דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תערוכת יצירות ריקמה ופסיפס של מרים גרין מקיבוץ עינת

מרים גרין

מרים גרין מתגוררת בקיבוץ עינת. בזמנו, היא מספרת, כשנישאה לבן הקיבוץ - הרקמה הייתה "הטרנד" החם. מרים החלה גם היא לרקום, לפי דוגמאות שקיבלה, אבל מצאה את עצמה משתעממת, והחליטה לרקום בחופשיות.

בהתחלה היא החלה ברקמה עם חוטים דקים, ובהמשך עבים יותר. ככל שהמשיכה מרים בעבודותיה, כך התפתח כישרון הרקמה שלה ויצירותיה הפכו לאומנות מפעימה, שהדהימה את כל מי שזכה להיחשף ליצירותיה המופלאות: רקמות צבעוניות ומורכבות, עם אופי ציורי ממש, רקומות ביד אמן, בתשומת לב לכל פרט ובנתינת ביטוי לכל צבע שכוללת היצירה.

באופן ייחודי לה, מרים רוקמת תמונות שלמות של חוויה ויצירותיה מאופיינות ברב-גוניות שוקקת חיים: באחת מיצירותיה, "בית קפה וריקודים", לא מפספסת מרים שום פרט מהמראה שאליו כיוונה, תוך הענקת תשומת לב לכל דמות ופרט ביצירה: החל מרקימת הנברשות, פינת הבר, היינות על המדף ופינת הקפה, דרך שבעה זוגות של רוקדים בסגנונות ובתלבושות שונות, היושבים לשולחנות ועד לנגנים על הכלים השונים. ביצירה אחרת, שנקראת "בריאת העולם", נראים ימי השבוע לפי סדר הבריאה, עם ביטוי לכל פרט ופרט שנברא בכל יום. אדם וחווה נראים מחובקים על רקע עצים ופרחים.

"מה שקוסם לי ברקמה היא היכולת 'לצייר' בחוט", מספרת מרים. הודות לתהליך האיטי של עבודת הרקמה הופכת כל יצירה שיוצאת תחת ידיה של מרים ל'יצירה מתפתחת' שעם הזמן מקבלת תוספות, פריטים ורעיונות חדשים.

את ההשראה שלה, מספרת מרים, היא יכולה לקבל ממגוון חוויות: תערוכה, טבע, החיים.. "כנראה שהדמיון שלי זורם", היא צוחקת ומוסיפה: "אני מפשוט מדמיינת תמונה מסוימת - ומתחילה לרקום אותה".

בהמשך, התנסתה מרים באומנות הפסיפס - והתאהבה גם בה. באחת מיצירות הדגל שלה, עיצבה מרים פסיפס ענק של "תיבת נח", שלקח כשלושה חודשי עבודה.

גם ליצירות ברקמה וגם ליצירות בפסיפס נדרש זמן עבודה רב עד לסיומן, והשילוב של הפוטנציאל הייחודי בעבודות אלו, יחד עם תכונות הסבלנות וההתמדה של מרים יוצר אומנות קסומה ומרגשת.

***
ניתן להתרשם מעבודותיה של מרים בימים אלו ב:
רח' צבי הנחל 7 | אזור תעשייה עמק חפר | Art & About Gallery |  (Miriam Green)

  

הוספת תגובה חדשה