דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס מיוחד בביטוח חקלאי: "כי זה בעצם שלך"

ביטוח חקלאי מורלי

בשנים האחרונות, פועלת ביטוח חקלאי על מנת להרחיב את פעילותה במגזר הקיבוצי ולפעול לא רק מול הקיבוץ עצמו, אלא גם מול החברים והתושבים בקיבוץ. זאת, כחלק מיעדיה להוביל את ההיבט הביטוחי של השינויים באורחות החיים בקיבוץ, ובכלל זה  להעמיד פתרונות ביטוחיים לתמיכה במגמת הקיבוץ המתחדש, לרבות הליכי שיוך הדיור. כחלק מתהליך זה, השיקה ביטוח חקלאי במהלך חודש יולי האחרון קמפיין שיווק בפייסבוק ובגוגל, הפונה לפרט בקיבוץ ומיועד להגדיל את נתח השוק שלה שם. הקמפיין מתמקד בערכיה הייחודיים של ביטוח חקלאי כאגודה שיתופית בבעלות הקיבוצים, המשמרת את עקרון הערבות ההדדית, שהיה והינו העקרון הבסיסי ממנו צמחו חברות הביטוח.

במסגרת הקמפיין, קיימה ביטוח חקלאי ב-3.9 כנס השקה מיוחד בקיבוץ יקום. במהלך הכנס הוצגה תוכנית השיווק החדשה לפרט בקיבוץ ומטרותיה. בכנס הייתה גם הרצאה מרתקת של חיים שפירא וכמובן, הרמת כוסית לשנה החדשה.

כזכור ביטוח חקלאי הוקמה לפני 80 שנה, וכזו גם היום, כחברת ביטוח קואופרטיבית בבעלות הקיבוצים, ולמעשה היא חברת הביטוח היחידה בישראל שבה המבוטחים העיקריים הם גם הבעלים שלה. לכן סיסמת הקמפיין החדש איתו היא יוצאת בימים אלו הינה: "כי זה בעצם שלך", או שכמו שהסבירה זאת מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי: "אני אינני חברת קיבוץ, אבל אם הייתה לי חברת ביטוח משלי, הייתי הולכת לעשות ביטוח במקום אחר?"

בדברי ברכתו, בפתיחת הכנס, אמר ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "ביטוח הוא עולם משונה... אתה משלם מראש על המוצר, וכשאתה נזקק לתמורה קוראים לזה "תביעה". כולנו מכירים את הדימוי השלילי של מערכת היחסים הזאת. לנו יש אגודה שיתופית לביטוח הדדי. זה נכס רב עצמה... השנה, לצערי, נזקקתי גם אני לעזרת "ביטוח חקלאי" זאת הייתה תחושה של סיוע בתוך המשפחה.
ההרגשה הזאת והתחושה שבאמת "יש על מי לסמוך" חשובה בעיני הרבה יותר מהרווח והדיווידנד שהאגודה מחלקת, ואני כידוע הוא האחרון שאפשר לחשוד בו שאין לו עניין גם בתחום הזה..."

את שנת 2017 סיימה ביטוח חקלאי ברווחים גדולים, דבר שאפשר לה לחלק לבעליה, חברי הקיבוצים, דיווידנדים של עשרים מיליון שקלים. תהליך המתקיים בימים אלה.

תגובות

ביטוח חקלאי
אילנה שובל, יטבתה
אכן הקבוצים הם הבעלים של ביטוח חקלאי אבל הם כמעט חסרי השפעה על אופן ניהול החברה. בשנה וחצי האחרונות עברה החברה וכן גם הסוכנות (משקי הקבוצים סוכנות לביטוח) טלטלה גדולה. שינוי סדרי העבודה בתוך החברה והפיכת הסוכנות לחלק מהחברה גרמה לאי שקט גדול בקרב העובדים שהשפיע על הקשר עם המשתמשים, הקבוצים וחבריהם. בדרך כלל רענון ושינוי בחברה עסקית תורמים לחברה ולמשתמשים ואולם השינוי צריך לבוא מתוך החברה ובשיתוף העובדים והמשתמשים ובודאי בשיתוף הבעלים. לא נכון לעשות שינויים בחברה, ובעיקר בחברה משפחתית, בהנחתות מלמעלה.
הקבוצים, בעלי ביטוח חקלאי, אינם מיודעים על הנעשה בחברה בזמן אמיתי אלא בדיעבד ואין להם אפשרות להשפיע לפני ביצוע תהליכים מה שיוצר כעס ומרמור. לצערי קבוצים רבים עזבו את ביטוח חקלאי ועברו עבוד עם חברות ביטוח חיצוניות . כנסי השקות ושיווק ללא שיתוף הבעלים והעובדים בתהליכי השינוי לא יחזירו לחברה את הקבוצים שעזבו ולא ישרתו את הנשארים טוב יותר.
ובנימה אופטימית, מקווה לשנה טובה יותר.

הוספת תגובה חדשה