דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

בית קטן בערבה, מחאה תושבי הדרום מגיעה לרוטשילד והחינוך החברתי מתכונן לקיץ! כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
בית קטן בערבה
בית קטן בערבה
 04/04/2019

"בית קטן בערבה" - שמחה גדולה לקיבוצים בחבל אילות

התרגשות גדולה נרשמה בערבה הדרומית כשהונחה אבן הפינה ונחתם רשמית פרויקט המגורים הגדול של חבל אילות. במסגרת הפרויקט, שהתאפשר גם בזכות ערבות שנתנה קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, יגיעו בקיץ הקרוב לעשרת קיבוצי החבל 117 בתים יבילים המיועדים למשפחות צעירות במטרה לחזק את ההתיישבות באזור. 
מעמד חתימת פרויקט "בית קטן בערבה". צילום: ליטל שמואלי
כל השותפים במעמד חתימת פרויקט "בית קטן בערבה". צילום: ליטל שמואלי

את מטה התנועה הקיבוצית ייצגו באירוע המזכ"ל ניר מאיר, ראש אגף כלכלה ומנכ"ל קמ"ע דגן לוין, הגזבר גלעד בכרך ויו"ר דירקטוריון קמ"ע אודי פלד. טקס הנחת אבן הפינה התקיים בקיבוץ אילות, וטקס חתימת הפרויקט בבניין המועצה האזורית. כל השותפים מרחבי הארץ הגיעו כדי לקחת בו חלק: יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר זאב בילסקי, ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), נציגת משרד הבינוי והשיכון שולמית שפיגל, ראש המערך המסחרי בבנק לאומי רונן מורי ועוד.  הבתים, שגודלם בין 70 ל-100 מ"ר, יתנו מענה למשפחות הממתינות לבתי קבע בקיבוצים ולמשפחות צעירות מכל רחבי הארץ, העתידות להגיע לקליטה בקיבוצים השיתופיים והמתחדשים של החבל וממתינות לבתי מגורים. מחצית מהבתים צפויים להיות מאוכלסים מיידית והיתר מיועדים לקליטה עתידית. עלות הפרוייקט כ-94 מיליון שקל. 

בקול קורא שפרסם משרד הבינוי והשיכון למבנים ארעיים לקליטה בישובי הערבה, צויין כי הממשלה רואה חשיבות רבה בעיבוי ובביסוס הישובים בערבה המתאפיינים במיעוט אוכלוסייה. כל קיבוצי חבל אילות (אילות, סמר, אליפז, גרופית, יהל, יטבתה, נאות סמדר, נווה חריף, לוטן וקטורה) התאחדו כדי לגשת לקול קורא ולהשיג מימון עבור הבנייה. כך נולד פרויקט המימון המשותף של עשרת הקיבוצים אותו מובילה פלורנסיה פליסציוק מקיבוץ קטורה. מדובר במודל מימון חדשני במסגרתו הצליחו קיבוצי חבל אילות לגייס הלוואה על סך 50 מיליון שקלים מבנק לאומי, בערבות קרן קמ"ע של התנועה הקיבוצית, בתנאים הדומים למשכנתה, ולגייס לפרויקט גופים ציוניים המסייעים לממש מטרה נעלה - חיזוק ההתיישבות בערבה.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר אמר באירוע: "התנועה הקיבוצית פועלת למען הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצי הערבה, וערבות קמ"ע לפרויקט "בית קטן בערבה" היא חלק בכך. הציונות החדשה בארץ ישראל, ולאחר מכן במדינת ישראל, שאפה ליישב כמה שפחות אנשים על כמה שיותר שטח - זה היה צורך לאומי-ציוני. היום, המצב התהפך והשלטון רוצה כמה שיותר אנשים על כמה פחות שטח. זה קורה בכל מקום בארץ מלבד בערבה. נעשה כמיטב יכולתנו לאפשר לכמה שיותר אנשים שרוצים בכך, לבנות את ביתם השיתופי בקיבוצי הערבה הדרומית. מניסיוני, אני יודע שניתן לסמן הרבה מטרות נשגבות, אבל בלי משוגע לדבר זה לא הולך. בפרויקט הזה הייתה זו פלורנסיה. סיכמתי עם חנן שתוך שנתיים נעשה מפגש עם כל 120 המשפחות החדשות - חובת ההוכחה עליו."

