דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לא בודדים – בגלאון פתחו בית לחיילים הבודדים

מנהלת הקהילה, מירב גורדון: "קהילת גל און גאה על פתיחת בית לחיילים בודדים בקיבוץ. השבוע בהתרגשות רבה, התחלנו לאכלס את הבית, וקלטנו שתי חיילות וחייל מקסימים. ההחלטה נובעת ממניע אידיאולוגי ערכי - מתן עזרה ממשית לאוכלוסייה המתנדבת ותורמת למדינה וממניע חברתי – אנו שמחים לקלוט צעירים וצעירות"
לא בודדים – בגלאון פתחו בית לחיילים הבודדים
החיילים הבודדים הראשונים בגלאון ביחד עם המשקיות המלוות

קיבוץ גלאון הצטרף השבוע לנבחרת המכובדת של קיבוצים וחברי קיבוצים המארחים חיילים בודדים.  הקיבוץ שיפץ מכספו את "בית רקפת", שעד לפני מספר שנים היה בית סיעודי לכל דבר ועניין, והפך אותו לבית חיילים בודדים מעוצב ומזמין לשמונה חיילים בודדים.

שלושת החיילים הראשונים להיכנס לבית הם ילידי הארץ – "חסרי עורף משפחתי", אשר מעולם עד היום לא זכו לחדר פרטי משלהם, כולם התחנכו בפנימיות וחלקו חדר עם צעירים נוספים.

באי אירוע הפתיחה מספרים כי קבלת הפנים החמה של צוות חיילים בודדים שהוקם בגלאון, הבית המזמין כמו גם החדר הפרטי המרווח והמזמין, גרמו לדמעות התרגשות לחיילים שסחפו איתם את כל הבאות והבאים.

יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים – האמא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית: "קיבוץ גלאון עשה תהליך מרגש של בחירה בעשייה חברתית בתחום החיילים הבודדים מתוך מספר חלופות שהוצעו לו. לאחר אישור הנהלת הקיבוץ, ובהובלת מנהלת הקהילה מרב גורדון, באו  עשרות מתנדבים שסייעו באבזור וארגון הבית כמו כן עשרות משפחות המתנדבות לאמץ חיילים בודדים.

עוד טרם קליטת החיל הראשון עשיתי "שיחת הורים" חגיגית עם המשפחות שהתנדבו לאמץ חיל/ת .להסביר את מציאות חייהם של החיילים הבודדים , מה נדרש ממשפחה מאמצת, ומה האתגרים שהתנדבות משפחתית זו מייצרת .חדוות הנתינה והרצון הכן של כל המשפחות לפתוח את דלתות ביתם וליבם היו חוויה מדהימה גם עבורי".


אייזנר מוסיפה: "בשנה האחרונה נסגרים בתים סיעודיים בקיבוצים, תמורות בתחום הזיקנה והרווחה (שהיו עולמי הקודם), מזמנות הזדמנויות גם לקיבוצים נוספים לעשות שימוש דומה במבנים שהתפנו. בימים אלו  של גיוסי הקיץ לשמחתי אנו כמעט בתפוסה מלאה של חדרי החיילים הבודדים בקיבוצים, אני מזמינה עוד קיבוצים המעוניינים בעשייה משמעותית לפתוח את ביתם לאימוץ חיילים בודדים בקיבוצים.

בהקשר זה נציין בהערכה גם את קיבוץ דגניה ב' , שהצטרף למעגל הנתינה החודש, עם חדר אחד לחיילת בודדה שזכתה לעולם ומלואו ! מה שמעיד שככל שיש לכם יכולת ומקום בין אם חדר אחד או רבים- יש לנו צורך ורצון לשלב חיילים בודדים אצלכם".

מנהל הקהילה בקיבוץ גלאון, מירב גורדון: "קהילת גל און גאה על פתיחת בית לחיילים בודדים בקיבוץ. השבוע בהתרגשות רבה, התחלנו לאכלס את הבית, וקלטנו שתי חיילות וחייל מקסימים. ההחלטה נובעת ממניע אידיאולוגי ערכי - מתן עזרה ממשית לאוכלוסייה המתנדבת ותורמת למדינה וממניע חברתי – אנו שמחים לקלוט צעירים וצעירות.

בבית יגורו עד 8 חיילים וחילות. כל חייל/ת יאומץ ע"י משפחה מהקיבוץ. האימוץ הנו התחייבות אנושית של המשפחה לחייל/ת. המשפחות המאמצות הסכימו לפתוח את ביתם וליבם לחיילים בודדים, להעניק לחיילים פינה חמה, אוזן קשבת, חברה אוהדת, ארוחה ביתית, ובעיקר מישהו שאכפת לו. לחיילים, אלה שאומצו ע”י משפחות, יש מקום להגיע אליו בחופשות, בחגים ובשבתות. יש להם עם מי להתייעץ ובמי להיתמך בשעת הצורך.

כאן המקום להודות לנאור הרשקוביץ, אנדראה שמאי ולילך בן אהרון ואהרן גלוזמן שילווה את אימוץ וקליטת החיילים.

שיפוץ הבית והכנתו לקליטת החיילים בוצע עם עזרה של מתנדבים רבים מקרב הקהילה, חברים וחברות אשר הגיעו, לתרום, לבנות, לנקות, לסדר, לתלות ועוד ועוד.  ברצוני להודות לכל הקהילה על ההירתמות והנכונות, תודה לצוות שלקח פרויקט זה על עצמו, ותודה ענקית למשפחות המאמצות".

הוספת תגובה חדשה