דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מוזתרבות" - כנס התרבות השנתי

השבוע התקיים בהובלת והפקת מטה התרבות הקיבוצית כנס התרבות השנתי מוּזָתַּרְבּוּת"- בסימן 70 שנות תרבות ישראלית ובכללם התרבות הקיבוצית.
הכנס התקיים באוירה תרבותית - במוזיאון ארץ ישראל (מוז"א) בת"א.
כנס רכזי תרבות
רכזי התרבות בסיור במוזיאון ארץ ישראל

עשרות רכזי תרבות, פעילים וממלאי תפקידים מהתנועה הקיבוצית ומגופים נוספים הקשורים לעשייה תרבותית הגיעו ליום שלם של הרצאות, תערוכות ומפגש עמיתים.
בכנס ביקשו ריקי רז מנהלת המטה ורינה בן סימון, האחראית לקשר עם רכזי התרבות בקיבוצים, לחדד עבור העוסקים בתרבות במהלך השנה בקיבוצים, את החיבור בין תרבות לקהילה, את חשיבות היצירה המשותפת והדיאלוג שבה, את הדרכים "לעורר" את החברים לפעילות תרבותית ודרכים מעניינות לשווק פעילויות אלו ובכלל ליצור השראה ומוטיבציה בעוסקים במלאכה לקראת בניית התכניות עבודה לשנה הבאה.

בכנס דיבר מוקי צור על תרבות קיבוצית ותרבות ישראלית - יצירה משותפת ודיאלוג  - כיצד והאם השפיעה התרבות הקיבוצית על 70 שנות תרבות ישראלית.כנס רכזי תרבות
ערן ירקוני, מנכ"ל מכון שיטים, דבר על החג כהשראה ואתגר קהילתי, משפחתי ואישי, סיפר על פעילות המכון, הזמין את העוסקים בתרבות לבקר באתר החדש והמושקע של מכון החגים ולהיעזר בשפע התכנים המוצעים באתר בנושא מקורות החג .

אסנת בכר-כהן, מקיבוץ עין החורש ורעיה בן אברהם מקיבוץ נען רכזות תרבות ותיקות, התבקשו לשתף ולספר על העשייה התרבותית בקיבוצן ועל תפיסתן התרבותית תחת המשבצת ככה אני "עושה" תרבות. הציגו סרטונים וחומרים שהמחישו את הפעילויות והעשייה המבורכת בקיבוצן.
כלים נוספים ורעיונות מפתיעים ויצירתיים קבלו המשתתפים בהרצאתו של אמיר כספי, בעל משרד פרסום, קופירייטר שבחלקיות משרה משמש גם רכז תרבות בקיבוצו - מעלה החמישה. כספי ריתק את ה"תרבותניקים" בהרצאה שנונה ומלאת הומור שנושאה היה "לעורר את החבר" - פרסום ושיווק אירועי תרבות, הציע לקולגות שפע של כלים ורעיונות יצירתיים בנושא.
המשתתפים ביקרו בתערוכת "המפה - לקרוא בין הקווים" במוזיאון שעוסקת ביחסי הגומלין בין נופי המולדת, המפה הישראלית ויוצריה, כפי שהם באים לידי ביטוי בייצוגיה בתרבות ובאומנות.
את היום חתם המופע של ד"ר רפי  קישון, בנו של אפרים קישון, על פועלו וחייו של אביו - גדול יוצרי ההומור בישראל . מופע בהגשה אינטליגנטית, "קישונית", חדת לשון ומלאת הומור.

ריקי רז, מנהלת מטה התרבות בתנועה הקיבוצית הדגישה בפתיחת הכנס כי: "התנועה הקיבוצית ובכללה מטה התרבות, מייחסים חשיבות רבה לעשייה התרבותית - לפעילות התרבותית בקהילה הקיבוצית המתחדשת ומבינים את החשיבות שיש לה כמרכיב בונה קהילה וחברה, ובנוסף, מעריכים את משקלה הגדול ביכולת, לא רק לשמור על החברה הקיימת - אלא גם להיות "אבן שואבת" להצטרפותם של הבנים ואחרים".
הוסיפה ואמרה למשתתפי הכנס "על כתפיכם אתם - רכזי התרבות, אחריות רבה - במיוחד בתקופה של שינויים והתחדשות. אחריות לתפקידה ומקומה של התרבות בקהילה, אחריות על החג ומקורותיו, אחריות לחוויה הקהילתית ואתם אלה שיחד עם השותפים לכם בעשיה - אחראים לעיצוב הזיכרונות והגעגועים של ילדנו בעתיד!"
לדברי ריקי ורינה בן סימון, שותפתה לעשייה – "להתכנסות המשותפת הזאת פעם בשנה מכל אזורי הארץ, יש ערך מוסף - מעבר לתכנים החשובים בהם עוסק הכנס. כאן כל העוסקים בעשייה התרבותית חשים לא לבד, שומעים על התמודדויות דומות לשלהם ויש להם הזדמנות לרקום 'ניצנים ראשונים' של שיתופי פעולה וכמובן זוהי גם הפוגה קצרה מהיום יום העמוס והשוחק של רכזי התרבות".

לבקשותיהם של רכזי התרבות מצורפות כאן שתי המצגות שהוצגו בכנס התרבות:
המצגת של רעיה בן אברהם (נען) - "כך אני עושה תרבות בנען"

המצגת של אמיר כספי (מעלה החמישה) - "לעורר את החבר - פרסום ומשחק מקדים לאירועי תרבות בקיבוץ"

תגובות

האם אפשר לקבל לינק לאתר של מכון שיטים?
שי רובס
תודה
https://www.chagim.org.il/
https://www.chagim.org.il/

הוספת תגובה חדשה