דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"לצד המשך העבודה עם הקיבוצים והתעשייה הקיבוצים אנחנו רואים צורך לתת מענה לחברים עצמם כמענה לצורך בקיבוץ המתחדש"

אגודת "ביטוח חקלאי" הנמצאת בבעלות הקיבוצים ברחבי הארץ ציינה השבוע שמונים שנה. מנכ"לית החברה, מורלי דורי:"האגודה עברה שינויים במהלך עשרות השנים הללו, אבל עדיין היתה ונשארה הבית של הקיבוצים לכל דבר ועניין הקשור לביטוח".

בתחילת השבוע חגגו ב"ביטוח חקלאי" שמונים שנה להקמת האגודה הנמצאת בבעלות הקיבוצים ברחבי הארץ. מורלי דורי, מנכ"לית הביטוח מספרת: "ביטוח חקלאי הוקמה כדי לפתור בעיות ביטוח לקיבוצים שעוד לפני קום המדינה וגם לאחריה סבלו מפגיעות הן מצד הטבע והן מצד מי שלא רצה אותנו כאן. האגודה עברה שינויים במהלך עשרות השנים הללו, אבל עדיין היתה ונשארה הבית של הקיבוצים לכל דבר ועניין הקשור לביטוח".

דורי מדגישה: "מה שמייחד את ביטוח חקלאי שהיא אגודה שיתופית המבטחת בעיקר את החברים בה, כלומר את הקיבוצים והתעשייה הקיבוצית, זאת לעומת כל חברת ביטוח אחרת המבטחת את כל עם ישראל. זה יוצר קשר כפול: בעלי המניות הם גם המבוטחים, והאגודה יצרה מוניטין שאין חולק עליו על טיפול הגון וטוב תוך שהיא שמה את מירב תשומת הלב על המכלול של המבוטח ולא נתפסת לקטנות".

מנכ"לית ביטוח חקלאי מדגישה שלמרות כל זאת האגודה עומדת כמובן בכל הכללים הרגולטורים כמו כל חברת ביטוח, חילקה דיבידנדים לקיבוצים הבעלים בשנים האחרונות ואף מחזיקה עודף הון הגבוה ביותר מ-150% מהדרישות של הממונה על הביטוח.

ומה לגבי המשך ההתפתחות במשק הקיבוצי?

"אנחנו עוסקים בזה לא מעט ויוצרים פתרונות גם לחבר הקיבוץ הבודד - הפרט בקיבוצים כמענה לצורכי הקיבוץ המתחדש במקביל למגזר העסקי בקיבוץ".

באירוע ב"גן השקוף" בשפיים נכחו מעל 500 איש ובהם עובדי החברה, מנהלים עסקיים של קיבוצים ויו"רים של קיבוצים מכל רחבי הארץ הגיעו גם כ-15 אורחים מחו"ל – מבטחי משנה אשר להם יחסי עבודה עם ביטוח חקלאי מזה עשרות שנים.

באירוע עצמו אמר יו"ר ביטוח חקלאי, דורון ס"ט (יגור): "כלקח ממה שעברנו בשנים עברו, החוסן שקיים היום אינו מובן מאליו ואם לא נדאג לשמור ולתחזק אותו נכון, הוא יכול להפוך לשברירי. חשוב להזכיר את המבנה הייחודי שלנו – "אגודה שיתופית", היום זה הפך למושג מעט שנוי במחלוקת, ארכאי כמעט. אבל בעולם, בפרט באזורים חקלאיים כמו מרכז-מערב ארה"ב או אירופה המושג של ביטוח הדדי הוא לא רק מקובל, אלא כמעט צורך קיומי. לכן, במקביל לתאוצה הטכנולוגית חשוב לא פחות שלא נאבד את המבנה הייחודי שלנו בדמות "אגודה שיתופי" שיוצרת ערך ייחודי ללקוחות ולבעלים. אנחנו מסוג הארגונים שכאשר הוא קיים ועובד, אנחנו מתרגלים ושוכחים את חשיבותו. אבל כאשר הוא לא קיים, ולא מייצר לנו את ההבדל מול השוק - אנחנו מבינים לפתע את הערך המוסף שהוא מביא לנו".

 

בין דברי ברכתו אמר ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית : "חברת ביטוח הבוחרת לקיים אירוע חגיגי ב"11 בספטמבר " היא ללא ספק חברה גאה מצליחה הבוטחת בעצמה שאיננה חוששת מעין הרע... ואכן, מי שנפגע הפעם היתה פלורידה . הכל בסדר... אבל למה להתגרות בגורל ?" בהמשך הדגיש מאיר : "כללית, אני מבין קטן מאוד בעץ הזה ששמו ביטוח, אך אני מבין לא רע ביער המורכב הנקרא – התנועה הקיבוצית, ומתוך ההבנה הזאת אני מברך ומתברך בכך כי יש לנו נכס בדמותכם. יהיו בוודאי עוד מבחנים לאורך הדרך... בוטח בכם כי תדעו להתמודד גם איתם. עלו והצליחו."

הוספת תגובה חדשה