דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

תנועת הנוער וחברת הילדים - פורמט למפגש חודשי

ביחד
רות לפונד - רכזת השומר הצעיר, מלווה פורומים מקצועיים ואחראית לקידום דו-קיום במ.א מנשה

פגישה חודשית עם מדריכת חברת הילדים! על מה ולמה?

#נוכחים בפגישה: המדריכה הממונה על הקשר עם התנועה, קומונרים/ש״ש/גרעינרים יחד עם רכז הקן רכזת החינוך במידת הצורך, רכזת מרחב במידת הצורך.

ממומלץ לקיים את הפגישה לקראת סוף החודש ולא בתחילתו, על מנת לקבל מחברת הילדים את התכנית החודשית שלהם, ולעבור עליה בפגישה, לוודא שכל הכתוב בה מובן לכם.

 

עבודה של קומונר/ש"ש גרעינר ורכז הקן עם התכנית החודשית של חברת הילדים:

צריך לזכור שהילדים מגיעים לפעולה אחרי שעברו כבר שתי ידיים... שמונה שעות בביה"ס ועוד כשעתיים בחברת הילדים. אתם מקבלים אותם אחרי שעות רבות של התמודדויות חברתיות, ישיבה במקומות סגורים, ציות לכללים, עשייה ויצירה.

ובכל זאת, הגעה לפעולה השבועית היא עניין מרגש וחשוב! על מנת להוציא מזמן זה עם הילדים את המיטב חשוב לדייק את סוג הפעילות שיעברו בפעולה באותו היום.

ופה אפשר וצריך להישען על תכנית חברת הילדים.

אפשר לקחת מידע זה לשני כיוונים, משמע: אם בחברת הילדים מתוכנן שבוע בסימן "הקיבוץ" כדאי ורצוי להתייחס לנושא גם בפעולה. (לעשות איתם משהו שחברת הילדים לא מתכנן לעשות, שלא יהיו כפילויות). או אם אתם רואים בתכנית שבשלישי בצהריים יש לילדים פעילות יצירה אז דעו לתכנן לפעולה פעילות פיזית בחוץ, ולהפך.

 

עזרה והכוונה ממדריכת חברת הילדים בהתמודדות עם קשיים מול קבוצה/ מקרה פרטי:

מדריכות חברת הילדים הן בנק של מידע על כל ילד וילדה. הן מתמודדות ומכירות את הילדים טוב מכולנו! במידה ועולים קשיים בדינמיקה של אחת הקבוצות או עם אחד הילדים הן הדמויות שיתנו לכם את הכלים הכי טובים להתמודדות.

 

לפני חופשים מביה"ס:

חלק מהסיבות שאתם, הקומונרים/ש״ש/גרעינרים/רכז הקן, פועלים בקיבוצכם הן היכולת והזמינות שלכם לפגוש את הילדים ומדריכות חברת הילדים מחוץ למסגרת הפעולות.

הגעה שלכם למפגש עם הילדים, בחברת הילדים, לא בזמן פעולה תחזק את הביטחון של הילדים להגיע לפעולות, לצאת לטיולים ולישון מחוץ לבית ללא ההורים.

הצטרפות בחופשים לאחת הפעילויות של חברת הילדים, לקפוץ לכמה דק' לומר שלום, לבוא לזמן בלתי אמצעי (כחצי שעה/שעה) למשחק קלפים או משהו בסגנון, הצטרפות לארוחת הצהריים ישרתו מטרה זו, של חיזוק הקשר עם הילדים והמדריכות. שווה להתייעץ עם המדריכות על הזמן הטוב ביותר לשם כך.

 

כיתה ג'- הזדמנות חד פעמית להעצמה ומנהיגות!

להבדיל מד-ו, שכל חברת הילדים משתתף בפעולה השבועית, הגימלים הם השכבה היחידה בחברת הילדים שזוכה לפעילות. עובדה זו יכולה להוות מנוף משמעותי להעצמה ובניית קבוצת מנהיגות בחברת הילדים. בשיח משותף עם המדריכות ורכזת החינוך ניתן לבנות תכנית העצמה, משולבת כוחות, לכיתה גימל. למשל: אם רוצים שהגימלים יובילו פעילות ל א-ב, למשל קבלת שבת, אז בפעולה בשלישי אפשר לבנות איתם את הפעילות.

הפגישות החודשיות הן הזדמנות לסכם על מס פרויקטים כאלה לאורך השנה...לקבוע מהי חלוקת  התפקידים.

 

תאריך_______________

 

פגישה חודשית עם חברת הילדים

קיבוץ_____________

 

*סיכום החודש בעיניי חברת הילדים:

  • איך חברת הילדים נראה אחרי יום פעולות?
  • תגובות של הילדים לפני/אחרי הפעולה?
  • האם יש תגובות של ההורים על פעילות התנועה שנעצרות אצלכן?

 

*קבלת התכנית החודשית של חברת הילדים:

  • לעבור יחד על התכנית ולוודא שהכל מובן לכם.
  • להתייעץ עם המדריכות על פעילויות שישתלבו בצורה טובה עם התכנית הקיבוצית.
  • לקראת חופשים, לשתף בפרטי הטיולים או פעילויות תנועתיות שונות הקורות במהלך החופש (מחנה פסח/חנוכיף/טיול פטי"ש וכ"ו...)
  • כל אירוע תנועתי בקיבוץ צריך להיות כתוב בתכנית החודשית של חברת הילדים ולהתרחש בפועל בשיתוף עם חברת הילדים. (שומריאדה / חג קן (לשתף גם את מדריך הנעורים) 

 

*להעלות קשיים עם ילד מסוים או קבוצה מסוימת:

*לרשום את כל ההמלצות והסיכומים שתזכרו להעביר למדריכים בליווי.

 

 

האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה