דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לקיבוץ של ימינו יש גאווה רבה יותר אם הוא נמצא בתהליך חי של קליטה וצמיחה וביטחונם הסוציאלי של חבריו מובטח"

נפתח המחזור הרביעי של קורס העשרה בתחומי הביטחון הסוציאלי והפנסיה, המשותף לתנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין.
ארנון בוכבינדר משוחח עם המשתתפים בקורס בפתיחתו
ארנון בוכבינדר משוחח עם המשתתפים בקורס בפתיחתו

ביום שלישי 26 בפברואר החל במכללת רופין קורס העשרה בתחומי הביטחון הסוציאלי והפנסיה, עם כשלושים משתתפים ומשתתפות מעשרות קיבוצים, שיתופיים ומתחדשים.

התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין הרכיבו תכנית לימודים להרחבת הידע של ממלאי התפקידים בקיבוץ בתחומים חשובים אלו, תוך מתן מידע עדכני ורלוונטי וכלי ניהול נכונים.

מרכז הקורס, וראש מטה פנסיה וביטחון סוציאלי בתנועה ארנון בוכבינדר: "זהו לנו כבר המחזור הרביעי של הקורס במהלך חמשת השנים האחרונות. להתרשמותי, הביקוש בקיבוצים לשלוח את נציגיהם להשתתף בקורס, משקף את הצורך הגואה והרצון המתעורר לחזור ולחזק את בסיסם כקהילה קיבוצית רב דורית מתפתחת ומתחדשת, המקיימת ערבות הדדית בין חבריה מתוך בחירה, ומתוך ידיעה כי הקיבוץ הוא הכלי בידי חבריו למען רווחתם ושגשוגם, האישי והקולקטיבי." 

מפגשי הקורס עוסקים במגוון נושאים רלוונטיים, וביניהם: עקרונות הערבות ההדדית בקיבוץ, הביטוח הפנסיוני והסדרי הפנסיה בקיבוץ, רישום חשבונאי של הנכסים והתחייבויות אקטואריות של הקיבוץ, קצבאות הביטוח הלאומי, ביטוחי הבריאות והבטחת הסיעוד לחברים,  ועדות לצרכים מיוחדים, הנגשת ומיצוי זכויות, ועוד. המרצים בקורס נמנים על טובי המומחים בעלי ידע וניסיון מקצועי בעולם הפנסיה והביטוח, בישראל ובקיבוץ.

ומסכם בוכבינדר: "ברור כי הקיבוצים כיום אינם זהים זה לזה. לכל קיבוץ יש את הד.נ.א הייחודי שלו המאפיין אותו, המורכב מרצונות חבריו, יכולת הקיבוץ והחלטותיו. אם בעבר הלא רחוק המודד להצלחה, המשווה בין הקיבוצים, היה בעיקר מידת האיתנות הכלכלית, הרי שעתה מתווסף גם המרכיב של רווחת חבריו והישגי הקיבוץ בפיתוח המערכות הקהילתיות כמו חינוך, תרבות, בריאות ורווחה. לקיבוץ של ימינו יש גאווה רבה יותר אם הוא נמצא בתהליך חי של קליטה וצמיחה, מערכת החינוך שלו מלאה ופורחת, התרבות העצמית תוססת, וביטחונם הסוציאלי של חבריו מובטח ומעוגן בהחלטות ובמקורות שנצברים ונצבעו לצורך זאת. והיהלום בקצה, הוא אחזקת חדר אוכל פעיל ושוקק במרכז הקיבוץ."

הוספת תגובה חדשה