דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לא נפסיק לשיר"- מציינים 75 חוגגים 70 למדינה

פסטיבל עין גב המסורתי מתקיים בפעם ה75 ועומד הפעם בסימן חגיגות 70 שנה למדינת ישראל
פסטיבל עין גב
מפגש מזכ"לי התנועה הקיבוצית וראשי מועצת עמק הירדן לדורותיהם בפסטיבל עין גב. צילום: אריאל צור

בחול המועד פסח התקיים, כבכל שנה, פסטיבל עין גב המסורתי שעל שפת הכנרת, החוגג את הזמר העברי לגווניו וייחודו. השנה, כמצופה, עומד הפסטיבל בסימן 70 שנה למדינה, בחגיגות במשך שלושה ערבים: ערב הוקרה למלחין והמעבד קובי אשרת, חגיגות לציון 70 שנה ללהקות הצבאיות וערב נעילת הפסטיבל שציין את "יום ההולדת למולדת" בשירה בציבור מסורתית בהנחיית שרהל'ה שרון (אשדות יעקב מאוחד) ובהשתתפות הקהל.

פסטיבל עין גב, מתקיים זו השנה ה75, מה שמעיד גם כן, על חלקם הנכבד של הקיבוצים בהתוויית התרבות הישראלית על כל גווניה ועל תרומתם של הקיבוצים לזמר העברי, עוד לפני הקמת המדינה אפילו. הפסטיבל נוסד בשנת 1943 על ידי חובבי מוזיקה חברי הקיבוץ שהתקשו להגיע העירה לשמוע קונצרטים ועל כן החליטו להביא את המוזיקה אליהם. תקציב הקיבוץ לא אפשר הזמנת אמנים מקצועיים, ועל כן הסתפקו תחילה בכישרונות המקומיים ובהמשך הביאו גם נגנים מטבריה השכנה. בשנותיו הראשונות של הפסטיבל נקבעה מסורת יחידה במינה - בראשית הערב היה נערך הקונצרט הראשון לאורחים מבחוץ, שהיו מגיעים במכוניות ובסירות מעבר לאגם וחוזרים למקומותיהם לאחר סיומו. אז, בסביבות חצות, היו מתכנסים חברי הקיבוץ ומקורביו לחגיגת המוזיקה האמיתית, שכללה נגינה, שיחות ודיונים בחברותא והתארכה עד לשעות הקטנות של הלילה. מתכונת זו חזרה על עצמה במשך כל שבוע פסח. במהלך השנים התעצב והשתנה הפסטיבל ואימץ מסורות נוספות בהשתתפות אמנים רבים מכל גווני הזמר העברי והפך לפסטיבל המושך אליו קהל רב ביותר.

בערב ההוקרה ללהקות הצבאיות שהתקיים אמש (יום שני), נכח אף ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית שאמר בסיומו: "היה ערב יוצא מן הכלל, עשיר ומושקע. האנרגיה המתפרצת של צעירי הלהקות הצבאיות, היום, מבטיחה עתודה מרשימה לפיתוח התרבות העברית בארץ. אני מברך מקרב לב את המועצה האזורית עמק הירדן המקיימת את מסורת הפסטיבל וממלאת שנה אחר שנה את האולם הענק בעין גב באלפי צופים נלהבים, בכל אחד מערבי הפסטיבל. הערב צולם לערוץ 10 וישודר במסגרת אירועי יום העצמאות– אל תחמיצו!

אורחת הכבוד בערב הייתה השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, יוצאת להקת פיקוד המרכז. השופטת לא נשאה דברים אך שרה בהתלהבות וניתן היה לראות שעולם הזמר קרוב לליבה.

אורחים נוספים היו משפחות גולדין ושאול. בשיאו של הערב הקדיש יהורם גאון, מנחה הערב, את שיר הרעות לזכרו של חיים גורי ז"ל, שהלך השנה לעולמו והבטיח למשפחות שבשם הרעות עומדים כולם לצידם בדרישה ובתפילה לשובם של הבנים הביתה.

הוספת תגובה חדשה