ראש המועצה האזורית חבל אילות, ד"ר חנן גינת: "צמיחה דמוגרפית היא אחד הנושאים החשובים ביותר העומדים על סדר היום שלי, וברור כי ללא משפחות צעירות שיגיעו לחיות באזור - עתיד חבל אילות בסכנה. כראש המועצה וכחבר קיבוץ סמר אני נרגש מהפרויקט הציוני וההיסטורי בית קטן בערבה ומאמין כי בהוצאתו אל הפועל אנו משמרים את חזון הפרחת המדבר של דוד בן גוריון.עד לשנת 2030 אנו שואפים להגיע ל-11 אלף תושבים בחבל אילות. המבנים היבילים בחבל אילות, בשונה ממקומות אחרים, הם מבני קבע."


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

תכנית המנהיגות "אפיקים לשירות הציבורי", להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים יצאה לדרך!

במפגש חגיגי נפתחה "אפיקים לשירות הציבורי" - תכנית מנהיגות להכנה למגזר משרתי הציבור ולתוכניות הצוערים, ביוזמת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה. 23 צעירים וצעירות התקבלו לתכנית לאחר מיון וראיון. התכנית כוללת עשרה מפגשים וסמינר בן יומיים.
גיל לין משוחח עם משתתפי התכנית
גיל לין משוחח עם משתתפי התכנית

מטרת התוכנית היא לחשוף את הצעירים והצעירות לשירות הציבורי ולמגזר משרתי הציבור, ולהגביר את המוטיבציה להשתלב בעשייה הציבורית. במהלך התכנית המשתתפים יפגשו עם ארגונים ומשרתי ציבור פורצי דרך במגוון זירות עשייה (ממשלה, שלטון מקומי, מגזר שלישי ועוד). בסיום התכנית, המשתתפים ייצאו עם סל כלים שיאפשר להם לבחור האם ברצונם להצטרף למגזר משרתי הציבור בכלל ולהגיש מועמדות לתוכניות הצוערים בפרט, שם יוכלו להשתלב ולהתפתח בעמדות השפעה והובלה בשירות הציבורי.

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית פתחה ואמרה כי אנו נרגשים לפתוח את תכנית אפיקים לשירות הציבורי בשיתוף אגף עתודות לישראל במשרד ראש הממשלה. "שיתוף הפעולה שהחל בשנה שעברה רקם עור וגידים לתוכנית מנהיגות ייחודית לשירות הציבורי. מטרה מרכזית שהצבנו במסגרת הקמת האגף, היא השתלבות של צעירות וצעירי התנועה במגזר משרתי הציבור, מתוך ראייה שהמגזר מאפשר השתלבות בעמדות מפתח להובלה והשפעה על החברה הישראלית. תודה לעתודות על האמון, השותפות והיציאה לדרך משותפת. כולי תקווה שהתכנית תפתח צוהר לצעירות והצעירים, משתתפי התכנית, להשתלב בשירות הציבורי מתוך תפיסת אחריות ומנהיגות כלפי מדינה."

לאחר מכן שוחחה עם החניכים עו"ד תמר פלד-אמיר, מנהלת אגף בכיר 'עתודות לישראל'  במשרד ראש הממשלה, שאמרה להם שגם אצלם מתרגשים לפתוח את התכנית. "עתודות לישראל היא תכנית לאומית המבקשת להשקיע בהון האנושי של מגזר משרתי הציבור, על מנת שיהיו מקצועיים, מגוונים וממלכתיים ויסתכלו על כלל החברה הישראלית וייצגו אותה. הגעתי לתפקיד מהמגזר השלישי ולפני זה הפרטי. להגיע לפה ולפתוח את התכנית הזו זה סימון מאוד חשוב עבורנו של לפתוח את התכנית למגזר חדש. אני מקווה שתקבלו בתכנית גם את הידע וגם המוטיבציה והרצון לשרת במגזר הציבורי. מאחלת למשתתפים הצלחה, הנאה ולימוד פורה."

גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה אמר למשתתפים כי "לאחר שנים רבות שבה התנועה הקיבוצית התכנסה פנימה והתעסקה בעיקר בבעיות פנימיות, יש שינוי בשנים האחרונות. כשהגעתי לתפקידי כמשנה למזכ"ל זיהיתי שאין בתנועה מספיק תשומת לב ודגש על הצעירים בקיבוצים . את הקיבוצים הקימו בשביל משימות לאומיות והקמת בית יהודי בארץ ישראל. גם כיום אין שינוי בכך, וברור לנו שאם רוצים להשקיע ולהשפיע על החברה הישראלית, עלינו לשתף פעולה עם גורמים אחרים לטובת פרויקטים משותפים. המסלול שבו אתם מתעניינים הוא החשוב ביותר על מנת להשפיע. השותפות עם עתודות לישראל היא אחת המרגשות שבנינו. חשוב להכניס למגזר משרתי הציבור אנשים טובים עם רצון לשנות, והרבה פעמים אנחנו נתקלים בבעיות של חוסר יכולת או נגישות לממלאי התפקידים במשרדי הממשלה. לכן, התכנית הזו חשובה לנו ואנחנו מעודדים כמה שיותר צעירים מהקיבוצים להיכנס לשירות הציבורי. אם אנחנו רוצים להיות גורם חשוב ומשפיע בחברה הישראלית אנחנו זקוקים לכך שכמה שיותר מכם יכנסו לשם."

 


פייסבוק התנועה

היום: מצטרפים למחאת תושבי הדרום - דורשים שוויון בבטחון!

מחאת הדרום ברוטשילד

היום (4.4) בשעה 17:00 יקימו תושבי הדרום עיר אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב, בקריאה להשבת הביטחון בעוטף עזה.

התנועה הקיבוצית תומכת במחאה הצודקת, וקוראת לחבריה ולציבור כולו להגיע לחזק, להזדהות ולדרוש מהממשלה שוויון בביטחון! הביטחון בדרום הוא הביטחון לתושבי ישראל!


באנר שבילים

ביהמ"ש לעניינים מינהליים בחיפה פסל חוקר של הותמ"ל מחשש לניגוד עניינים בעתירת שהגישו אושה ורמת יוחנן

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את העתירה שלהקיבוצים אושה ורמת יוחנן נגד ותמ"ל קרית אתא, וקבע כי החוקר שמונה על ידי הוועדה נמצא בניגוד עניינים ולכן יש למנות חוקר חדש ולחזור על הדיון בהתנגדויות לתכנית. ותמ"ל קרית אתא אמור היה להיות הוותמ"ל הגדול ביותר, והוא כולל תכנון של למעלה מ-3,000 יחידות דיור
בשני מתחמים.
קריית אתא. צילום: Wikimedia/Ilan Maytal
קריית אתא. צילום: Wikimedia/Ilan Maytal

פסק הדין, אותו כתבה השופטת ריבי למלשטריך-לטר, עסק בעתירה של הקיבוצים אושה ורמת יוחנן שנמצאים ליד קריית אתא, נגד הוותמ"ל, יו"ר הוותמ"ל אריאל יוצר, עיריית קריית אתא, החוקר אדיב דאוד נקאש ורמ"י, אודות הליכי אישור תכנית תמל/1024 של דרום קריית אתא, על שטחים חקלאיים של שני הקיבוצים. בפסק הדין נקבע כי בשל ניגוד העניינים שבו מצוי דאוד-נקאש, יש לפסול את הליך שמיעת ההתנגדויות בתוכנית, שבמסגרתו הוחלט על קידומן של כ-3,800 יחידות דיור בתוכנית קריית אתא דרום, המשתרעת על פני כ-1,700 דונם - ולצאת להליך התנגדויות מחודש. את העתירה הגישו עו"ד רון רוגין ועו"ד אייל דרור. 

מתוך מאגר של 54 חוקרים, חוקר אחד זכה לנהל את הליך ההתנגדויות של 13 מתוך 36 ותמ"לים שלהם מונה חוקר. השופטת ריבי למלשטריך-לטר קבעה כי אופן העסקתו של החוקר, האדריכל אדיב דאוד נקאש ,מעלה חשש כי יפעל לרצות את מעסיקיו ולכן יש חשש סביר כי יפעל בניגוד עניינים בשמירה על האינטרס הציבורי.  זאת משום שלפני 3 שנים הוא קיבל תמורות בהיקף של מיליוני שקלים עבור עבודות תכנון שביצע בשביל המדינה. יש לציין כי השופטת ביקשה להימנע מהטלת דופי ביושרו המקצועי של האדריכל נקאש, וקבעה כי בעצם הצבתו במצב האמור יש חשש לניגוד עניינים.

במהלך המשפט אכן התברר כי ב-2016 נקאש קיבל ממינהל התכנון למעלה מ-6 מיליון שקל על עבודות תכנון מתאר באום אל-פחם, וכי הוא אדריכל תכנית המתאר של ג'לג'וליה, שרמ"י קשור בה.

ד"ר עו"ד מיכי דרורי, ראש המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית: "מדובר בהישג המהווה נדבך חשוב נוסף במאבק נגד הוותמ"ל. המאבק של הישובים באזור זבולון בוותמ"ל קריית אתא הוא מאבק נרחב, שבו לוקחים חלק לצד הקיבוצים והישובים האחרים גם התנועה הקיבוצית, מרכז המועצות האזוריות וגופים נוספים."


ביטוח חקלאי

שותפות למען הבריאות

לקורס רכזות בריאות ורווחה שמקיימת התנועה הקיבוצית בשיתוף "גרנות" הגיעו השבוע מנהלות ומנהלי קהילה מכל הארץ, מתוך התפיסה כי הם שותפים מלאים לחיזוק התחום בקהילה הקיבוצית.
שותפות למען הבריאות

מזה כחודשיים מתקיים קורס לרכזות בריאות ורווחה מקיבוצים בכל רחבי הארץ. הקורס הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מחלקת קשרי קהילה של גרנות עם אגף החברה בתנועה הקיבוצית.

בקורס אותו מרכזת עדי רמות, מנהלת תחום הבריאות בתנועה, ומנחה חמוטל דויטשמן  משתתפות רכזות בריאות ורווחה מכל רחבי הארץ - מעוטף עזה ועד הגליל העליון,  מקיבוצים שיתופיים, חילוניים ודתיים, ותיקות וחדשות צעירות בגילן וברוחן. 

עדי רמות: "תחום הבריאות והרווחה הינו אחד מתחומי הליבה הקיבוציים ובו באה לידי ביטוי משמעותי ייחודיותו של הקיבוץ כקהילה שמקיימת מערך ערבות הדדית בין חבריה. כל מפגש בקורס עוסק בנושא אחר בתחום: שירותי הבריאות  המרפאה הקיבוצית ומודלים אחרים למתן שירותי בריאות. טיפול פליאטיבי, והכנה לסוף החיים. אפשרויות סיעוד שונות, ביטחון סוציאלי ובריאות הנפש, מיצוי זכויות ועוד".

למפגש השבוע הוזמנו גם מנהלי הקהילה, שהינם שותפי תפקיד משמעותיים לרכזות הבריאות. יחד שמעו את ד"ר אילת גלס ראשת אגף חברה וקהילה, שסקרה את עיסוק האגף בחיזוק ערכי הליבה של הקיבוץ, נושא הערבות ההדדית ויצירת שולחן שותפים קהילתי לעבודה נכונה ומפרה בקהילה, בחנו התמודדויות עם סוגיות שונות כגון סודיות בקהילה עבודה בצוות רב מקצועי ועוד.

רמות מסכמת: "לאחר כל מפגש אנו חוזרים עם תחושה כי בקיבוצים יש הבנה כי מערכת בריאות איתנה מעידה על חוסנה  של קהילה  והבריאות של החברים נמצאת בידיים טובות מסורות ומקצועיות. הביקוש לקורס היה רב והצורך ברור. אנחנו כבר נערכים לחזור עליו גם באזורים אחרים".


באנר משקארד מתנה

תמונת השבוע - גשם גשם משמיים: האי בכנרת הולך ונעלם

האי מול קיבוץ מעגן. צילום: שי מזרחי, רשות הכנרת
האי מול קיבוץ מעגן השבוע. צילום: שי מזרחי, רשות הכנרת

אנחנו כבר בחודש אפריל, האביב החל רשמית לפני 10 ימים, ושעון הקיץ החל, אבל גם השבוע זכינו לגשמי ברכה ששיפרנו את גובה מפלס הכנרת והמורל שלנו שמושפע ממנו. מפלס הכינרת עלה נכון ליום רביעי ב 6 ס"מ נוספים, ומתחילת החורף הוא עלה ב-2.86 מ'. האי המפורסם שנוצר בכנרת מול קיבוץ מעגן, התכסה כבר במים כמעט לגמרי - איזה כיף!

כנסו לשרשור בקבוצת הפייסבוק "דברים שקיבוצניקים יודעים" כדי להתעדכן על עוד קיבוצים ולעדכן כמה גשם ירד אצלכם - https://bit.ly/2OKPb3L


פייסבוק התנועה

לתנועה הקיבוצית ולקואופרטיבים בעולם יש יותר במשותף ממה שחשבתם

עו"ד מרב ניב מהיחידה לקידום הקואופרציה והמחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית ושלומית צימרינג, רכזת פיתוח הון אנושי בתנועה, השתתפו בכנס שהתקיים באיטליה ביחד עם 25 נציגים של קואופרטיבים מובילים מ-14 מדינות מרחבי העולם, ומספרות כי האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בכל העולם הם אותם אתגרים העומדים גם בפני התנועה הקיבוצית.
מפגש ICETT

בשבוע שעבר התאספו באיטליה 25 נציגים של קואופרטיבים מובילים מ-14 מדינות מרחבי העולם, למפגש נוסף של צוות חשיבה בשאלת האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בעולם משתנה. הצוות, אשר הוקם על ידי ברית הקואופרציה העולמית על מנת להביא נקודות מבט קואופרטיביות שונות ומגוונות, במטרה לפתח ביחד פתרונות וכלים חדשניים בתחומים שונים.

מדהים היה להיווכח כי כבר בשלב איתור הנושאים המרכזיים לטיפול, היה ברור כי האתגרים העומדים בפני קואופרטיבים בכל העולם הם אותם אתגרים העומדים גם בפני התנועה הקיבוצית, דוגמת הדרך הנכונה "למשוך" צעירים לקחת על עצמם תפקידי ניהול והובלה, איך מכשירים מנהלים לניהול קואופרטיבי – להבדיל מניהול עסקי "רגיל", קשר עם ממשלות וקבלת הכרה מצידן למאפיינים היחודיים של קואופרטיבים, מעמדם של קואופרטיבים בעולם שבו הדמוקרטיה נחלשת והתאמה להתנהלות בעולם דיגיטלי. הודגשה גם חשיבותה של יצירת פלטפורמה פיננסית עולמית ואזורית, שתאפשר סיוע בין קואופרטיבים – כחלופה להלוואות בנקאיות רגילות, בדומה למנגנונים הקיימים אצלנו בארגונים הכלכליים האזוריים ובקמ"ע.

בסיכום הדיונים, הוחלט על שלושה תחומים עיקריים בהם יעסוק צוות החשיבה בשנה זו במסגרת שלושה צוותי משנה: דיגיטציה ואיסוף מידע, קיימות קואופרטיבית והעסקה הוגנת.

המלצות צוות החשיבה יובאו לדיון ואישור בפני מוסדות ברית הקואופרציה העולמית, על מנת לאפשר את יישומן בקואופרטיבים בכל העולם.


