דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הנשיא ריבלין חנך את קריית החינוך החדשה והממוגנת במועצה האזורית אשכול

לכבוד שנת הלימודים שנפתחה השבוע, חנך נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היום, יום חמישי, 5 בספטמבר, את קריית החינוך החדשה במועצה האזורית אשכול, ונפגש לשיחה עם תלמידי כיתות ד'. בטקס השתתפו מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ומפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו
הנשיא ריבלין בטקס חניכת קריית החינוך החדשה באשכול
התמונה באדיבות דוברות מועצה אזורית אשכול
מנכ"ל משרד החינוך מסייר בקריית החינוך לפני הטקס
מנכ"ל משרד החינוך מסייר בקריית החינוך לפני הטקס

בקריית החינוך החדשה של אשכול שבקיבוץ מגן 3 בתי ספר, שניים מהם חדשים אשר בנייתם הושלמה בקיץ, לצד בית הספר הוותיק 'ניצני אשכול'.

בתי הספר החדשים נבנו על בסיס תפיסה חינוכית חדשנית, עם הפנים לעולם החדש. לא עוד כיתות לימוד עם ארבעה קירות, לוח, שולחנות וכסאות, אלא מרחבי למידה פתוחים ומרווחים לצד חללים ללמידה בקבוצות קטנות. יתרונם המרכזי של חללים אלה שהם מזמנים לכל ילד בחירה של דרך הלמידה המתאימה לו ולצוותי החינוך, והן מאפשרים גמישות רבה בדרכי ההוראה, תוך הקניית כלים ללמידה מתוך עניין ומשמעות.

לפני הטקס סיירו בקריית החינוך מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב ומנהל מחוז דרום במשרד, רם זהבי, ביחד עם ראש המועצה ומזכ"ל התנועה, התרשמו מהמבנים, שוחחו עם מנהלות בתי הספר ועם התלמידים. 

"קריית החינוך הזו היא קודם כל מקום שמח. מקום שנבנה כי נולדו יותר ילדים והם צריכים יותר כיתות לימוד," אמר הנשיא והמשיך: "שמעתי שלשני בתי הספר החדשים עוד אין שמות, כי השמות והסמלים ייקבעו בתהליך קהילתי משותף. אני חושב שזה רעיון נפלא. זו הזדמנות ללמד את הילדים הנהדרים שנמצאים כאן ואת חבריהם המבוגרים והצעירים יותר, מהי דמוקרטיה."

נשיא המדינה בטקס באשכול
נשיא המדינה בטקס חניכת קריית החינוך החדשה באשכול

הנשיא התייחס בהקשר זה לבחירות הקרבות: "בעוד שבועיים נלך כולנו להצביע במערכת הבחירות הכלליות לכנסת ה-22. אני מניח שגם אתם יקיריי התלמידים, חשתם שההורים בבית מוטרדים כמו כולנו, מפני הצורך בבחירות נוספות תוך זמן קצר כל כך. אולי שמעתם את ההורים נדהמים מהדרך בה מתייחסים אחד אל השני המבוגרים המבקשים להנהיג אותנו, וכל זאת כדי לזכות בתשומת לבו של הבוחר. אבל לא זה השיעור שאנחנו רוצים להקנות לכם, הילדים שלנו. אנחנו רוצים ללמד אתכם מהי דמוקרטיה חיה, משתנה, שבה כל אזרח יכול וצריך להשפיע לא רק בקלפי, אלא גם בחיי היומיום. 
תהליך בחירת השמות והסמלים של בתי הספר החדשים הוא שיעור מצוין בדמוקרטיה. שיעור מצוין באיך כל אחד מאיתנו, גם אם הוא בכיתה ד', יכול להשפיע, בדיבור, בהצבעה, ברעיון על המציאות שסביבו."

תלמידי בית הספר שרים לנשיא
תלמידי בית הספר שרים לנשיא

גדי ירקוני ראש המועצה האזורית אשכול אמר בחנוכת בית הספר: "קריית החינוך היא הביטוי המובהק והמרגש ביותר של הצמיחה וההתפתחות לאורך השנים במועצה האזורית אשכול, למרות ועל אף האתגרים הביטחוניים. הקמתה של הקריה זימנה לנו הזדמנות חד פעמית לייצר במערכת החינוך שלנו משהו חדש. החלטנו לראות בהזדמנות אוצר יקר מפז, שלקחנו אותו בשתי ידיים. בקו האופק של בתי הספר החדשים נמצאים שכנינו, מצדו השני של הגבול. אני נושא מכאן קריאה לשכנינו - הפסיקו עם הטרור. הפסיקו להשקיע את המשאבים במירוץ החימוש מולנו, כי שם תמיד ננצח. השכילו להשקיע את המשאבים בבניית בתי ספר חדשים וחדשניים, השקיעו בילדים. הם המחר. הם התקווה." 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "בית הספר החדש מסמל שלוש התפתחויות במקביל: הוא מביא לידי ביטוי את הגידול הדמוגרפי המרשים במועצה האזורית אשכול, את איחוד כלל יישובי המועצה (קיבוצים ומושבים) לקריית חינוך אחת ואת שינוי הגישה החינוכית לגישה פרטנית ומבוזרת. כל אלה במרחב מגונן ובטוח. 
אני מבקש לברך את ראש המועצה גדי ירקוני, סגנו מאיר יפרח ואת כל העוסקים במלאכה ותושבי אשכול, להצדיע לנשיא ריבלין שמגיע לבקר בכל הזדמנות, ולהזכיר שוב את זה שאינו מגיע - ראש ממשלת ישראל, המדיר את רגליו באופן מביש מקיבוצי עוטף עזה. 
כמו הנשיא ריבלין בנאום שנשא, גם לי חשוב להביע הוקרה לחיילי צה"ל ומפקדיו אשר מאפשרים לבנות שגרה בסביבה מאתגרת כל כך." 

 

הוספת תגובה חדשה