דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מרחבים חינוכיים חדשים לילדי חולדה

שרון הנדל ועידית אוריאל מנהלות החינוך בחולדה כתבו השבוע בהתרגשות בקבוצת מנהלות הגיל הרך בתנועה הקיבוצית על הפיכת חדר האוכל הנטוש בקיבוץ למרחבים (בתי ילדים) לילדי הקיבוץ. את הרעיון הן קיבלו בכנס החינוך בשנה שעברה מצוות אגף החינוך בתנועה. כדי שזה לא יישאר רק בין חברים, ביקשנו רשות לפרסם
מרחבים חינוכיים חדשים לילדי חולדה
דוגמא קטנה למרחבים החדשים של ילדי חולדה. תתחדשו!

מתרגשת לשתף במה שקורה בחולדה בתקופה האחרונה. שווה קריאה - לפני כשנה, בכנס החינוך ה-4 של התנועה הקיבוצית נחשפנו לרעיון המקסים של נועה צור ברוש מנהלת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית להפוך חדר אוכל נטוש, שעומד במרכז הקיבוץ כפיל לבן למתחם חינוכי לגיל הרך.

רעיון שלוקח את תפיסת החינוך כמה צעדים קדימה, רואה את הילדים, ההורים וצוות המחנכים כחלק אחיד במשוואת החינוך המיטבי לילדים בגיל הצעיר.

חשיבה על כל פרט, פיתוח המיומנויות בגילאים אלו, קשר בין הפנים לחוץ ועוד -  עומדים כבסיסים למינוף הרעיון הגרנדיוזי הזה.

עם הרעיון הזה הגענו חזרה הביתה, לחולדה. חשוב לדעת, חולדה הוא קיבוץ מתחדש, לפני כשבע שנים נבנתה בו הרחבה קהילתית ומאז החינוך מנוהל ע"י האגודה הקהילתית.

תהליך ארוך של חיבור בין כל תושבי הקיבוץ  (חברי קיבוץ, חברי הרחבה, תושבים ושוכרים)  יצר הבנה חדשה-ישנה שהילדים על השבילים הם הדבק של המקום הזה ובהם יש להשקיע.

בחולדה עומד חד"א שכבר אינו בשימוש מתחילת שנות ה2000. הוא משמש לעיתים כמקום לאירועי קהילה אך למעשה עומד ריק רוב השנה.

כבר במהלך הכנס הבנו את מטרתנו הבאה לחינוך בחולדה והיא להסב את חדר האוכל למרחבים חינוכיים לשכבות הגיל הצעירות של בית הספר.

אז כמעט שנה אחרי (הרי כל איש חינוך מבין שתהליכים משמעותיים לוקחים זמן), השבוע זה קרה! ילדי חולדה בגילאי א-ג חזרו הביתה מבית הספר ונכנסו למרחבים החדשים שלהם. כל שכבת גיל בחדר מרווח, איזור אכילה שנראה כמו חדר אוכל אמיתי.

ילדים נמצאים יחד בפנים ובחוץ, והתחושה היא כמו של פעם. מסה אדירה של ילדים רצים, משחקים, נהנים, צוחקים. הורים שבאים לאסוף את ילדיהם ונזכרים "בפעם" שלהם. ילדי הגנים באים עם הוריהם לאסוף את האחים שלהם והכל בלב בקיבוץ.

פשוט מדהים! אין דרך אחרת לתאר את הדבר הזה. 

תודה לתנועה הקיבוצית על חיבור בין ישן לחדש, על חשיבה מחוץ לקופסה, על יצירת אדוות שמגיעות הלאה.

תודה רבה להנהלת אגודת חולדה ולאגשח חולדה על ראיית הילדים נגד עיניהם והשקעה לא מתפשרת בהם.

מחכות לכנס הבא, יודעות שנקבל בו עוד רעיונות להשקעה חינוכית במושא החשוב מכל. הילדים!

 

בהערכה והוקרה,

עידית אוריאל ושרון הנדל - מנהלות החינוך בחולדה

**הטקסט מובא כאן כלשונו כפי שפורסם על ידן**

הוספת תגובה חדשה