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

הכן מדריכיך לקיץ

יותר ממאה מדריכים ומנהלי חינוך בקיבוצים הגיעו לגבעת חביבה כדי להשתתף ביום השתלמות של "שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי באגף חינוך בתנועה הקיבוצית, לקראת חופשת הקיץ.
יום השתלמות למדריכי החינוך החברתי לקראת הקיץ

מדריכי החינוך החברתי שהגיעו ליום ההשתלמות עסקו באתגרים אשר מביאה איתה חופשת הקיץ.
לאחר ברכות של ראשת אגף חינוך בתנועה, דבי ברא"ס, נפתח היום במשחק רב משתתפים אשר עסק בהזדמנויות של הצוות, ההורים, הילדים והקהילה.

לאחר מכן התקיימה הרצאה של אבינועם יומטוביאן בנושא "עיצוב אקלים חברתי מיטבי".
המשתתפים עברו סדנאות בהובלת צוות היועצים בנושאים:
1. מיניות זה גם משחק ילדים בגיל הנעורים.
2. פאודה - ילדים ברדקיסטים לא מאיימים עלינו.
3. במגרש שלנ ו- משחקים לבניית קבוצה.
4. משפחתולוגיה - ילדים והורים בפעילות משותפת.

יום זה הוא חלק מהעבודה השנתית של צוות "שבילים" יחד עם יועצי "שבילים".
תודה לצוות המוביל: אפרת קרינסקי, סנדרה קליירוף,סמדר שם טוב ופביאן בנסיק.

שתהיה לכולנו חופשת קיץ מהנה ובטוחה.


ביטוח חקלאי

"אנחנו מרגישים כל כך לבד. אף אחד לא באמת מבין, גם מי שבא לכאן לביקור, עם כל הכוונות הטובות, חוזר אחר כך הביתה"

בגלל המצב המתוח בדרום, ביטלה העיתונאי סיון רהב-מאיר את הרצאתה המתוכננת בקיבוץ בארי בשישי בבוקר לפני שבועיים. בבארי נעלבו והיא כתבה על כך בטור שלה במוסף לשבת של ידיעות אחרונות. "תביני, המורל שלנו זה בעיני ערך עליון" אמר לה מזכיר הקיבוץ.
יניב הגי
מזכיר קיבוץ בארי יניב הגי, בתמונה שפרסמה סיון רהב מאיר בחשבון הפייסבוק שלה

לפני שבועיים הייתה אמורה העיתונאית סיון רהב-מאיר להגיע לקיבוץ בארי להרצאה ביום שישי בבוקר, אבל בחמישי בלילה אזעקות נשמעו בתל אביב בגלל ירי טילים מעזה, והיא חששה שתגובת צה"ל תוביל לירי פלסטיני מעזה על העוטף, והיא ביטלה את ההרצאה. בבארי נעלבו יניב הגי, מזכיר הקיבוץ, כתב לה באותו יום: "אז חטפנו עוד פגיעה, הפעם מבית. איזה מסר העברת לנו לדעתך? התאכזבתי קשות". היא החליטה לכתוב על הדו שיח שלה עם יניב ותושבים אחרים מהקיבוץ והעוטף בטורה האחרון בשישי שעבר במוסף לשבת של ידיעות אחרונות. 

בשיחת הטלפון עמו אמר לה יניב: "תביני, המורל שלנו זה בעיני ערך עליון. ביטול כזה עלול לגרום לאנשים לשאול את עצמם: אולי זו טעות לחיות פה? הרי החשש הזה מנקר כל הזמן, כל הזמן. זה קול פנימי שאומר לך: אולי אני חי במציאות הזויה? אולי אין לי מה לחפש פה? אנחנו מרגישים כל כך לבד. אף אחד לא באמת מבין, גם מי שבא לכאן לביקור, עם כל הכוונות הטובות, חוזר אחר כך הביתה. הנה, אני אנסה להסביר: יש לנו חדר אוכל משותף. אנחנו הרי לא קיבוץ מופרט, וקיבלנו החלטה שכולם ממשיכים לאכול יחד, שלוש ארוחות ביום. אבל רגע, אולי יותר בטיחותי שכל אחד ישב במטבח שלו לבד? אז זהו, שחלק מהביטחון זה הקהילה. להיות ביחד. אם נוותר על השיתוף אין לנו מה לעשות פה. אנשים לחוצים צריכים להיות ביחד, זה ידוע. אם כל אחד ישב לבד בבית בחושך הוא ייכנס לפחדים. חייבים לצאת ולדבר ולחלוק את הקושי, וגם לצחוק".

בסוף הקטע היא כותבת: "באתר של ועדת הבחירות המרכזית בדקתי אחר כך איך הצביעו בבארי בבחירות האחרונות. 66% מחלוצי בארי הצביעו למחנה הציוני. המפלגה השנייה בגודלה, באחד המקומות המאתגרים בישראל כיום, היא מרצ – 16% מהקולות. נתונים חשובים בעיקר בתקופה שבה המילה "שמאלני", שלא לומר, "סמולני", הופכת קללה. שאלתי אותו איך אפשר בכל זאת לעזור: "אני רוצה שהחברים כאן יראו במראה מבחוץ כמה הם גיבורים. שיקראו את זה על עצמם בעיתון, כי הם לא מבינים כמה הם גיבורים. הם לא מסכנים, זה לא העניין של לבוא לעשות אצלנו קניות לשבת, זה נחמד, אבל הם צריכים להבין שעצם החיים, עצם ההתמודדות היומיומית שלהם פה היא-היא גבורה, היא-היא ציונות כיום. אני מאמין בזה. תכתבי את זה". 


באנר שבילים

השדים האדומים מהצפון רוצים עוד דאבל (וגם אנחנו)

הפועל מטה-אשר/עכו תחל בשבת הקרובה את סדרת הגמר של ליגת הכדורעף בסדרת משחקים מול הפועל כפר-סבא. האדומים מהצפון שזכו העונה בגביע המדינה, ינסו להוסיף לארון צלחת אליפות נוספת ואת תואר הדאבל. 
 
השדים האדומים מהצפון רוצים עוד דאבל (וגם אנחנו)
צילום: אמיר ירחי

המשחק הראשון בסדרה של חמישה משחקים יערך כאמור במוצ"ש הקרובה, בשעה 19:00 באולם בנעמן. ביום רביעי 10.4 יערך המשחק השני באולם בכפר סבא, וביום שלישי בשבוע לאחר מכן יערך משחק נוסף בצפון. במידה והסדרה תמשך יעודכנו תאריכי משחק מספר 4 ומשחק מספר 5 5. 

בואו לעודד את האדומים מהצפון!


באנר משקארד מתנה 2

בחמישי בערב - פותחים את הפק"ק!

פסטיבל הקולנוע הקיבוצי השלישי

מזג האוויר יתבהר ויתחמם, הבחירות, יצאו לכם כבר מכל החורים וזכרתם להזמין אוטו גדול בסידור רכב, נכון?
פסטיבל הקולנוע הקיבוצי מזמין אתכם לשלושה ימים מרתקים/מצחיקים/מרגשים. ניפגש בגן שמואל ביום חמישי, 4 באפריל באירועי ערב הפתיחה.

*בשעה 18:00 בבית אורי - ערב מחווה ליוצרי הקולנוע של גן שמואל
פרטים כאן:
https://www.facebook.com/…/a.260082507743922/680053742413461

* בשעה 18:30 - מפגש הכנה למשתתפי תחרות 48 ש'. אפשר להירשם עד שלישי בערב!
פרטים כאן:
https://www.facebook.com/…/a.260082507743922/686259781792857

* בשעה 20:00 בהיכל התרבות מנשה - פתיחת הפסטיבל והקרנת הסרט הפותח, "המזכיר".
פרטים כאן:
https://www.facebook.com/…/a.260082507743922/686737565078412
כרטיסים (25 ש"ח) כאן: http://bit.ly/hamazkir_tickets

* בשעה 22:30 בהיכל התרבות מנשה - מפגש מוזיקלי ושיחה על מוזיקה, קולנוע וקיבוץ, עם חמי רודנר. הכניסה חופשית!
פרטים כאן:
https://www.facebook.com/…/a.260082507743922/685078105244358
 

 


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה