דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

סינרגיה - תערוכת צילום להקת המחול הקיבוצית

פתיחה חגיגית - שבת 2.11.2019 בשעה 12:00 בגלרית מוניו, קיבוץ כפר מסריק
סינרגיה
סינרגיה

סינרגיה
להקת המחול הקיבוצית
צילום: אייל הירש
אוצרת: אפרת פלד-שדה

בקיבוץ געתון שבלב הגליל המערבי הוקמה ונוסדה בשנת 1973 להקת המחול הקיבוצית על ידי יהודית ארנון ז"ל. סביב להקת המחול  הוקם בהמשך כפר מחול בינלאומי תוסס ומיוחד במינו.

כיום עומדת הלהקה תחת ניהולו האמנותי של רמי באר בשורה אחת עם להקות המחול המודרני מהטובות בעולם ומייצגת את ישראל בפסטיבלים בינלאומיים חשובים ומרכזיים מעל בימות מחול מובילות.
החברות בלהקת המחול הקיבוצית היא שונה באופייה ובדרך החיים מכל להקה אחרת בארץ ובעולם, כשהחיים החברתיים מתערבבים בעבודת הלהקה והרקדן נמצא עם חבריו ללהקה כמעט 24 שעות ביממה באותו קיבוץ קטן, ירוק ושקט.

התערוכה "סינרגיה" מפנה את הזרקור לעולמם הפנימי של הרקדנים. לצירופם של אינדיווידואלים לכדי קבוצה, להקה, הפועלת יחד ונעה בשיתוף פעולה בחלל. הסינרגיה בין העולמות האישיים החשים תשוקה לתנועת הגוף לבין איחוד התנועות האינדיווידואליות המתרכזות יחדיו למופע. הסינרגיה באה לידי ביטוי דרך עדשת המצלמה, דרכה מתבונן ברגישות רבה אייל הירש ובוחן את התנועה האישית של הרקדנים מחד ואת תנועתם כגוף אחד בחלל מאידך. על הבמה, בחזרות ומאחורי הקלעים.

התערוכה עוסקת בפרשנות האישית והקבוצתית מהו המחול עבור הרקדנים. מהיכן נובעת התשוקה לריקוד ועל איזה צרכים עונה עבורם תנועת הגוף וההתמסרות הטוטאלית לחיי הריקוד . הרקדנים התבוננו פנימה, בנפשם והעלו על כתב, בשפתם, את מחשבותיהם ורגשותיהם.

  • "המחול עבורי הוא האמנות שלי , והאמנות היא מקום של שחרור שהכל מותר בו ללא הגיון , כשאני רוקדת אני מתמסרת ומתמכרת לתחושה של הרגע , ממש כמו במדיטציה , זה נותן למקומות הכי עמוקים של נפשי לבוא לידי ביטוי, תוך כדי הזכות והשליחות שאני מרגישה על הבמה יחד עם האנרגיה של הקהל", שני כהן (ישראל)
  • "ריקוד הוא דרך למצוא את עצמך ולאבד את עצמך באותו זמן",        טריסטאן (אוסטרליה)
     
  • "זוהי אמנות חיה, תשוקה, כמו תנועה אינטנסיבית של הנשמה שקשורה לכוונה טובה או אפלה. דרך צנועה לבטא את עצמך בתוך חופש יפיפה" , ליאה (ספרד)
     
  • התערוכה מבקשת לגעת מעבר לתנועה, באנרגיה שמתרחשת על הבמה דרך קומפוזיציות מורכבות בחלל הבנויות מהגוף האנושי, מהרקדן הבודד, הויזואליה שלו, הביטוי האישי שלו ובמקביל התבוננות ביחסים ובקומפוזיציה הרחבה הנוצרת ע"י הקבוצה.  
    הנגיעה שמעבר לתנועה מתוארת ע"י מגן "לרקוד זה ליצור חוויות  על מנת לחשוף את הקשרים הטהורים ביותר שלנו - עם עצמנו, עם הסביבה שלנו וזה עם זו"   , מגן (ארה"ב)

 

גלרית מוניו, קיבוץ כפר מסריק
שעות פתיחה: א-שבת בתיאום מראש 052-5557271 

פתיחה חגיגית: שבת I 2.11.19 I בשעה 12:00 גלרית מוניו, קיבוץ כפר מסריק

ברכות ודברי פתיחה:
רמי באר, מנהל אמנות להקת המחול הקיבוצית
משה דוידוביץ, ראש מועצה מטה אשר
האמן אייל הירש
האוצרת אפרת פלד-שדה
קטע פתיחה עם רקדני הלהקה

 

מועדי האירוע
מועד תחילת האירוע