דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הגדלת הקצבות המים לחקלאות לשנת 2019 נדונה במועצה אזורית הגליל העליון עם יו"ר רשות המים

ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, יו"ר החברה לפיתוח הגליל אורי דורמן, מנכ"ל החברה לחקלאות עופר ברנע ומנהלי אגודות המים בגליל העליון, נפגשו השבוע עם מנכ"ל רשות המים גיורא שחם וצוות משרדו.
הגדלת הקצבות המים לחקלאות לשנת 2019 נדונה במועצה אזורית הגליל העליון עם יו"ר רשות המים
מימין לשמאל: אורי דורמן, גיורא זלץ, גיורא שחם

מנכ"ל רשות המים גיורא שחם אמר בישיבה, כי רשות המים תנהג בעניין הגדלת הקצבות המים, בהתאם לכללי המים לשנת 2019 הקובעים, כי כל 10 מ"מ גשם שמעל 550 מ"מ, תגדל הקצבת המים לחקלאות לגליל העליון ב-1.5 מיליון מ"ק, כך שבהתאם למצב המשקעים, עד שבוע זה, הקצבת המים תגדל בכ-15 מיליון מ"ק, שמשמעותה הקטנת קיצוץ המים לחקלאות בשנת 2019 ל-10% מהשימוש במים בפועל בשנת 2015. ככל שהמשקעים ימשיכו, תגדל ההקצבה עד לכמות השימוש בפועל בשנת 2015.

בישיבה הוצגה תכנית רב שנתית לפיתוח מפעלי מים, לטובת אספקת מים לחקלאות בגליל. הוצגו מספר חלופות לתכנית הפיתוח, שמטרת העל שלהן, הינה להגדיל את אגירת המים בחורף ב-20 מיליון מ"ק, כך שניתן יהיה להתגבר על מחסור במים בקיץ בשנים רגילות ובשנות בצורת.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, הדגיש את חשיבות הקטנת הקיצוץ בהקצבות המים לחקלאות, לכלכלה ולאיכות הסביבה. כמו כן, ציין את החשיבות האסטרטגית של התכנית לפיתוח מפעלי מים, להמשך קיום ופיתוח החקלאות בגליל העליון וכן את חשיבות התמיכה של מנכ"ל רשות המים, בביצוע של תכנית הפיתוח. זלץ הודה לשחם על החלטתו לפעול בעניין הקצבות המים לשנת 2019 בהתאם לכללים.

יו"ר החברה פיתוח הגליל, אורי דורמן, הדגיש שקיימת חשיבות גדולה להגדלת הקצבות המים לחקלאות בשנת 2019, לאור המשקעים הרבים ובמטרה שהחקלאים יוכלו לתכנן את היקף גידול הגד"ש בקיץ הקרוב ולנצל את מלוא הקצבות המים שיעמדו לרשות החקלאים לאחר 5 שנות בצורת שפגעו ביציבות של החקלאות באזור הגליל העליון וגרמו לנזק לכלכלת האזור.

כמו כן, ציין דורמן, כי חשוב לקבל החלטה מוקדם ככל שניתן במתווה תכנית הפיתוח ולהתחיל מידית בהכנת התכניות וקבלת האישורים הנדרשים.

דורמן אף הודה לשחם על תמיכתו הגדולה והרוח הגבית שהוא מעניק להמשך קיום ופיתוח החקלאות באזור הגליל העליון.

הוספת תגובה חדשה