעו אותה ללא רבב.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

מרב סמן טוב מארחת את ריקי גל בהופעה בזאפה הרצליה

הופעה מרב סמן טוב מפלמחים

כבר שנים ששמה של מרב סמן טוב מקיבוץ פלמחים מוכר והולך לפניה בתעשיית המוזיקה בארץ - היא כתבה והלחינה להיטים לעצמה ולאחרים, ביניהם מירי מסיקה ('מלך', 'יריות באויר', 'אני לא שם, 'סימנים על החול') וחדוה עמרני ('פשוט להיות'). כעת היא מופיעה עם חומרים משלה ומארחת את ריקי גל בזאפה הרצליה. 

מקצת מהביקורות על המופע:

"מרב סמן טוב היא מהסודות הגלויים במוזיקה הישראלית. יוצרת וזמרת מוכשרת, שכבר אחראית לכמה להיטים שלה ושל אחרים..."(אסף נבו, MAKO

"קשה שלא לחשוב עד כמה חסרה בנוף המוזיקה הישראלית איכות כמו זו.... שירים עם טקסטים מורכבים, אמינים, שלא מחפשים את החרוז-תפוז, אלא באים ממקומות עמוקים ואינטליגנטיים. המנעד של סמן טוב נע מסולמות נמוכים עד כמעט בלתי אפשריים לקול נשי ומטפס לצעקה שמעירה וקורעת. צמרמורת." (עמיר יפץ, MYNET)
 

עם מרב על הבמה נמצאים:

גיל פלדמן – קלידים והפקה מוזיקלית | גיא אנטו – גיטרות | יובל טלמור – בס ושירה |

יניב קרמר – כלי הקשה ושירה | תומר לוי- תופים


לפרטים נוספים ולהזמנת הופעות: מזל מוסקוביץ'  - 052-2750753

 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה