דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

חדר המצב של התנועה פעל לאורך כל ההסלמה בדרום. כנס החינוך נדחה בעקבות המצב. המג"דית הראשונה בתותחנים היא משלנו
כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
חדר מצב
חדר מצב
 14/11/2019

בעקבות ההסלמה בדרום - מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי פעל לאורך כל הימים

מאז שלישי בבוקר פעל מוקד החירום של התנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות, תנועת המושבים והקיבוץ הדתי מנת לסייע לקיבוצים ולתושבי היישובים באזור
הנהלת התנועה הקיבוצית במוקד החירום שהתכנס במועצה האזורית מנשה
הנהלת התנועה הקיבוצית במוקד החירום שהתכנס במועצה האזורית מנשה

אל חדר המצב זרמו עדכונים מגורמי הממשלה והצבא על הנעשה בשטח, וכך גם מהקיבוצים בעוטף. בנוסף רוכזו בו הצעות מקיבוצים וישובים רבים לאירוח ופעילות הפגה . גם בבוקר חמישי, ועל אף הדיווחים על הפסקת אש, פעל חדר המצב וממלאי התפקידים המשיכו במיפוי של מספר המפונים והצרכים בכל קיבוץ ויישוב, במטרה לסייע במתן פתרונות של הפגה קהילתית למשפחות שיצאו מאזור הדרום.

עבודת חדר המצב התנקזה לכמה תחומים:

חינוך - נעשתה לכל הקיבוצים והמועצות, לטובת בירור הצרכים של כל מערכת. ברוב הקיבוצים מערכות החינוך היו סגורות, אולם יש קיבוצים שבחרו כן לפתוח את המערכות, והיו בקשות להפגה בקיבוצים ומחוצה להם. המיפוי נעשה באמצעות מדריכות הגן הקיבוצי, היועצים והיועצות וצוות 'שבילים' (החינוך החברתי). צוות שנת השירות ניהל קשר רציף עם מלווי קומונות שנת השירות. התקיים קשר רציף גם עם המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, לטובת מענה בכפרי הנוער, וקידום שת"פ עם מינהל חברה ונוער לטובת פעילויות הפגה או יציאה להפגה.

בנוסף, אגף החינוך נמצא בקשר עם כל מתנדבי ומתנדבות שנת השירות של התנועה הקיבוצית בעוטף. 

רווחה , גיל שלישי , בריאות וצרכים מיוחדים - מתן מענה למשפחות עם צרכים מיוחדים, סיוע לתפקוד המרפאות בהתאם להנחיות קופ"ח והאגף לשעת חירום, סיוע למציאת מקומות לפינוי חברים סיעודיים.

כללי – חדר המצב העניק סיוע לקיבוצים, לחברים ולקבוצות בפינוי וקליטה, עזר בארגון פעילויות הפגה קהילתיות ונותן מענה לכל צורך שעולה. המיקוד הוא ביצירת מענה קהילתי לחיזוק החוסן. כמו כן, נבדק גם נושא הסיוע בחקלאות.

במקביל, וידאו שהקיבוצים "הקולטים" את קיבוצי הדרום ערוכים לקליטה מיטבית.

מקווים לחזרה מהירה לשגרה שקטה ובטוחה. אנחנו כאן כל עוד המצב יימשך ויהיה צורך בסיוע ליישובי הדרום ומי שנמצא תחת איום הרקטות.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

הנהגת התנועה הקיבוצית סיירה במועצות ובקיבוצי העוטף

מזכ"ל התנועה ביקר במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער-הנגב ואשכול ובחלק מהקיבוצים צמודי הגדר. במקביל, ביקרו היום המשנה למזכ"ל וראשת אגף החינוך בקיבוצי אשכול
ניר מאיר עם הנהלת יד מרדכי וראשי צח"י בקיבוץ
ניר מאיר עם הנהלת יד מרדכי וראשי צח"י בקיבוץ

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, סייר בימים רביעי וחמישי בעוטף עזה, ביחד עם עוד פעילים מהתנועה.

מאיר ביקר בחדר המצב במועצה האזורית שער הנגב, שם קיבל סקירה על המצב בקיבוצי ויישובי המועצה מראש המועצה אופיר ליבשטיין ומנכ"לית המועצה לילך שיינגורטן,
לאחר מכן ביקר מזכ"ל התנועה בקיבוצים והמשיך למועצה האזורית אשכול, שם קיבל סקירה מראש המועצה, גדי ירקוני. לאחר הביקור באשכול המשיך ניר מאיר לסייר בקיבוצים. 
ניר מאיר סיכם את היום: "כשברוב חלקי המדינה חוזרת השיגרה לאיטה, תושבי העוטף חווים סבב נוסף בטרור הפסיכולוגי אותו הם חווים בחודשים האחרונים. מצאתי תושבים מנוסים ונחושים והנהגות השולטות היטב במצב, אבל זה לא יכול להימשך כך.
אני קורא להנהגת המדינה לקחת אחריות ולשים קץ לסבל המתמשך, ותהיה הדרך אשר תהיה."

ביום חמישי  המשיך מזכ"ל התנועה לסייר בקיבוצי העוטף ובמועצה האזורית חוף אשקלון, ובנוסף, נפגש עם סגן ראש המועצה, גיל תימור. במקביל, ביקרו המשנה למזכ"ל, גיל לין, ראשת אגף החינוך, דבי ברא"ס, בקיבוצי אשכול. הם התרשמו עמוקות ממערכות החינוך וחדרי האוכל שהמשיכו לפעול גם השבוע תחת אש בהפעלתם של חברי הקיבוצים ושמעו מהם כיצד פועלים הקיבוצים בימים כאלה ולאחריהם, ועל הנזקים הנגרמים לחקלאות ואינם מכוסים על ידי המדינה.


באנר משקארד 1

בעקבות ההסלמה בדרום - נדחה כנס החינוך הקיבוצי

הכנס צפוי להתקיים בחודש ינואר. ראשת אגף החינוך: "התעוררנו בבוקר יום שלישי למציאות שונה ממה שקיווינו כשהלכנו לישון והתחושה המיידית הייתה שאי אפשר להמשיך בשגרה כרגיל. קיבלנו עשרות הודעות תמיכה על המהלך ממנהלי חינוך מכל הארץ, תודה לכולם על התמיכה וההרתמות לסייע"
בעקבות המצב הבטחוני - נדחה כנס החינוך

דקות אחדות אחרי השעה 06:00 ביום שלישי קיבלו בהנהלת אגף החינוך בעצה אחת עם מזכ"ל התנועה החלטה לדחות למועד אחר את הכנס החינוך הקיבוצי החמישי, שהיה אמור להתקיים בנחשולים בימים שלישי-רביעי ובו הבטיחו את השתתפותם מאות אנשי חינוך מקיבוצים בכל הארץ.

ההסלמה הצבאית, וההבנה שחברותינו וחברינו בדרום אינם יכולים להגיע, ובעיקר צריכים להיות פנויים כעת לטיפול במצב בקיבוציהם, הובילה להחלטה. הכנס הוא הזדמנות לצאת מהשגרה ולהעמיק בלמידה ושותפות - וכעת משהשגרה שובשה היה צורך להיערך בצורה אחרת.

ראשת אגף החינוך, דבי ברא"ס, כתבה לבאות ובאי הכנס, שחלקם היו כבר בדרכם את הדברים הבאים :"התעוררנו הבוקר למציאות שונה ממה שקיווינו כשהלכנו לישון והתחושה המיידית הייתה שאי אפשר להמשיך בשגרה כרגיל. לצוות המוביל של הכנס היה ברור מה הכיוון ולאחר התייעצות עם הנהלת התנועה הוחלט שכנס החינוך יידחה למועד חדש.
 חשוב לציין כי כל הספקים להם התחייבנו, כולל המלון, קיבלו החלטה זו בהבנה ולא ביקשו פיצוי על העבודה לה התחייבנו ולא בוצעה. קיבלנו עשרות הודעות תמיכה על המהלך ממנהלי חינוך מכל הארץ, תודה לכולם על התמיכה וההירתמות לסייע."


באנר שבילים

אופיר ליבשטיין: "אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. זהו המעשה הציוני של ימינו"

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך בשיתוף המועצה האזורית שער-הנגב לפעול למען תושבי עוטף עזה: 11 משפחות צעירות עברו לגור בשכונה חדשה שהוקמה במימון המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל בקיבוץ כפר עזה בהיקף של 3.8 מיליון ש״ח
 
אופיר ליבשטיין: "אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. זהו המעשה הציוני של ימינו"

ביום ראשון התקיים טקס חנוכת שכונת בתי אגודה בקיבוץ כפר עזה בהשתתפות המשפחות הצעירות וביניהן בנים חוזרים ומשפחות חדשות שעם כניסתן לשכונה יהיו חברי קיבוץ. מדובר על 11 מבנים שיושכרו לתושבים בשכר דירה מפוקח לתקופה קצובה של עד 5 שנים ולאחריה או במהלכה יוכלו לרכוש אותם ולהשתקע באופן קבוע ביישוב ולקבל זיכוי בגין שכר דירה שכבר שולם. השכונה הוקמה במימון המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, במסגרת החלטת ממשלה 2017 תוכנית אסטרטגית רב שנתית לפיתוח שדרות ויישובי עוטף עזה ובמסגרתה נבנו על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל 32 מבנים יבילים, שופצו כ-80 בתים ונבנים 80 בתי אגודה. 
בניית השכונה החדשה בכפר עזה מחזקת את הקיבוץ שמונה היום כ-150 משפחות. 

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריאל משעל ״המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק את הצמיחה הדמוגרפית ביישובי עוטף עזה ולפעול למען הצעירים והמשפחות הצעירות שהן הגורם שמניע את הישובים. אין ספק שחוסן לאומי מתחיל בחוסן חברתי ואני מברך על הקמת השכונה החדשה אליה נכנסות 11 משפחות צעירות, ועל תנופת הקליטה שיש ביישובי העוטף שנמשכת בכל הכח״. 
 
ראש המועצה האזורית שער הנגב , אופיר ליבשטיין: "השכונה שאנו חונכים היום, היא תמצית הצמיחה הדמוגרפית בכפר עזה, בשער הנגב ובעוטף עזה בכלל. אנחנו בונים אל מול האיום ואומרים אנחנו כאן כדי להשאר. 
11 משפחות בחרו לקשור את גורלם עם גורל הקיבוץ. תושבים חדשים ובנים חוזרים שבחרו להקים את ביתם ולתקוע יתד דווקא כאן. זהו המעשה הציוני של ימינו. שכונת בתי האגודה היא חלק מתהליך רחב ובקרוב תחל הבניה של שכונת חברים חדשה ושלושים משפחות חדשות יתקבלו לחברות. בשנתיים האחרונות כפר עזה מצליח, למרות כל האתגרים הביטחוניים ולא ביטחוניים, לצמוח באופן מתמיד. אני מודה למשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ואני גאה בכך שהיום אנו חוגגים יחד את הצטרפותן של משפחות חדשות לקיבוץ״.


פייסבוק התנועה

מערכת החינוך בקיבוץ מגן ממשיכה לפעול גם בזמן חירום תחת מטחי הירי 13.11.19

לחצו על התמונה לצפייה בווידאו


באנר הגן הקיבוצי

תמונת השבוע – בעין השלושה קולטים חברים חדשים גם תחת אש

בעין השלושה קולטים חברים חדשים גם תחת אש

כך כתבו ביום שלישי בדף הפייסבוק של קיבוץ עין השלושה:

עוד יום לא פשוט עבר עלינו בנגב המערבי, אבל בעין השלושה אנחנו לא נותנים לחירום לשבור את שגרת הקליטה.
ברוכים הבאים לחן ועירא איתם שהגיעו אתמול בערב לביתם החדש בקיבוץ.
תכננו לכם קבלת פנים מתוקה, עם קצת פחות פירוטכניקה וצבע אדום.
אבל ממה שכבר הספקנו להכיר, אתם יודעים איך להתמודד עם הכל.
מאחלים לכם קליטה נעימה וטובה, ולכולנו ימים שקטים ורגועים יותר.

חן ועירא, וכל תושבי עין השלושה וקיבוצי הסביבה - התנועה הקיבוצית מחזקת אתכם ומצפה לסיום מהיר של ההסלמה הביטחונית.


באנר שנת שירות

הזמנה למפגש חשיפה למובילי תחום צעירים במועצה האזורית מגידו

רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית, בשיתוף מרכז הצעירים החדש במגידו מזמין אתכם לקחת חלק במפגש היכרות ראשון במטרה לפתח ולקדם את תחום הצעירים בקיבוצכם. בואו להיות שותפים, ללמוד ולהצטרף
לפורום עמיתים
מפגש חשיפה למובילי תחום הצעירים במועצה האזורית מגידו

הזדמנות אחרונה להצטרף – https://forms.gle/an5KuYjRm8Qxv2yP8

המפגש מתקיים ביום ראשון הקרוב 17.11.19

לפרטים נוספים:  rotem@tkz.co.il


באנר כנס הנהגות 2020 - הנה זה בא

מצדיעים לה: המג"דית הראשונה הראשונה בחיל התותחנים - היא משלנו

רס"ן אפרת קייקוב לוי מתל קציר תמונה למפקדת גדוד "הרעם" בעוצבת געש של פיקוד הצפון. היא תועלה לדרגת סגן אלוף ותהיה לאישה הראשונה בצה"ל שתעמוד בראש גדוד תותחנים
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

קייקוב לוי בת ה-32 גדלה בקיבוץ תל קציר ולמדה בתיכון האזורי "בית ירח". אביה יאיר קייקוב, שירת כרס"ן במילואים בתותחנים. אמה היא נגבה קייקוב (את שמה קיבלה מחיים בר-לב, ששירת עם אביה בדרום) ואחותה היא רס"ן במילואים במודיעין אוויר.

היא התגייסה בשנת 2006 לחיל התותחנים כלוחמת משגר בגדוד MLRS ומשם המשיכה לקורס מפקדים. בתום תקופה של שנה כמפקדת מבצעית בחיל התותחנים, יצאה קייקוב לקורס קציני יבשה, אותו סיימה בהצטיינות. לאחר קורס הקצינים, שובצה כמ"מ בפלוגה מבצעית, ולאחר מכן ביצעה עוד מספר תפקידים בדרג הלוחם, בהם קמב"ץ גדוד וסמ"פ.

בהמשך יצאה לקורס מ"פים, ביצעה תפקיד מ"פ הכשרות ולאחר מכן מ"פ מבצעית בגדוד בו גדלה. היא שימשה כמזכירת מפקד פיקוד הצפון יאיר גולן, שירתה כסמג"דית "עיטם" של אגד 282 ׁ(הסמג"דית הראשונה בחיל התחותחנים) והייתה קצינת אג״ם הראשונה בחיל באגד 215. כעת היא עתידה לסיים את קורס פו"ם אלון.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "התנועה הקיבוצית תמיד חינכה את בניה ובנותיה לשירות משמעותי בצה"ל וליציאה לקצונה. לא לחינם 6 אחוז ממסיימי קורס הקצינים האחרון הם קיבוצניקים. פי כמה מאחוזם באוכלוסייה. אנו עושים זאת באמצעות 'מיזם דן שומרון' להוקרת משרתי הקבע ובאמצעות מפגשי קצינים ומפגשים של קצינים עם בני נוער. בשנים הקרובות נמשיך ונחזק את משרתי הקבע מתוך דאגה ואחריות למדינת ישראל. לתנועה הקיבוצית יש תפקיד משמעותי בעיצוב פני המדינה. כך היה בעבר, כך קורה היום וכך ימשיך גם בעתיד״.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

מפרגנים ומחבקים את החיילים הבודדים מקיבוצי הדרום

100 חיילים בודדים מקיבוצי הדרום השתתפו במוצאי שבת האחרונים, באירוע פירגון והכרת תודה שהתקיים עבורם ביום בכיסופים. הם זכו לארוחה מפנקת, תשורה והרבה מילים חמות, הוקרה ואהבה
מפרגנים ומחבקים את החיילים הבודדים מקיבוצי הדרום

שבועיים לאחר קיומו של אירוע הפירגון לחיילים הבודדים בצפון, צוות המתנדבים המחויב והאכפתי לא קיפח גם את החיילים הבודדים מהדרום. בקיבוצי הנגב המערבי מתגוררים ומאומצים כ-150 חיילים, ורגע לפני בואו של החורף, הוחלט לפרגן גם להם, ובגדול. במוצאי שבת הדרים צוות המתנדבים מהקיבוצים למען החיילים הבודדים, בראשותו של רון פרומרמן ביחד עם יעל אייזנר, הממונה בתנועה הקיבוצית על ליווי החיילים הבודדים, לקיבוץ כיסופים. שם, בעזרת חיילי שני גרעיני צבר (בוגר וצעיר) בכיסופים, אירחו כמאה חיילים בודדים ומלש"בים מגרעיני צבר הגרים בקיבוצים טללים, אורים, ניר יצחק, כיסופים וארז.

גרעיני צבר בעוטף עזה ואשכול הם שם דבר. שנים של עשייה חברתית-ציונית ותרומה ענקית לחברה הישראלית ולקליטת עלייה. למרות המרחק מהבית והאתגרים הלא פשוטים שמזמן שירות צבאי בתור חייל בודד, החיילים מרגישים הכי בבית בעולם, וזוכים למעטפת חמה, מחבקת, תומכת ודואגת.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, בירך את החיילים והודה להם על כך שעזבו בית, משפחה וחיים נוחים מעבר לים, והגיעו לשרת את המדינה, ועל בחירתם לגור בקיבוץ בכלל, ובפרט באזור מאתגר זה.
"זהו אחד המפעלים הגדולים אותו מקיימת התנועה הקיבוצית, קיבוציה ומתנדביה למען המדינה והעם. זה לא חדש, זו מסורת ארוכת שנים, אך זה מרגש ומפעים כל פעם מחדש. שאפו ענק לקיבוץ כיסופים, שחבריו אירחו בבוקר כנס נקלטים, ובערב כנס לחיילים בודדים. גם לרון פרומרמן ויעל אייזנר שמשקיעים שעות רבות בכל אירוע כזה", אמר מאיר.

