דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנדבי שנת השירות זוכרים את הנופלים

כהמשך למסורת שהתחילה לפני שלוש שנים ההולכת מתפתחת ומשתכללת, קדם לטקס באנדרטה יום מורשת לכ350 שינשינים ממגוון מסגרות שנת השירות המפוזרות בארץ. יום המורשת התקיים בשלושה מוקדים שונים. האירוע מתקיים בשיתוף פעולה עם יד לבנים, ובעזרת רחל לניאדו, מנכ"לית הארגון, שמאפשרים לו להתקיים ומסייעים בתמיכה באירוע
שש זוכרים
מתנדבי שנת השירות בגן של פז בקיבוץ עברון

"הגן של פז" - גן חיים תוסס ושוקק חיים בקיבוץ עברון שנבנה לזכרו של פז אליהו ז"ל, שהיה שינשין בכפר הילדים נרדים ונפל ב"צוק איתן". בגן פגשו השינשינים במשפחתו של פז, הוריו - רחלי ואורי וקיימו שיחה מרגשת עם אחיו מתן. האח הצעיר יותם, היום שינשין בכפר הילדים מגדים, הניח זר בטקס שהתקיים מאוחר יותר באנדרטה. בגן התקיימה גם שיחה מרתקת עם האלוף במיל', נציב שש זוכריםקבילות החיילים, יצחק בריק על משמעות השירות המשמעותי בצה"ל ותרומתם העצומה של חיילים המגיעים אחרי שנת שירות.

"גן מורן" - בלב כפר הנוער נווה הדסה הוקמה פינה לזכרו של מורן כהן ז"ל מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, שנפל במלחמת לבנון 2 והיה שינשין בכפר. הקומונה של השנה החולפת בחרה כפרויקט סיום לבנות פינת זיכרון עבורו – "גן חיים" שישמש את הכפר כולו לפינת התכנסות, שעת חניכים או ישיבת צוות והקומונה של השנה ממשיכה ומרחיבה את הפרויקט. אחרי טקס מרגש ומצמרר בו השתתפו הוריו של מורן ז"ל ניצה ושמוליק, ובו גם סיפר האב על מורן ועל דרכו המיוחדת, קרא לשינשינים חזור והגד: "זכרו מי אתם, היו בני אדם, שרתו את הארץ בנאמנות ומסירות אך שמרו על צניעות, דרך ארץ ומסד הערכים עליהם גדלתם". עוד בגן התקיימה פגישה מרתקת עם רס"ן יותם רוף מקיבוץ ארז, ששוחח עם השינשינים על התהליך האישי והמטען הרב שהם נושאים איתם – תוצאתה של שנת השרות והבגרות האישית ועל הציפיה מהם לשאת בתפקידי פיקוד בהם יוכלו להביא לידי ביטוי את אמונותיהם, דרכיהם ויכולתם האישית.

"הגן של תום ותומר" - בסמוך לקיבוץ נגבה, הוקם לזכרם של תום כיתאין, שנולד בקיבוץ שובל וגדל  בנווה שלום ותומר קידר מנגבה, שנספו באסון המסוקים. קבוצת השינשינים נפגשה זו השנה השנייה עם בועז כיתאין, אביו של תום ולאחר מכן עשו סיור בגבעה בהדרכתם של אמציה שניידר מקיבוץ נגבה שמנהל את האתר ודגן קרן מקיבוץ רביבים (מלווה הקומונה של רביבים) שלמד עם תום ותומר בכיתה בצפית. הש"ש נרתמו לעזרתו של אמציה לפנות את הגזם שהצטבר לאחר הסערה והשיטפונות ואמציה התרשם מהנכונות שלהם והודה להם על כך מאוד.

לטקס המרכזי שהתקיים באנדרטת הקיבוצים, הגיעו כל הש"ש מכל מפגשי הזיכרון ואף הופיעו ש"ש וחניכים מפנימיית "ביכורים" שבקיבוץ מגן, שלקחו על עצמם את החלק האומנותי בטקס וביצעו זאת בצורה מרגשת שש זוכריםביותר.
גבי אסם, ראשת אגף חינוך בתנועה: "בכל שנה שעוברת בה אנחנו ממשיכים עם מסורת יום המורשת, יש תחושה שהש"ש יותר ויותר מבינים את חשיבות היום, מעוניינים להירתם ולקחת בו חלק משמעותי ולהזכיר ולזכור גם במסגרות שלהם עצמם. אני שמחה על ייסוד מסורת זו ומודה למשפחות ולחברים, לצוות שנת השירות והעומד בראשה לירז ברנד, ולשאר העוסקים במלאכה שנרתמים להצלחת היום הזה".

הוספת תגובה חדשה