דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל תנועת המושבים: "רוצים להגיע עם הנוע"ל לסיכומים שאפשר לחיות איתם בכדי שנוכל להתקדם"

מזכ"ל תנועת המושבים: "רוצים להגיע עם הנוע"ל לסיכומים שאפשר לחיות איתם בכדי שנוכל להתקדם
צילום: דנה בר-און

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית: ״לפני מספר חודשים קיבלנו החלטה שאנחנו נפרדים מהנוער העובד והלומד ויוצאים לדרך חדשה בה בני המושבים יהיו תנועה עצמאית. להחלטה זו היו שני צירים משמעותיים. הראשון הוא תפיסת עולם – חשבנו שנכון לנו להקים תנועה משלנו עם תפיסת העולם והערכים שלנו, המושבים יחד עם הרבה קיבוצים, והנושא השני הוא הקו הכלכלי, בו הרגשנו נפגעים . לצערי, התגובה האלימה והכוחנית של ההסתדרות ושל הנוער העובד והלומד מיותרים ואנחנו רוצים להיפגש ולהגיע לסיכומים שאפשר לחיות איתם בכדי שנוכל להתקדם הלאה.

 אני מודה להנהגת התנועה הקיבוצית, בחודשים האחרונים מתנהל מו"מ קשה מאוד על משק החלב. זה התחיל מזה שממשלת ישראל- מראש הממשלה, שר האוצר והחקלאות וכל אגף התקציבים רצו להוריד את מחירי החלב כי יש פער גדול בין המחירים בארץ לבין המחיר בחו"ל.  

והנהגת התנועה הקיבוצית, בראשותם של ניר מאיר, אבו וילן ויאיר ריינמן, הפגינה בגרות, שותפות וציונות והלכו ביחד עם המושבים והמשק המשפחתי בכדי להגיע לפתרון ולשמר את המשק. בהזדמנות זו אני מודה לניר מאיר, על חברות שהולכת ומעמיקה, ניר הוא אדם שבוחר ללכת בדרך האמיתית והנכונה למען ההתיישבות ואני מאחל לנו שנים רבות של שותפות בהנהגה הקיבוצית".

הוספת תגובה חדשה