דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בתגובה לטרור העפיפונים: קיבוצי ויישובי עוטף עזה יזמו מבצע נטיעות גדול ברחבי העוטף 

בסוף השבוע האחרון החל מבצע נטיעות 'הם שורפים – אנחנו נוטעים', פרי יוזמה של תושב קיבוץ כפר עזה, אופיר ליבשטיין, בשיתוף עם חברי קיבוץ אור הנר ותושבים נוספים מיישובי עוטף עזה. מארגני המבצע הסבירו כי נטיעת העצים מבטאת את התגובה של תושבי העוטף למציאות החדשה, שנוצרה כתוצאה מעפיפוני התבערה והשריפות הרבות שמשתוללות באזור
בתגובה לטרור העפיפונים: קיבוצי ויישובי עוטף עזה יזמו מבצע נטיעות גדול ברחבי העוטף 

"זוהי הדרך שלנו לקחת אחריות על גורלנו וליזום – לצמוח מתוך ההרס שנוצר" כך הטיב לתאר זאת תושב כפר עזה וממארגני המבצע, אופיר ליבשטיין. אל היוזמה בשער הנגב הצטרפו גם יישובים רבים נוספים במועצה האזורית אשכול ובמועצות נוספות באזור שארגנו מבצעי נטיעות דומים בתחומם. 
מבצע הנטיעות החל בשני אירועים שהתקיימו בסוף השבוע האחרון באור הנר ובנחל עוז. אל האירוע בקיבוץ אור הנר הגיע גם מפקד החטיבה הצפונית של אוגדת עזה, אל"מ אבי רוזנפלד שנטע עץ יחד עם ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר ויוזם המבצע, אופיר ליבשטיין. מפקד החטיבה ציין את מחויבותו של צה"ל לתת מענה לאתגרים עימם מתמודדים יישובי עוטף עזה. 
באירוע המרכזי שהתקיים באור הנר השתתפו גם עומר עינת ונגה קייטס – תלמידות כיתה ד' המתגוררות עם משפחותיהן בקיבוץ, אשר סיפרו על החוויות עימן הן מתמודדות בימים אלו. 
נגה קייטס: "לנו יש טיפה מזל שאחרי שבועות נשרפה כל החיטה... אבל לקיבוצים אחרים כמו נחל עוז, כפר עזה וארז, השדות נשרפו שנייה לפני שבועות. גם בבוקר ראיתי בצד השני שדה שרוף וזה עשה לי אוף... אבל אני יודעת שיש לנו צבא חזק שמנצח את כולם, והיום אני יודעת שיבוא יום נעשה איתם שלום ויהיה נעים".
עומר עינת: "אנחנו אומרות בגאווה, עוד מעט יגיעו השקט והשלווה, אנחנו באור הנר-קרובים לגדר. אנחנו פה היום לשתול עצים נקווה שאותם לא ישרפו העפיפונים".
בסוף השבוע הקרוב צפוי אירוע נטיעות גם בניר עם ובאנדרטת דנגור (נירים הישנה) במועצה האזורית אשכול. 
אופיר ליבשטיין: "אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים, בזמן שהאדמה שלנו נשרפת. יש לנו צורך להיות אקטיביים, לחזק את הקהילות שלנו ולהחזיר את תחושת השליטה על האופן בו נראה האזור שלנו. עכשיו הכל שחור, אבל השטחים האלו עוד יהיו ירוקים ויפרחו ויחזרו להיות גאוותנו".

בכך לא תמה הגאווה הקיבוצית, ציוד ההשקיה כולו נתרם ברוחב לב על-ידי נטפים חצרים, ומכאן שלוחה להם תודה גדולה. 

הוספת תגובה חדשה