דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ נחל עוז - בעוז רוחם בונים קהילה

קיבוץ נחל עוז

איך יוצרים יש מאין? איך מבינה קהילה שמהמקומות הכי קשים ניתן לצמוח? והיכן נפגשים חלומות וערכים? 
תחברו יחד בחירה, אופטימיות, ציונות ואמונה ותקבלו קהילה שמבינה שכדי לצמוח צריך להצמיח. 
לפני כמעט 3 שנים, במשבר שלאחר צוק איתן שאפף את נחל עוז, היה רגע כזה, של להיות או לחדול. נחל עוז בחרו יחד, להיות. ואם כבר להיות אז מוטב להיות טובים, ערכיים ויוצרים. אז חברו הקיבוץ והחולמים בתוכו למכינת מיתרים-לכיש וקמה שלוחה בקיבוצם.
בנחל עוז סיכמו השבוע שנה שלישית של שלוחת נחל עוז במכינת מיתרים-לכיש: "הגיע נוער ציוני, מסור, פעיל ומחויב והיינו כחולמים. והזמן עובר והחלום רק מתגבר, כי משהו עובד, כשמחברים נחלאים ותיקים שחלמו ולחמו לדור צעיר שעודנו חולם. כי משהו עובד כשקהילה מאמצת אל ליבה קבוצת נוער, שמשפחות בקהילה מאמצות ילדים כאילו היו כאן תמיד, וכשנוער מבין שערכים עושים בידיים, וגם ברגליים". 
עוד הם מוסיפים על חברי המכינה שמסיימים כעת את שנתם בקיבוץ: "הם כבר חלק בלתי נפרד מאיתנו, הם שינו אותנו. אנו נוטים להאמין שגם הטבענו בהם חותם, שהמשותף בינינו כל כך גדול, שענפינו עבר משורגים יחד. חלום לא מתרחש. הוא מבקש עשייה ומחויבות, התמדה ועקשנות, הוא מבקש המון שיתוף פעולה, והוא מתרחש כשרוצים מכל הלב. נחל עוז רוצים. נרצה ויהיה".
מי שהיה אורח הכבוד בטקס סיום המכינה, הוא פנחס ולרשטיין, לשעבר מראשי מועצת יש"ע, שחי בקיבוץ בזמן מבצע צוק איתן, ופעל לבניית בתי אגודה במקום. ולרשטיין עובד כיום תחת התנועה הקיבוצית לסיוע לקיבוצים בתת-אכלוס. 

הוספת תגובה חדשה