דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צברניקים מכל הלב

כמו בכל שנה מחדש, מרגש לקבל מחדש את מחזור גרעיני צבר החדשים המגיעים לישראל מכל רחבי העולם וכל זאת על מנת להתגייס לצה"ל
גרעיני צבר
צילום: עדי פוזנר

ביום חמישי האחרון התקיים טקס קבלת הפנים המסורתי אליו הגיעו 300 צעירים וצעירות, שיקלטו ב11 גרעיני צבר במגוון הקיבוצים (וברעננה) בכל רחבי הארץ – מצפון לדרום: חניתה, כפר מסריק, בית זרע, אפיקים, גזית, שדה אליהו, סעד, כיסופים, אורים, ניר יצחק וטללים. בשיתוף פעולה מרגש עם תנועת הצופים, הסוכנות היהודית, משרד העלייה והקליטה וגופים נוספים, הצברניקים הצעירים יקלטו לארבעה חודשי הכשרה בקיבוצים ולאחר מכן יתגייסו לתפקידים שונים, כאשר הקיבוצים ימשיכו להוות ביתם בחופשות ובסופי השבוע.

בטקס המרגש בהשתתפותם של רבים מהגופים והתורמים המשתפים פעולה בפרויקט זה, בירכו כל הדוברים על שיתוף הפעולה הפורה עם הקיבוצים והתנועה הקיבוצית והודו על תרומתה הגדולה של התנועה למפעל גרעיני צברהחשוב הזה.

אלי בן יוסף, מזכ"ל תנועת הצופים אמר: "זו השנה ה12 שאני עולה לברך וכל פעם אני מתרגש מחדש. אני מבקש להודות לשותפים המרכזיים שלנו בתנועה הקיבוצית – אם לא היו לנו קיבוצים לא היינו יכולים לקבל אתכם הצברניקים הצעירים. הקיבוצים עושים עבודת קודש ומתאמצים שבאמת תקבלו בית חדש בישראל, אז לתנועה הקיבוצית ולעומדים בראשה - אנחנו אתכם, יישר כח ותודה רבה".

סופה לנדבר (ישראל ביתנו), שרת הקליטה בירכה אף היא: "אני בתור שרת העלייה והקליטה, אך גם בתור עולה חדשה לפני שנים בעצמי, אני אומרת לכם, התנועה הקיבוצית, תודה רבה – אתם בית ראשון במולדת, בית ראשון לגרעיני צבר. אני יודעת כמה לא קל להיות עולה חדש ולא קל לקבל את ההחלטה הזו, אבל מדינת ישראל כולה מצדיעה לכם, עולים ועולות חדשים, ומבקשת להגיד תודה רבה על ההחלטה שקיבלתם".

מפקד מיטב, אל"מ יוסי מצליח בירך את המתגייסים הצעירים: "אתם מתחילים פרק חדש בחייכם, פרק שלמענו עליתם ארצה. תוכנית גרעין צבר מהווה בעיני סמל למחויבות, למסירות, לנכונות לתת, סמל לציונות אמיתית".

ניר מאיר שנכח בטקס אף הוא אמר: "זו הפעם הרביעית שאני לוקח חלק בטקס הזה, שמפיקים הצופים בשיתוף פעולה עם שורת גורמים רבי עצמה בחברה הישראלית, וזה מרגש, מרגש מאוד – כל פעם מחדש. הצעירים הנהדרים האלה ימצאו בקיבוצים אליהם הם הולכים בית לכל דבר, ואנו בתנועה הקיבוצית נדאג לעזור שירגישו כך, הם וכל אחיהם למפעל הציוני והמרשים הזה שממשיך כבר מזה שנים רבות, ונותר רק לאחל - ברוכים הבאים הביתה!"

יעל אייזנר, האמא של החיילים הבודדים בקיבוצים, ביקשה להודות לקיבוצים שלקחו על עצמם לקלוט את הגרעינים החדשים, המצטרפים לקיבוצים רבים הלוקחים חלק במשימה חשובה זו ובמיוחד לארבעת הקיבוצים מעוטף עזה, שעל אך התקופה המתוחה, פתחו את ליבם וביתם מבלי היסוס ולקחו אליהם (גם השנה) גרעיני צבר חדשים. "התנועה הקיבוצית רואה לעצמה זכות וחובה להמשיך במשימה הלאומית של אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים, היום חיים עמנו כ600 חיילים בודדים וליבנו וביתנו פתוח לעוד רבים". 

הוספת תגובה חדשה