דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נשיא המדינה: "בכל מקום בו יש צורך בעזרה ובקידום החברה בישראל – נמצאים מתנדבות ומתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית"

השבוע נערך באולם "יד-למגינים" ביגור כנס אמצע השנה של מתנדבי ומתנדבות שנת השירות של התנועה הקיבוצית

בפתיחת הכנס בירכה את הנערים והנערות ראשת אגף החינוך ד"ר גבי אסם שהזכירה ליושבים בקהל: "שנת שירות זו לא שנה, זה אורח חיים ולכן השרות הצבאי או הלאומי צריך גם הוא להיות משמעותי ושליחותי ואני מבקשת ממכם לזכור את זה בכל החלטה שתעשו לקראת השנים הקרובות. אני מודה מאד מאד לצוות שנת השירות, ללירז מנהל הצוות, לגלי, נעה, רז ועופר שעושים עבודת קודש במסירות כל כך גדולה ובמקצועיות שהכנס הוא אחד מן הביטויים שלו". אחריה דיבר המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין שאמר לנערים: "כל אחת ואחד מכם משפיע על המציאות. כבר היום אתם מחזירים את החיוך ללחייו של ילד, כל קומונה שלכם מייצרת שינוי בחייהם של עשרות ילדים בסיכון, וביחד אתם משפיעים על אלפי ילדים ובני נוער, וזה מדהים. אבל, אסור שזה יסתיים כאן, החברה הישראלית זקוקה לכם גם בשירות משמעותי בצה"ל וגם בהמשך בלקיחת אחריות במאבק על דמותה של החברה הישראלית". לין הוסיף: "אנחנו מודעים לבעיית התקנים של שנת השירות, שלא תלויה בנו, וגורמת לרבים ורבות, טובים וטובות לא להתקבל לשנת שירות אצלנו כמו גם בגופים אחרים. אנחנו קוראים לכל בני הנוער – לכו למכינות ולשנות שירות בכל מקום אחר שמתאפשר. העשייה שם למען החברה כמו גם הקבלה למענכם היא אדירה וחשובה מאין כמותה גם כן".

לאחר מכן צפו הבאים בברכה מצולמת של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שנבצר ממנו להגיע ולדבר בפני השינשינים בשל ביקור ממלכתי ביוון. כבוד הנשיא אמר בדבריו בין היתר: "כולם כאן ש"ש של התנועה הקיבוצית, לא רבים הם האנשים שהחליטו לתרום למען המדינה, למען החברה והנה, אתם כאן בכנס – לא עשרה ולא מאה, אלא אלף צעירות וצעירים. כולכם החלטתם לתת מחייכם שנה לשנת שירות, שכל כולה – נתינה ללא גבולות. רק לפני חודשים מועטים סיימתם את התיכון ובעוד חודשים מועטים תתגייסו לצה"ל, אבל אתם החלטתם לא לחכות, לא להמתין, אלא לפעול כאן ועכשיו לעיצובה של החברה ולעיצוב העתיד החברה ולעיצוב ההווה, לטובת העתיד".

כנס שנת שירות
קצין שריון ראשי תא"ל גיא חסון. צילום: דו"צ

הנשיא הדגיש: "את השינשינים והשינשיניות של התנועה הקיבוצית אפשר למצוא בכל מסגרת משמעותית ובכל מקום בו נזקקת עזרה וקידום החברה – אתם שם. אתם בכפרי נוער, בפנימיות, עם בעלי מוגבלויות, פועלים במקביל למען קידום ההתיישבות, אהבת הארץ ושמירה על הסביבה".

כבוד הנשיא סיכם את דבריו ואמר: "את ההשפעה של השנה הזאת תוכלו להעריך רק בעתיד, רק במבט לאחור תבינו עד כמה הפעילות כל-כך ייחודית, עד כמה היא תורמת לחברה ועד כמה היא תעצב אתם ותשפיע על ההחלטות שלכם בעתיד. אתם שכבת המנהיגות העתידית, מחר תגנו על הבית שלנו, אתם תובילו את הפקודים שלכם ותקדמו את החברה שלנו כאזרחים בוגרים. אני מעודד אתכם להמשיך ולהוביל, לקחת אחריות ולהתגייס לטובת החברה בכל מסגרת עתידית אליה תגיעו, הכוח הזה כבר אצלכם. עכשיו רק נותר שתמשיכו לפעול במלוא המרץ. אני מבקש לחזק את ידיכם ולהודות לכם בשם כל אזרחי ישראל".

הברכה המצולמת זכתה לתשואות רבות והתרגשות בקרב מתנדבי ומתנדבות שנת השירות, מלווי הקומונות ואנשי התנועה הקיבוצית.

לאחר מכן דיבר עם הבאים קצין שיריון ראשי, תת-אלוף תא״ל גיא חסון: "שירות משמעותי זה ללכת גם לכל המקומות המורכבים בצה"ל, יש הרבה מקומות חשובים, ואתם נמצאים במקום היום שיש הרבה יותר בחירה בתפקידים מפעם, אבל עדיין יש מקומות שהרבה יותר קשה לשרת בהם, שהם רחוקים ואולי האוכל הוא לא הכי משהו. אבל שם תמצאו את מלח הארץ, את החיילים והחיילות החזקים ביותר, הטובים ביותר, אלא שבחרו להיות שותפים, אלו שכל עם ישראל סומך עליהם. כמו שהיום אתם לא מוטרדים ממה שקורה בגבולות כי יש אנשים אחרים ששומרים עליכם אבל יגיע הזמן שגם תורכם יגיע ותתרמו להגן ולשמור על המדינה, לעשות את התור שלכם, שעכשיו כולם יסמכו עליכם".

כנס שנת שירות
צילום: דו"צ

לאחר דבריו של תא"ל חסון יצאו מתנדבי ומתנדבות למיצג חיילות צה"ל השונים שהגיעו לכנס, בארגונה והובלתה של נוקי גולדפישר ממחלקת ביטחון בתנועה, על מנת להסביר לנערים ולנערות על השירות ביחידות השונות, חלקן מוכרות וידועות וחלקן פחות.

את הכנס חתם מפגש עם שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון שקרא לנערים ולנערות לבחור בשירות משמעותי גם בעתיד: "אם אני רוצה שתקחו משהו אחד מהשיחה הזו זה קחו אחריות, קחו אחריות על המדינה שלכם. אל תשכחו, כשאתם מקבלים החלטה אישית- אני רוצה לעשות את זה ואת זה, אל תחשבו רק על עצמכם, תחשבו על המדינה. אין תפקיד בצבא שאיננו מכבד את בעליו ובתנאי שבעליו מכבד אותו. כל תפקיד הוא תפקיד שצריך להשקיע בו את הנשמה". יעלון סיפר מניסיונו שלו: "כשהתגייסתי כל מי שחבש משקפיים לא יכל להתגייס לקורס טיס או לסיירת למטכ"ל וכך יצא שהגעתי לצנחנים, לימים הוכחתי את יכולתיי והגעתי לפקד על סיירת מטכ"ל, כי אין דבר שעומד בפני הרצון, המוטיבציה והיוזמה האישית".  

יעלון התייחס לשאלה שנשאלה מהקהל ע"י אחת הש"שניות בסוגיית התקנים לשנת שירות שמאד מעסיקה את כל מתנדבי שנת השירות ובעיקר את אלו העתידים לבוא: "המדיניות שלי כשר ביטחון, הייתה להגדיל את מכסות הש"ש והמכיניסטים בכל שנה, אבל בגלל היערכות הצבא צריך לעשות זאת בהדרגה. אני רואה חשיבות גדולה ביותר בשנה הזו, היא טובה לכם, היא טובה למדינה, היא טובה לצבא. אתם מגיעים מוכנים יותר ותהיו חיילים ואזרחים טובים יותר אבל אי אפשר לעשות זאת בבת אחת כי חייבים להיות ערוכים לזה בצבא. בכל שנה מגדילים את התקנים גם של הש"ש וגם של המכינות- התחלנו עם מכינה אחת והיום יש יותר מ-50 ואני מקווה שימשיכו להגדיל את המכסות בכל שנה ושנה".

במהלך היום הוצבה עמדת תרומת דם של מד"א, ובכנס שדיבר על מעורבות, נתינה ושירות משמעותי, רק סמלי היה לראות את מספר המתנדבים המכובד מאד שביקשו לתרום דם, עד כדי שחלקם לא הספיקו לעשות זאת במהלך היום. במד"א הביעו שמחה גדולה מכמות התרומות ומהנכונות של הנערים והנערות. 

תגובות

לא רבים מתנדבים???? מר רובי! רבים מתנדבים בהחלט!
יוני
כל הכבוד לנערים

הוספת תגובה חדשה