יעל אייזנר הוסיפה: "ככה בונים חברה טובה יותר במדינת ישראל: בנתינה מכל הלב, בשילוב ידיים ובאהבה גדולה. כל כך הרבה אנשים התגייסו בכדי לפנק ולפרגן לחיילים ואני בטוחה שהם ייקחו עמם לצבא את ההרגשה הזאת שהם חיילים בודדים אבל ממש לא לבד.
תודה מיוחדת לקיבוץ כיסופים המארח, לרבקה בן ארי רכזת הגרעין המופלאה  לקיבוץ בארי על תרומת אוכל לאירוע, לרון פרומרמן האיש שלא מתעייף וממשיך במרץ להפיק עבור החיילים אירועים נפלאים, ולכל צוות רכזי גרעיני צבר שעושים ימים כלילות שהחיילים ירגישו בית חם דואג ומחבק. "

"בימים אלה, מלש"בים מאחד עשר גרעיני צבר מתכוננים לגיוסם לצה"ל. הם סיימו פרק הכנה בקיבוצים, למדו עברית ולמדו קצת להיות ישראלים. אנו נרגשים ביחד איתם ומלווים את צעדיהם בהערכה רבה ובהתפילה שילכו בשלום, יעשו את הכי טוב שיכולים וישובו בשלום. אנו, כתמיד, נהיה כאן בשבילם בקשיים ובהצלחות", סיפרה אייזנר בהתרגשות.


ביטוח חקלאי

הצטרפו למחזור ב' של אפיקים לשירות הציבורי

השירות הציבורי מסקרן אתכם? מתלבטים מה ללמוד?
הצטרפו לתכנית ״אפיקים לשירות הציבורי״ למנהיגות ציבורית שתעניק לכם ידע, כלים וחשיפה לעולם הציבורי
אפיקים לשירות הציבורי

מדובר בתוכנית מנהיגות להכנה לשירות הציבורי ולתוכניות הצוערים, ביוזמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, ומטרתה היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית.

במהלך התכנית המשתתפים יפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בין הנושאים השונים שיילמדו בתכנית: סוגיות ליבה בחברה הישראלית, יסודות המנהל הציבורי, ממלכתיות ושירות המדינה, סמינר פוליטיקה ומדיניות ציבורית, כלכלת ישראל, הפרטה וההקשר הקיבוצי ומפגש חשיפה לתוכניות הצוערים השונות. בסיום התכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להגיש מועמדות לתוכניות הצוערים ששם יוכלו להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי.

תומר, בן 25 מראש הנקרה, בוגר מחזור א׳ של ״אפיקים״: ״בתכנית נפגשנו עם דמויות מובילות ונחשפנו לאתגרים ובעיות איתם מתמודדים משרתי הציבור.
קיבלתי הרבה ידע וכלים, זה הגדיל את הזיקה והרצון שלי להשתלב ולתרום בשירות הציבורי".

התכנית תפתח בינואר 2020. חושבים שאתם מתאימים? הרשמו עכשיו:
https://forms.gle/8GfFPSHD8GTLuN2U9

* התכנית מותנית בריאיון קבלה.

 לפרטים נוספים: רותם שניצקי rotem@tkz.co.il

 


באנר משקארד 2

עדיין ניתן להירשם: ועידת תום 2019 של ברית פיקוח

במסגרת הועידה נקיים דיון בנושאים:
• סקירה מקרו כלכלית • היערכות ליישום הרפורמה במיסוי הקיבוצים • עדכוני החלטות רמ"י • עדכוני חקיקה ופסיקה •
ועידת תום 2019 של ברית פיקוח

שני נרשמים ללא עלות - ללקוחות ברית פיקוח/מבט. למשתתף שלישי - 250 ש"ח. ללקוחות אחרים - 400 ש"ח.

לפרטים נוספים: ניתן לפנות לאביה 03-6382863 או במייל  avia@britcpa.co.il

להרשמה - לחצו כאן

להורדת סדר היום המלא - לחצו כאן


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה