דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כרטיס ביכור

הקיבוצים והמושבים מתכוננים ליומה הגדול של ההתיישבות העובדת: גם ב-2019 הבאת הביכורים היא אטרקציה, בה מוצגים פירות האדמה ופירות בטנם של הקיבוצים והמושבים. הטקס המסורתי מספק תזכורת לכך שהחיים השיתופיים לא נעלמו. כתבת מעריב, סיגל בן דוד, שוחחה עם ממלאי התפקידים שאחראים על טקסי שבועות בקיבוצים ובמושבים
צילום: מועצה אזורית מגידו
צילום: מועצה אזורית מגידו

מתוך הכתבה:

אם טקסי שבועות מעוררים בכם אסוציאציות של ביכורי תינוקות, קציר חיטה וגברים שרוקדים עם צינורות השקיה, בוודאי גדלתם או נכחתם בחגיגות החג הלבן של ההתיישבות העובדת. אבל גם בעידן ההייטק והמסכים, הקיבוצים מצליחים לשמור על המסורת שנה אחר שנה. היום, יותר מתמיד, הם נחשבים לבילוי החג המועדף על משפחות רבות ברחבי הארץ.

"החג של מושב נהלל הוא שבועות, כולם מחכים לו", מספרת יו"ר הוועד המקומי במושב, תם עייק־אבירן. "אנשים באים מכל רחבי הארץ, גם מי שעזבו, כי אנחנו מתעקשים לשמור על ההוויה הכפרית של החג ושל החקלאות. לצערנו, החקלאות בארץ נעלמת וחשוב לנו, במיוחד בשבועות, להעלות על נס את החקלאים ואת ערך האדמה". 

"זהו אחד החגים המרכזיים שלנו", מוסיפה ריקי רז, מנהלת תרבות, אירועים ותוכן בתנועה הקיבוצית. "יש בו אדם, אדמה, מים, עשייה וחקלאות, ילודה וביכורים. אין קיבוץ שלא תמצא בו רפת ופלחה. הקשר לאדמה קיים בדנ"א של כל מי שנולד וחי בקיבוץ".

לקריאת הכתבה לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה