דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביהמ"ש לעניינים מינהליים בחיפה פסל חוקר של הותמ"ל מחשש לניגוד עניינים בעתירת שהגישו אושה ורמת יוחנן

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את העתירה שלהקיבוצים אושה ורמת יוחנן נגד ותמ"ל קרית אתא, וקבע כי החוקר שמונה על ידי הוועדה נמצא בניגוד עניינים ולכן יש למנות חוקר חדש ולחזור על הדיון בהתנגדויות לתכנית. ותמ"ל קרית אתא אמור היה להיות הוותמ"ל הגדול ביותר, והוא כולל תכנון של למעלה מ-3,000 יחידות דיור בשני מתחמים.
קריית אתא. צילום: Wikimedia/Ilan Maytal
קריית אתא. צילום: Wikimedia/Ilan Maytal

פסק הדין, אותו כתבה השופטת ריבי למלשטריך-לטר, עסק בעתירה של הקיבוצים אושה ורמת יוחנן שנמצאים ליד קריית אתא, נגד הוותמ"ל, יו"ר הוותמ"ל אריאל יוצר, עיריית קריית אתא, החוקר אדיב דאוד נקאש ורמ"י, אודות הליכי אישור תכנית תמל/1024 של דרום קריית אתא, על שטחים חקלאיים של שני הקיבוצים. בפסק הדין נקבע כי בשל ניגוד העניינים שבו מצוי דאוד-נקאש, יש לפסול את הליך שמיעת ההתנגדויות בתוכנית, שבמסגרתו הוחלט על קידומן של כ-3,800 יחידות דיור בתוכנית קריית אתא דרום, המשתרעת על פני כ-1,700 דונם - ולצאת להליך התנגדויות מחודש. את העתירה הגישו עו"ד רון רוגין ועו"ד אייל דרור.

מתוך מאגר של 54 חוקרים, חוקר אחד זכה לנהל את הליך ההתנגדויות של 13 מתוך 36 ותמ"לים שלהם מונה חוקר. השופטת ריבי למלשטריך-לטר קבעה כי אופן העסקתו של החוקר, האדריכל אדיב דאוד נקאש ,מעלה חשש כי יפעל לרצות את מעסיקיו ולכן יש חשש סביר כי יפעל בניגוד עניינים בשמירה על האינטרס הציבורי.  זאת משום שלפני 3 שנים הוא קיבל תמורות בהיקף של מיליוני שקלים עבור עבודות תכנון שביצע בשביל המדינה. יש לציין כי השופטת ביקשה להימנע מהטלת דופי ביושרו המקצועי של האדריכל נקאש, וקבעה כי בעצם הצבתו במצב האמור יש חשש לניגוד עניינים.

במהלך המשפט אכן התברר כי ב-2016 נקאש קיבל ממינהל התכנון למעלה מ-6 מיליון שקל על עבודות תכנון מתאר באום אל-פחם, וכי הוא אדריכל תכנית המתאר של ג'לג'וליה, שרמ"י קשור בה.

ד"ר עו"ד מיכי דרורי, ראש המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית: "מדובר בהישג המהווה נדבך חשוב נוסף במאבק נגד הוותמ"ל. המאבק של הישובים באזור זבולון בוותמ"ל קריית אתא הוא מאבק נרחב, שבו לוקחים חלק לצד הקיבוצים והישובים האחרים גם התנועה הקיבוצית, מרכז המועצות האזוריות וגופים נוספים."

הוספת תגובה חדשה