דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קולטים וצומחים במטה אשר

פורום ממלאי תפקידים גליל מערבי שנפגש פעם בחודש באופן שוטף ב"מילואות",הקדיש את מפגשו השבוע לנושא הקליטה לחברות בקיבוצים. הפורום מתנהל בריכוזה של ליאת פאר, מלווה אזור הגליל המערבי ובהנחיית אריק כהן.

קולטים וצומחים במטה אשר

את היום פתחה עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית של התנועה במתן רקע כללי על היסטורית הקליטה לקיבוצים כולל נתונים הסוקרים את הנושאים המרכזיים איתם התמודדו הקיבוצים בשנים האחרונות כגון: הצורך בהרחבת הקיבוץ, סוגי ההסדרים הפנימים שהתקיימו על מנת לאפשר המשך קליטה וכו'.

עו"ד ניב הדגישה בפני הבאים כיווני חשיבה כגון החשיבות של הקליטה לחברות, חשיבות המעמד אליו החבר נקלט ועוד. 

לאחר דבריה של עו"ד ניב, הציגו ממלאי התפקידים ברגבה, געתון וסער אתגרי צמיחה איתם התמודדו. הקבוצה התפצלה לשלוש קבוצות דיון ושמעה על האתגרים וההצלחות בתהליכים השונים.

בהמשך היום ניתנה סקירה על ידי איילת הריס, רכזת צמיחה ופיתוח קהילה בצפון, מגילות וחבל אילות בתנועה הקיבוצית, ששיתפה בכך שהמחלקה לצמיחה ופיתוח קהילה נמצאת בהתהוות בימים אלו. לאחר תקופה של מיפוי בקיבוצים, מועצות ובתוך התנועה מתגבשות תכניות עבודה שיתנו מענה ותמיכה בתהליכי הקליטה והפיתוח של הקיבוצים הן ברמת ממלאי התפקיד, בתהליכים קהילתיים לכלל הקהילה והכשרות אזוריות שכבר מתקיימות. כל אלו יתבצעו בשותפות עם השחקנים במרחב כגון המועצות האזוריות, החטיבה להתיישבות ועוד.

בעקבות המפגש הזמינו חלק מהקיבוצים את נציגות התנועה הקיבוצית  להגיע לקיבוצם כדי לתת מידע לקיים שיח בנושא.

הוספת תגובה חדשה