דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פורום הקיבוצים למעורבות חברתית גאה להציג: הסנונית הראשונה כבר בתנופה

פורום הקיבוצים למעורבות חברתית פותח עוד שנה בסימן גידול במספר הקיבוצים החברים בו, והצלחות בפרויקטים שבהם תמך הפורום. אחד הפרויקטים המובילים שבהם תמך הפורום הוא המכינה הקדם צבאית הראשונה מאז 1995 שהקימו הקיבוצים - מכינת רעות
מחזור א' במכינת רעות
מחזור א' במכינת רעות

כך מספר מנהל מכינת רעות, דן ורדי:

חניכי מחזור א' במכינת רעות בפעילות במהלך השנה
חניכי מחזור א' במכינת רעות בפעילות במהלך השנה

בעקבות ההצלחה והחוויה המשמעותית של חניכי מחזור א' במכינה, התקבלו למחזור ב' 45 חניכים – גידול של 50% לעומת השנה הקודמת. ההצלחה הזו חייבה אותנו להיערך למחזור הבא במספר אופנים:

בשיתוף פעולה מלא עם קיבוץ יחיעם, תוך כדי שיחה על הקשר לקהילת יחיעם והיכולת שלנו להעצים את הקשר והרווח המשותף בין הקהילה למכינה, החניכים בשנה הבאה ייכנסו ליותר מסגרות חינוכיות ויפגשו את קהילת יחיעם מגיל גן ועד לכיתה י"ב. נקבעו אירועים משותפים עם הקהילה סביב החגים, וכן קבלות שבת קהילתיות ושיפוץ גן משחקים בקיבוץ יחד עם הילדים. 

במקביל, ישנו מאמץ למציאת מסגרות התנדבות נוספות בתחום המועצות האזוריות מטה אשר ומעלה יוסף, שיצליחו לאתגר את החניכים ולתת ערך מוסף לפעולה הלימודית-ערכית שלהם. החניכים יתנדבו בבתי ספר, בחינוך הבלתי-פורמלי במועצה אזורית מעלה יוסף במסגרת "קפה נייד", יגדילו את היקף ההתנדבות שלהם עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים ובחקלאות.

חניכי מחזור ב' מגיעים מכל שכבות האוכלוסייה ומכל קצוות הארץ, מהדרום עד הצפון. נציגות יפה לבאר שבע, אשקלון ויישובי עוטף עזה, חניכים מקיבוצימחזור א' במכינת רעות בפעולהם לצד עירוניים מתל אביב, חניכים מכיתות מצוינות שרוצים לצאת מהבועה וחניכים מכפרי נוער שמעוניינים להמשיך את התהליך בו היו בתקופת התחנכותם בתיכון.

המכינה היא מקום לבני נוער שמתלבטים ומחפשים את דרכם ומנסים לגבש זהות, לחניכים שמחפשים עזרה והכוונה לשירות או שמבקשים להיפתח ולדעת עוד לקראת היציאה שלהם לחיים האמיתיים.

בוגרי המכינה, שסיימו לפני 3 חודשים, הם שותפים מלאים בתהליך הגיוס, עוזרים בכנסים כשהם יוצאים הביתה, שומרים על קשר טלפוני עם חניכי מחזור ב' במסגרת יוזמת "אחים גדולים", ומשתפים בחוויות שלהם. הבוגרים משרתים בצה"ל בתפקידים שונים ומגוונים כמו תצפיתניות, בחיל החינוך, ביחידות החילוץ וההצלה, כלוחמים בצנחנים, בנח"ל, בתותחנים ובקורס חובלים. לכולם נאחל הצלחה בתפקידיהם, ושיחזרו להדריך אצלנו בעוד 4 שנים לפחות (אחרי שיסיימו עם הקצונה).

אנו נמשיך ונעדכן מפעם לפעם, וקוראים מכאן לחברים מסביבת יחיעם שרוצים להגיע לשיחה מעוררת השראה או לקחת חלק באופן כזה או אחר ליצור איתנו קשר.

האסיפה השנתית של פורום הקיבוצים למעורבות חברתית תתקיים בתאריך 3.7.19, ופתוחה גם לקיבוצים אשר לא חברים בפורום ושוקלים/מעוניינים להצטרף. לפרטים נוספים לחצו כאן

קיבוצים המעוניינים לשמוע יותר על הפורום מוזמנים ליצור קשר עם דניאלה: 0544215067

 

הוספת תגובה חדשה