דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

על גבורה וגיבורים

מתוך חוברת חנוכה תשע"ג, באדיבות מחלקת נוער עמק חפר
ערכים ומטרות הפעילות
  1. לדון במושג גיבור
  2. להבין שכל אחד מאתנו יכול להיות גיבור ביומיום
קהל היעד
חברת הילדים
משך הפעילות
שעה
רשימת ציוד ועזרים
  • דף לכל זוג, שבראשו כתוב: "פעם היה איש גיבור"
  • חומרי יצירה – טושים, קרפים, דבק, מספריים, מדבקות
  • כדור
מערך הפעילות

חלק א' - מיהו הגיבור?

1. מחלקים את החניכים לזוגות, כאשר כל זוג מקבל דף שבראשו כתוב: "פעם היה איש גיבור". המשימה היא להשלים את הסיפור (אפשר בכתב, בציור, בהצגה).

2. יושבים במעגל וכל זוג מספר את הסיפור של הגיבור שבחר.

3. דיון:

  • למה לכל אחד יש גיבור אחר?
  • האם לכל הגיבורים יש אותן תכונות? אם לא, מדוע?
  • האם גבורה תלויה במצב מסוים?
  • האם כל אדם יכול להיות גיבור?

 

חלק ב' – ועכשיו – מיהו גיבור?

1. נחלק את החניכים למספר קבוצות, כאשר משימתם תהיה לעצב בעזרת חומרי יצירה את הגיבור האידיאלי בעיניהם, לאור הדיון.

2. נחזור למעגל וכל קבוצה תציג את הגיבור האידיאלי שלה

3. לפני שנעבור לחלק הבא, נשאל את החניכים האם הם חושבים שגם הם וחבריהם לקבוצה יכולים להיות גיבורים?

 

חלק ג' – אני גם יכול להיות גיבור

"כדור הגיבורים" - עומדים במעגל – נותנים לאחד החניכים כדור ומבקשים ממנו למסור לאחד החברים בקבוצה, כאשר לאחר שהוא מוסר את הכדור עליו לספר מקרה בו החבר היה גיבור בעיניו וכך הלאה (כמובן שיש לשים לב שלכולם מוסרים).

 

סיכום

לסיכום, נחלק את החניכים לזוגות, כאשר כל זוג ימחיז בפנטומימה את אחד המקרים שסופרו בחלק הקודם (בהם חבר מהקבוצה היה גיבור), כאשר על שאר הקבוצה לנסות לנחש מהו הסיפור אותו בחרו הזוג להמחיז.

 

תובנות ודגשים חינוכיים

מומלץ לחשוב מראש על דוגמאות מהתנהלות קבוצתכם בה, הם היו גיבורים.

קבצים מצורפים
כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
סיווג חומרים לחגים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה