דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ מצר רוכש את החזקות "קבוצת גאון" במצרפלס אגש"ח

באסיפת החברים שהתקיימה בסוף השבוע בקיבוץ, החליטו החברים ברוב גורף של 96% (!) לתמוך בהצעת ההנהלה הכלכלית לרכוש את החזקות קבוצת גאון במצרפלס. החברה עוסקת במתן פתרונות כוללים להשקייה, בייצור ושיווק של צנרת השקייה וטיפטוף לחקלאות ביחד עם פיתוח וייצור צנרת להולכת מים חמים ביתית (צנרת ה-SP).
קיבוץ מצר רוכש את החזקות "קבוצת גאון" במצרפלס אגש"ח

עמרי שוהם, היו"ר הכלכלי, שעמד בראש צוות המו״מ מטעם הקיבוץ, מסר כי לאחר מו"מ ממושך, שידע עליות ומורדות, הגיע הקיבוץ להסכמה עם קבוצת גאון על רכישת כל אחזקתם במצרפלס (26.1% מהמניות) תמורת סך של 43.67 מיליוני שקלים. בכך יהפוך הקיבוץ להיות הבעלים המלא של כל האחזקות בחברה. יש להדגיש כי לאחר מכירת נטפים, מצרפלס הינה חברת ההשקיה היחידה בבעלות קיבוצית מלאה.

עמרי שוהם, סיפר כי ההיסטוריה של השותפות עם גאון החלה לפני 12 שנים, בתקופת בני גאון ז״ל ומוטי דבי, שהלכו יד-ביד עם הקיבוץ בשיתוף פעולה לפיתוח החברה.

עוד מסר שוהם כי בשנים האחרונות, לאחר כניסת קרן ויולה לשליטה בגאון, הפסיקו הצדדים לראות עין בעין את כיווני ההתפתחות הרצויים לחברה. עתה, כבעלים מלא של האחזקות החברה, יוכל הקיבוץ לפתח אסטרטגיה חדשה ולפנות לכיוונים שונים - ללא תלות בהסכמת השותף.

יעקב דרומי, מזכיר הקיבוץ, אמר כי העסקה היא הזדמנות כלכלית טובה לקיבוץ להגדיל את החזקותיו בחברה לטובת חברי הקיבוץ, ודווקא בתקופה זו של אקזיטים קיבוציים, יש בעסקה הזו ביטוי של אמון שרוחשים החברים להנהלה ולחברים העובדים במפעל, בו מועסקים למעלה מחמישים חברים, ומהווה עוגן כלכלי מרכזי לקיבוץ.

שמוליק שצ'ופק, מנכ"ל מצרפלס אמר כי הרכישה תואמת את האינטרסים של החברה, השוקדת על הובלת שוק ההשקיה בארץ ובעולם לחדשנות ויצירתיות, לצד מתן פתרונות איכותיים ומובילי שוק לתחום צנרת האינסטלציה הביתית.

ניר מאיר: נפגשתי עם אנשי מצר בתערוכת אגריטך, והם סיפרו על העסקה המתרקמת, הבאתי בפניהם את הערכתי לאומץ של "לשחות נגד הזרם", ולצאת בזמן משותפות לא מוצלחת. איחלתי להם שידעו לפרוץ לאופקים חדשים עם שותפים מתאימים.

הוספת תגובה חדשה