דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוזר משרד עוה"ד זילברג-פישר: מחלת הסוכרת והחמרתה הוכרו כפגיעה בעבודה

3/6
עוה"ד זיברלג ופישר
עוה"ד זיברלג ופישר

שמעון, חבר קיבוץ בשנות ה-40 לחייו, עבד בתפקיד סמנכ"ל חברה כאשר מנכ"ל החברה נעצר עקב טענות לביצוע עבירות פליליות במסגרת ניהול החברה. מיד לאחר מעצרו של המנכ"ל , נדרש שמעון, למלא את מקומו של המנכ"ל ובשל כך עברה עליו תקופה קשה וארוכה רבת לחצים וחששות. בסופו של דבר, הסטרס שחווה שמעון הגיע לשיאו, כאשר קיבל מכתב פיטורין לאור סגירת החברה. בסמוך להודעה הפיטורים, החל שמעון לחוש בחולשה כללית  ואף ירד במשקל, וכ-4 חודשים לאחר מכן אובחן כחולה בסוכרת סוג 1, אשר כלל לא היתה אופיינית לגילו.

בשלב זה פנה שמעון לקבלת ייעוץ משפטי במשרדנו ובעקבותיו הגשנו בעבורו תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת להכיר בו כנפגע עבודה, זאת מאחר והסוכרת התפתחה על רקע המצב הנפשי הקשה שחווה כתוצאה מעבודתו בחברה.  בטענות התביעה, בין היתר, ציינו שעוצמת הסטרס שחווה שמעון, יחד עם העובדה כי לא הייתה כל סיבה אחרת להתפרצות הסוכרת מסוג 1 וסמיכות הזמנים לאבחנה, קושרים בין הסוכרת לעבודתו. בסופו של דבר, תביעתו של שמעון הוכרה והוא הוכר כנפגע עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי.

במהלך הזמן, ולאחר כשנתיים, התדרדר מצבו הרפואי של שמעון, והוא החל לפתח נוירופטיה, אשר הינה מצב נוירולוגי אופייני לחולי סוכרת בדרגת חומרה גבוהה וגורמת, בין היתר, לכאב וצריבה קשים בכפות הרגליים. על מנת להוכיח את הנוירופטיה הוא נאלץ לעבור ביופסיית עור עם צביעה מיוחדת של סיבי עצב דקים תחושתיים, אשר רק באמצעותה ניתן היה להוכיח את הפגיעה בסיבי העצב הדקים.

בהתאם לכך, הוגשה על-ידי משרדנו תביעה למוסד לביטוח לאומי לנפגעי עבודה להחמרת מצב.

במסגרת התביעה נבדק שמעון על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי אשר היתה צריכה לקבוע אם קיים קשר סיבתי בין הנוירופטיה דהיינו, החמרת מצבו של התובע לבין הסוכרת, שהוכרה זה מכבר כפגיעה בעבודה. לשם כך, פנה התובע לקבלת חוות דעת רפואית ממומחית בתחום הסוכרת אשר קבעה באופן חד משמעי שהחמרתו של התובע קשורה בקשר ישיר למחלת הסוכרת .

בסופו של דבר קבל המוסד לביטוח לאומי את תביעתו של שמעון, נכותו הרפואית עודכנה בגין צירוף סעיף נוסף בשל הנוירופטיה ואושרה זכאותו לקבלת קצבה חודשית משך כל ימי חייו.

משרד עורכי הדין זילברג - פישר מתמחה במיצוי זכויות רפואיות .

לפגישת ייעוץ ללא עלות יש להתקשר לטלפון 03-6125191 

למאמרים קודמים: מיצוי זכויות רפואיות לשם קבלת פטור מתשלום מס הכנסה

                          חוזר משרד עוה"ד זילברג-פישר: הכרה בסרטן העור כתאונת עבודה 

**המאמר הינו מטעם משרד עוה"ד זילברג פישר, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. 

הוספת תגובה חדשה