דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה סייר בעמק יזרעאל בסיור הראשון של רכז האזור החדש

"נומה עמק, ארץ תפארת, אנו לך משמרת"
סיור בעמק יזרעאל

כמידי יום שני, גם השבוע יצא  מטה התנועה לסיור בקיבוצים והתארח הפעם בבית השיטה ובגבעת עוז. הסיור עמד בסימן "העברת המקל" מידי הרכז הוותיק והמוערך באזור עמק יזרעאל עוזי שמש (מזרע) לידי הרכז הטרי רוני בר-ניר (חבר רמות מנשה).
בבית השיטה הציגו חברי הנהלת הקיבוץ שיפור עצום במצבו של הקיבוץ, אשר נחלץ ממשבר חובות קשה בסוף שנת 2012. הקיבוץ מתמודד בהצלחה עם שורת אתגרים לא פשוטים, אך עומד בתנאי ההסדר באופן מדוייק וללא כל סטיות ואף מתלבט, בימים אלה, בשאלת הדרכים האפשריות לקידום הקליטה והצמיחה הדמוגרפית.
בדבריו, סקר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר את פרטי הסדר החובות הייחודי שבוצע בבית השיטה והעלה על נס את תרומתו הייחודית של יחיאל שמשוני, חבר רמת מגשימים, אשר כיהן כיו"ר הקיבוץ והוביל את ההסדר יוצא הדופן, שבוצע בבית השיטה.
מאיר ציין כי, למרות שגם הם לא יודעים זאת, כל קיבוצי התנועה היו שותפים במהלך: חלקם דרך שלושה ארגונים אזוריים שסייעו לבית השיטה, וכולם באמצעות קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית.
מזכ"ל התנועה חזר ואישר את הבטחתו, כי אם יעמדו חברי הקיבוץ בתנאים שסוכמו עימם, תפעל התנועה באופן נמרץ בכדי להחזיר לבית השיטה את הבעלות ברפת, הנמצאת היום בבעלות "גרנות".
 
מבית השיטה המשיכו חברי מטה התנועה לקיבוץ גבעת עוז. חברי גבעת עוז, אשר השלימו לא מכבר את קבלת ההחלטות על שינוי אורחות חיים, תיארו את התהליך, את ההחלטות שהתקבלו ואת לבטיהם בסוגיית "מודל שיוך הדירות" העדיף מבחינתם. גם חברי גבעת עוז ציינו כי האתגר החשוב מבחינתם הוא אתגר הצמיחה הדמוגרפית. חברי מטה התנועה העלו על נס את תרומתם הייחודית של חברי גבעת עוז לקרן סל"ע.
ניר מאיר: "זהו מקרה יוצא דופן, של קיבוץ בקשיים, שלא השלים את התחייבותו כלפי חבריו, ובכל זאת נענה לבקשת הנהלת קרן סל"ע והרים תרומה נכבדה בעת מכירת השליטה במפעל ארומור".
עוד הציעו חברי המטה לחברי גבעת עוז את עזרתם של פעילי התנועה ואת העמדת הניסיון הרב, אשר נצבר בלמעלה מ-200 הקיבוצים המתחדשים, בכדי לעזור לקיבוץ לצלוח את צמתי ההחלטה הקרובים. ניסיון כזה יכול להיות רלוונטי בכל השאלות העומדות על הפרק בגבעת עוז.

הוספת תגובה חדשה