דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצדיעים לקצינים ולקצינות הקיבוצניקים

המיזם לעידוד השרות בקבע ע"ש רא"ל דן שומרון יוצא לדרך זו השנה הרביעית. נוקי גולדפישר, ראשת מחלקת ביטחון בתנועה, קוראת לחברי ובני התנועה הקיבוצית המשרתים כקציני קבע בצבא, להגיש את מועמדותם להצטרף למיזם.
טקס דן שומרון 2016
בתמונה: טקס ההוקרה לקציני וקצינות מיזם דן שומרון, 2016

נוקי, זו השנה הרביעית בה מתקיים "מיזם דן שומרון". מה השתנה ומה בפתח השנה הרביעית?
"אני מוכרחה לשתף בתחושה נפלאה, שמתחדשת מדי שנה, כשאנחנו נפגשים באנשים מעוררי השראה - אנשים נפלאים, שלנו, קצינים וקצינות הנמצאים בשלב זה של חייהם בתפקידים מאד מחייבים בצבא.
כשיצאנו עם פרסום המיזם בשנה הראשונה- גיששנו באפלה, התחושה הייתה ש"הקיבוצניקים" נטשו את הצבא, או שאפשר למצוא כאלו שנולדו בקיבוץ, אבל שכחו אותו הרחק מאחוריהם - ואין לנו בכלל נציגים בעמדות הפיקוד וההובלה בצבא, שהפקרנו את שרות הקבע למגזרים אחרים בחברה הישראלית.
בימים שלאחר "צוק איתן" חיפשנו הזדמנות לתת טפיחה ציבורית אוהדת ומפרגנת לאוכלוסיית משרתי הקבע, למי שביום יום בוחר לוותר על מעורבות פעילה בגידול וטיפוח משפחתו וביתו ומתמסר למשימות קשות שאינן מקובלות כל כך בסביבת החיים שלנו. 

נוקי גולדפישר
נוקי גולדפישר

לא ידענו מהם הנתונים האמיתיים "בשטח", כמה קצינים קיבוצניקים נמצאים או לא נמצאים בעמדות המפתח, לא הצלחנו לקבל את המידע מהצבא, והחלטנו לנסות ולפנות לאוכלוסיית המשרתים עצמה, לבקש מהם להזדהות, להיות חלק מקבוצה פעילה וההצלחה הייתה מעל המשוער.
כחלק מתפיסתה של התנועה הקיבוצית לעידוד למעורבות ציבורית פעילה בשטחי חיים שונים, החלטנו בשלהי 2014 על מיזם דן שומרון לעידוד הקצונה הממושכת. קיבלנו פניות רבות של חברי קיבוץ, משרתי שרות קבע - מדהים היה לראות מי הפונים ומה הרקע ממנו הגיעו.
בשנה השנייה, ברור היה, שאותם קצינים לא רק פורצי דרך כל אחד בתחומו, הם יכולים בזכות פועלם, להוות מגדלור לדור הצעיר- אבן ראשה, היכולה להוות סמל של לאנשי מופת – לא רק נאה דורשים אלא גם עושים והרבה.
למעשה, הקצינים משנה ב' ובוגרי מחזור ג' שיקבלו בערב פסח במעמד חגיגי את תעודות ההוקרה, מהווים שותפים לכל הפעילויות המרכזיות שאנחנו עושים לבני הנוער ולמתנדבי שנת השירות ועוסקות בעידוד לשירות משמעותי בדגש על פיקוד, קצונה והובלה".

אז מהם הנתונים באמת? כמה ומי הם הקצינים שהשתתפו במיזם לאורך השנים?
"בשנה הראשונה קיבלו 25 קצינים ואנשי כוחות הביטחון את תעודות ההערכה הציבורית מהם הייתה קבוצה מרשימה של חברים חדשים שהצטרפו עם משפחתם לאווירה המיוחדת של הבית הקיבוצי.
מתוך 18 משתתפי השנה השנייה ו-14 משתתפי 2017 אנחנו רואים שאחוז גבוה מהקצינים הם בני קיבוץ שבחרו להישאר בצבא ולבנות את ביתם בקיבוץ – ויותר מכך, רובם גם בוגרי שנת שירות, הוא אשר אמרנו אנשי מופת המייצגים דרך וערך".

מדוע בחרתם להוקיר רק את הקצינים מקבע שני והלאה?
"את המיזם בחרנו להפנות לאנשים שנמצאים בשלב של בחירה – במקום בו יכלו לבחור תעסוקה מתגמלת יותר עם תנאים אופטימליים לגידול המשפחה, ובכל זאת, בוחרים להישאר בתנאים פחות נוחים, לעתים תוך לקיחת סיכוני חיים – רק בגלל תחושת המחויבות והאמונה בעשייתם. בישורת זו של ציר השרות - לא רבים מהם מוכנים להצהיר שזו תהיה דרך חייהם, אבל כל עוד הם שם– בתפקיד השומר והמגן-ניתן בהחלט לסמוך ולבטוח שהם ראש החץ שלנו כחברה, נציגים של המצפן והמצפון הערכי, האישי והקולקטיבי.
אני סבורה שההערכה הציבורית שהם זוכים לה מהבית הקיבוצי היא זו שמסמנת לכולנו את התפקיד הקשה שלנו בתוך החברה הישראלית של 2018 – עלינו לשאוף ולעודד את הטובים והמוכשרים להיות בעמדות ההובלה, החינוך והפיקוד בכל מקום בו יש צורך במובילי דרך ערכיים.
הניסיון לאורך השנים גם מוכיח – שמי שנטל בשנותיו בצבא את משא המנהיגות וההובלה, עם הורדת המדים ימשיך להוביל בכל מקום אליו יפנה- בתחום הכלכלי, בתחום החברתי או החינוכי.
אני מזמינה את כל הקצינים והקצינות חברי הקיבוצים שעדיין לא לקחו חלק במיזם, להצטרף אלינו, לקבל את תודתנו על פועלם ולהיות חלק מקבוצה פעילה ומשפיעה".  
 

לפרטים והרשמה: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה