דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ניר מאיר בריאיון מיוחד למוסף נדל"ן של דה מרקר: "מתחייב ל–3,000 יחידות דיור חדשות בקיבוצים עד דצמבר 2021"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר העניק ריאיון מיוחד לכתבת הנדל"ן של עיתון 'דה מרקר', גילי מלניצקי, על האתגרים והמצוקות שאיתם מתמודדים התנועה והקיבוצים בנושא הבניה, כשברקע תחזית הצפיפות והקשיים שמערימה רמ"י על הבנייה בקיבוצים.
ניר מאירנ כנס הנהגות

ביום שישי של השבוע הקודם, פורסם במוסף נדל"ן של העיתון הכלכלי 'דה מרקר' (מקבוצת 'הארץ') ריאיון מקיף עם מזכ"ל התנועה ניר מאיר בנושא הבנייה. בריאיון מפנה מאיר אצבע מאשימה לעבר המדיניות של רשות מקרקעי ישאל (רמ"י) בנושא הבנייה בקיבוצים ("האויב הכי גדול של הציבור בישראל כיום הוא רמ"י, הם אחראים ליוקר המחייה בגלל ספסרות"), וכנגד העיוולת הגדולה שטמונה בשיטת הוותמ"ל: "הוותמ"ל היא שערורייה שההיסטוריה לא תסלח עליה. טיפשות מוחלטת שהיתה צריכה לעבור מזמן מהעולם". 

מאיר חולק מחמאות לשר האוצר כחלון ("כחלון עשה דבר מדהים עם מחיר למשתכן — הוא הפסיק את הספסרות הבזויה על הקרקע, וחילק אותה בחינם כדי לבנות דירות. בזה כחלון עדיף פי מיליון על קודמיו, כי לראשונה מאז העלייה הגדולה מברית המועצות, המדינה סוף־סוף התנהגה כמי שאחראית לבנות בתים ולא כמי שאחראית על השאת הרווח מהקרקע") ומבטיח שבקיבוצים יבנו הרבה יחידות דיור בשנים הקרובות אם רק יפסיקו להפריע להם, אך גם קובל על המצב הקיים והדימוי הלא מוצדק של הקיבוצים בעיני הציבור הכללי: "קרקעות רבות נמצאות בשטחים המוניציפליים של הקיבוצים — אבל אנחנו לא יכולים לבנות גם אם אנחנו רוצים. לא נוכל להפוך את מטע האבוקדו לשכונת פאר בלי אישורים, ואם נקבל אישור  נשלם על שינוי ייעוד כמו כל אזרח מדינת ישראל. זה לא באמת שלנו. זה סוג של טרגדיהאנחנו שומרים על עתודת הקרקעות של ישראל במחיר מגוחך, והציבור מאשים אותנו שאנחנו גזלנים."

לקריאת הריאיון המלא באתר דה מרקר

הוספת תגובה חדשה