דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מבצע "מגן צפוני" - בקיבוצי וישובי הצפון משדרים שגרה מלאה

דובר צה"ל: "אין הנחיות לתושבי הצפון. ראשי רשויות עודכנו, צה"ל ימשיך לעמוד עימם בקשר". ראש המועצה האזורית הגליל העליון: " נעדכן במידת הצורך כפי שקורה באירועים ביטחוניים"
מבצע "מגן צפוני" - בקיבוצי וישובי הצפון משדרים שגרה מלאה
צילום: דובר צה"ל

"הנחיות למרחב האזרחי - המשך שגרה מלאה. אני מבקש להימנע משיתוף של הודעות וספקולציות שרצות ברשתות השונות. אנחנו נעדכן במידת הצורך כפי שקורה באירועים בטחוניים". כך כתב הבוקר (שלישי) ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, בהודעה לתושבי המועצה, בעקבות פתיחת מבצע "מגן צפוני" לחשיפה ונטרול של מנהרות טרור התקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

ראש המועצה האזורית מטה אשר, משה דוידוביץ, פרסם גם הוא הודעה דומה והדגיש:" אנחנו נמצאים בקשר  עם הצבא וגורמי הביטחון ומקיימים הערכת מצב. בשלב זה מבקש מהציבור להמשיך בשגרה, נעדכן ככל שיידרש".

ענבר חנן מקיבוץ דפנה סיפרה הבוקר לאפי טריגר ב"בוקר טוב ישראל" בגלי-צה"ל כי: המצב קצת מלחיץ, לא ציפינו לזה. בשנים האחרונות, הבלגן היה בדרום והיו באים אלינו להירגע. כרגע הכל נראה רגוע.

כידוע, דובר צה"ל מסר כי הלילה פתח צה"ל במבצע "מגן צפוני" לחשיפה ולנטרול מנהרות טרור התקפיות שחופר ארגון הטרור חיזבאללה לשטח ישראל.

על פי דובר צה"ל, משנת 2014 פועל בצה"ל צוות ייעודי משותף לאגף המודיעין ולפיקוד הצפון שמוביל מאז את העיסוק המבצעי, הטכנולוגי והמודיעיני בסוגיית המנהור בזירה הצפונית. הצוות הביא לפיתוח ידע ויכולת נרחבים על פרויקט המנהור ההתקפי של ארגון הטרור חיזבאללה.

המבצע אליו יוצא צה"ל מבוצע בהובלת פיקוד הצפון, ובהשתתפות אגף המודיעין, חיל ההנדסה הקרבית ומנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות, ומטרתו נטרול המנהרות ההתקפיות בשטחינו.

בשנים האחרונות וכחלק מהיערכות למול איום זה, מומשה תוכנית הגנה ייחודית בגזרה הכוללת פעולות גידור ("אבן משתלבת"), מיצוק ("רקפת", "קטמון" ו"קטעיה") וחישוף ("105"). מטרתה של תוכנית הגנתית זאת היא למנוע מהאויב לממש את יכולת ההתקפה שלו.

נוהל הקרב למימוש המבצע הצה"לי מובל במטה הכללי של צה"ל זה מספר שנים, באופן שהביא להבשלת התנאים המבצעיים בעת הזאת. מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד על המבצע בו נוטלים חלק כוחות רבים. חפירת המנהרות אשר אותרו בידי צה"ל מבעוד מועד, לפני שהיוו איום מידי על אזרחי ישראל, מהווה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית. זוהי גם הוכחה נוספת להפרות החמורות של ארגון הטרור חיזבאללה המתעלם באופן בוטה מהחלטות האום – ובראשן החלטה 1701 – ופועל מתוך כפרים בדרום לבנון, תוך פגיעה במדינת לבנון וסיכון אזרחיה לביסוס תשתיות הטרור שלו.

 

ארגון הטרור חיזבאללה, העומד מאחורי חפירת המנהרות, ממשיך לפעול בתמיכה ובמימון איראניים כדי לבסס את פעילות הטרור שלו כנגד אזרחי ישראל.

 

צה"ל תגבר כוחות בפיקוד הצפון ונמצא במוכנות גבוהה להתפתחויות, באם יתרחשו. מספר מרחבים בסמוך לגדר המערכת בצפון הארץ הוכרזו כשטח צבאי סגור. אין הנחיות לתושבי הצפון. ראשי רשויות עודכנו, צה"ל ימשיך לעמוד עימם בקשר.

הוספת תגובה חדשה