דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מועצת התנועה הקיבוצית דנה בתוכניות העבודה של התנועה לשנה הקרובה

הנהלת התנועה -מזכ"ל התנועה, המשנה למזכ"ל, מנכ"לית התנועה וראשי האגפים הציגו את תוכניות העבודה של התנועה הקיבוצית לשנת 2020. יו"ר ועדת הבחירות למזכ"לות התנועה הציגה את מסקנות הוועדה לגבי הבחירות שהסתיימו
מועצת התנועה הקיבוצית
מנכ"לית התנועה הקיבוצית, הדס דניאלי-ילין מציגה את תוכנית העבודה של מטה התנועה

מזכ"ל התנועה פתח את המועצה בסקירה של פעילות התנועה בחודשים האחרונים, ובתוך כך בתקופת הבחירות למזכ"לות התנועה: "אפשר היה לחשוב שהבחירות ישתקו את מטה התנועה, אז זהו – שלא", פתח מאיר ואמר, וסיפר גם על הצטרפות התנועה למימון עצרת רבין, על המאבק האי בנהריים, על דחיית כנס החינוך בעקבות פתיחת "חגורה שחורה", וכמובן את הפעלת מוקד החירום לעזרת קיבוצי העוטף:

"כלקח מהשיח עם קיבוצי העוטף בזמן השגרה, התבקשנו לתת סיוע ב'הפגות' גם לאחר ה"סבבים". כך עשה מטה התרבות של התנועה, וקיבלנו על כך מחמאות רבות מחברינו".

מזכ"ל התנועה סיפר על העבודה של אגף הצעירים ביחד עם המועצות האזוריות בהקמת וועדות צעירים בקיבוצים, הזכיר פסגת הצעירים שהתכנסה בעין-כרמל, ופירט את התוכניות הרבות להכשרת הדור הצעיר שעומלים עליו באגף הצעיר יחסית...

בנוסף, סיפר על הדיון בכנסת על שילוב בין דורי בקהילה, שם דיברה ד"ר אילת גלס, ראשת אגף החברה בתנועה, על מנת להסביר לכלל הציבור כיצד פועלים בקיבוצים למען שילוב זה כבר שנים ארוכות.

והמשיך ודיבר על הגיעו נציגי האוצר והמשרד לשיוויון חברתי בקיבוץ נען לביקור אצל חניכי תוכנית תל"מ, וכמובן התרשמו מאד מהעשייה בקיבוץ כמו בשאר הקיבוצים המפעילים את התוכנית.

מזכ"ל התנועה ביקש לספר לראשונה על בעיות הקרקעות של קיבוץ אפק, ואת התערבות התנועה שקק"ל תקנה את הקרקעות הפרטיות שהוצאו למכירה. לשמחת כולם המהלך הצליח והקרקעות לא עברו לגורמים פרטיים.

"ולאורך כל הזמן הזה לא מפסיקים להגיע קראווילות לקיבוצי חבל אילות במסגרת "בית קטן בערבה". כולם שותפים ומאמינים בפרויקט, אבל רק קמ"ע של התנועה הקיבוצית נתן לפרויקט הזה ערבות. ערבות שבלעדיה לא היה יוצא הפרויקט לדרך".

יו"ר ועדת הבחירות למזכ"ל, שיבולת שופט-אידלמן פירטה את סיכום הוועדה לנעשה במערכת הבחירות. שיבולת המליצה, בשם הוועדה, להקים צוות רחב שיבחן את מערך הבחירות באופן עמוק, ותוך כך – שיטת הבחירות ודרך ההצבעה בנוסף להתנהלות הקמפיינים והוצאות הכספים של המתמודדים, לאכיפת מדיניות ההוצאות והתרומות הישירות והעקיפות. שיבולת הדגישה את התלונות על המעורבות של מי שאינם חברי קיבוץ במהלך הבחירות, ואמרה: "המלצת ועדת הבחירות היא לא לאפשר מעורבות של גורמים שאינם חברי קיבוץ".

בחלק האחרון של המועצה הציגו מזכ"ל התנועה, המשנה למזכ"ל, מנכל"ית התנועה וראשי האגפים את תוכניות העבודה של התנועה לשנה הקרובה.

מזכ"ל התנועה התחיל את הצגת התוכנית ואמר כי "בשנה הקרובה מזכירות התנועה ומוסדותיה יפעלו כמיטב יכולתם בכדי לשמר את תנופת הצמיחה בקיבוצי התנועה, נתמודד על שגשוגה של החקלאות הישראלית וניאבק על עתיד המרחב הכפרי, נפעל כמיטב יכולתנו בכדי לשמר את זהותנו כחברה קואופרטיבית ערכית וייחודית, נשפר את מעורבותנו בעיצוב החברה בישראל.

מזכ"ל התנועה ציין את הצורך בשיפור הקשר עם חברי הקיבוצים, במגוון דרכים והדגיש את הצורך לבחון  את מגבלות הצמיחה בקיבוצים ונפעל לפרוץ אותן.

ניר הדגיש את היעדים האסטרטגיים של התנועה ובתוך כך בין היתר -עדכון חזון התנועה וקיבוציה- "תנועה מחוללת תנועה", חתירה לפתרונות שיקלו על בניה בקיבוצים, שכנוע הציבור בערכה של החקלאות כנכס לאומי, התמודדות כנגד הותמ"לים והרס המרחב הכפרי, המשך ביסוס מערכת החינוך הקיבוצית כמערכת מובילה המותאמת להחלטות מדינה, גיבוש כלים להעמקת המעורבות בחברה בישראל, מיצוב מטה התנועה כגוף רלוונטי למנהיגי, מנהלי וחברי הקיבוצים הבונה ומכשיר את שדרת המנהיגות הקיבוצית והתנועתית וחותר לייצוג שיוויוני בהנהגות אלו".

המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין המשיך ופירט את יעדי מטה התנועה ובכלל זה –

הקמת "חבצלת החדשה"- קרן מרכזית שתתכלל את כלל נכסי התנועה ותבצע אופטימיזציה בהקצאת המשאבים לגופים השונים, המשך ביסוס ההתיישבות בדגש על פריפריה, הקטנת פערים בחברה הישראלית. בנוסף דיבר לין על המשך החינוך לתפיסת הכלכלה שיתופית, לביסוס התרבות היהודית חילונית, וכמובן להמשיך את פיתוח המנהיגות הצעירה בקיבוצים.

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין סיפרה על הצורך להעמקת ההדברות עם המנהיגות הקיבוצית בדרכים מגוונות. וכן, על ארגון מחדש של המחלקה הפוליטית והמשך קידום ופיתוח חדשנות ויצירת כלים חדשניים לניהול ארגון דמוקרטי. בנוסף, הדגישה מנכ"לית התנועה את העברת בית התנועה למשרדים חדשים ושיפור מערך ניהול המידע.

אחריהם עלו ראשי וראשות האגפים ופירטו את תוכנית כל אגף.

הסעיף האחרון במועצה הוקדש ל"קריאה ראשונה" של הצגת תקציב התנועה. דיון נוסף והצבעה יערכו במועצת התנועה הבאה.

התוכניות יעלו בקרוב לאתר "שיק" והציבור מוזמן לעיין בהן.

 לפרוטוקול ישיבת המועצה: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה