דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"הקיבוצים שלנו זקוקים לאופק וליציבות"

הופעה מרגשת ומרשימה של ראשי המועצות האיזוריות מעוטף עזה בפני הועדה לבחינת חלופת האגודה
עוטף עזה

היום (יום ה') קיימה הועדה לבחינת חלופת האגודה שימועים לגורמים שונים שביקשו להופיע בפניה. מבין הגורמים שאיתם נפגשו הייתה גם משלחת של הנהגת התנועה הקיבוצית, משלחת מטעם תנועת הקיבוץ הדתי, נציגי קיבוצים שונים וכן משלחת של ראשי מועצות בעוטף עזה. הופעתם של ראשי המועצות הייתה נרגשת ומשכנעת.

אלון שוסטר, ראש מועצה אזורית שער הנגב: "כבן קיבוץ שיתופי, שנאלץ להיפרד בכאב מהרבה מאמונותיי, אני נפעם נוכח ההתאוששות המדהימה של קיבוצי האזור ואני מדגיש, כקיבוצים. ככל אדם חי, גם אנחנו זקוקים לאופק ותקווה, אני מפציר בכם, אל תפגעו בחלופת האגודה, כי היא היציבות והאופק הקיבוצי שלנו".

יאיר פרג'ון, ראש מועצה אזורית חוף אשקלון: "החברה הישראלית זקוקה למגוון ולשונות. טוב לה, לחברה, שיהיו בה מגוון צורות חיים בעיר ובמרחב הכפרי, בקיבוץ ובמושב. זה אינטרס של החברה ומקנה לה יציבות. תעזרו לנו לשמור על האינטרס הזה".

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול: "אנחנו באשכול, בקצה המפה. מעבר אלינו זה רק עזה ומצרים. בכדי להביא לכאן אנשים חדשים אנו חייבים להקרין יציבות רבה ככל האפשר, בטח בתוך המערבולות אליהן אנחנו נקלעים מפעם לפעם. מבחינתי רמ"י הוא ידיד לא אויב. נעזרתי בכם הרבה פעמים וכעת אני שוב מבקש עזרה. עזרו לנו לייצר תחושה של ביטחון ויציבות. חשוב שמשפחה חדשה שמגיעה לקיבוץ באשכול, תדע בוודאות לאן היא באה ובאילו תנאים".

בתגובה לשאלות שנשאלו, אמר מירון הכהן, חבר הועדה כי אין יותר קליטה של חברים בעצמאות כלכלית בקיבוצים. "ביטלתי את המעמד הזה ונכון להיום, כל קליטה של חברים חדשים בקיבוץ היא לחברות מלאה. אם הקיבוץ יחדל להיות קיבוץ ניתן יהיה לשלול ממנו את הזכויות המוקנות לו בחלופת האגודה".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה שנכח אף הוא בישיבה תיאר בפני חבריה את הקשר העמוק שלו לקיבוצי עוטף עזה ואת הפלא המתרחש שם. להערתו של מנכ"ל המנהל על כך שרק בעוטף עזה מתרחש תהליך של איחוד סטטוסים, ענה שלא כך הדבר והביא דוגמאות מאזורים רבים אחרים בארץ, למשל, יסעור, גשר הזיו וקיבוצים אחרים באזורים שונים הנמצאים בתהליך זהה.
"נראה כי במפגש הזה הובהר סוף סוף לחברי הועדה כי חלופת האגודה איננה עוסקת בזכויות למגרשים במחיר מופחת אלא בשאלת עתיד קיומו של הקיבוץ כדרך חיים לאורך זמן".

הוספת תגובה חדשה