דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מוקד החירום של התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי פעל בסופ"ש על מנת לסייע לקיבוצים ולתושבי היישובים באזור דרום

בסופ"ש המשיך לפעול חדר המצב של התנועה הקיבוצית בשיתוף מרכז המועצות האזוריות, תנועת המושבים והקיבוץ הדתי, ובו המשיכו לקבל בו עדכונים מגורמי הממשלה והצבא על הנעשה בשטח, מחד, ומהקיבוצים מנגד.
מערכת החינוך בקיבוץ סופה המופעלת תחת אש בעזרתם של חניכי המכינה בקיבוץ
מערכת החינוך בקיבוץ סופה המופעלת תחת אש בעזרתם של חניכי המכינה בקיבוץ

במהלך סוף-השבוע המשיכו במיפוי של מספר המפונים והצרכים בכל קיבוץ ויישוב, במטרה לסייע במתן פתרונות של הפגה קהילתית למשפחות שיצאו מאזור הדרום. ריקי רז, מנהלת תרבות אירועים ותוכן בתנועה, החלה במיפוי אתרים להפגה ממרכז הארץ וצפונה.

ילדי מגן צופים בסרט במערכת החינוך המופעלת גם כעת
ילדי קיבוץ מגן צופים בסרט במערכת החינוך המופעלת גם כעת

חינוך - פנינו לכל הקיבוצים והמועצות, לטובת בירור הצרכים של כל מערכת. כרגע, ברוב הקיבוצים מערכות החינוך סגורות, אולם יש קיבוצים שבחרו כן לפתוח את המערכות, ויש בקשות להפגה בקיבוצים ומחוצה להם. המיפוי נעשה באמצעות מדריכות הגן הקיבוצי, היועצים והיועצות וצוות 'שבילים' (החינוך החברתי). צוות שנת השירות מנהל קשר רציף עם מלווי קומונות שנת השירות. מתקיים קשר רציף גם עם המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, לטובת מענה בכפרי הנוער, וקידום שת"פ עם מינהל חברה ונוער לטובת פעילויות הפגה או יציאה להפגה.

רווחה , גיל שלישי , בריאות וצרכים מיוחדים - מתן מענה למשפחות עם צרכים מיוחדים, סיוע לתפקוד המרפאות בהתאם להנחיות קופ"ח והאגף לשעת חירום, סיוע למציאת מקומות לפינוי חברים סיעודיים. 

כללי – חדר המצב מעניק סיוע לקיבוצים, לחברים ולקבוצות בפינוי וקליטה, עוזר בארגון פעילויות הפגה קהילתיות ונותן מענה לכל צורך שעולה. המיקוד שלנו הוא ביצירת מענה קהילתי לחיזוק החוסן. כמו כן, אנחנו מבקשים לבדוק גם את נושא הסיוע בחקלאות.

במקביל, אנחנו מוודאים שהקיבוצים "הקולטים" את קיבוצי הדרום ערוכים לקליטה מיטבית. בקרוב נוציא מכתב עדכון והצעות לסיוע לקיבוצים, לישובים ולמועצות.

מקווים לסיום מהיר של הסבב וחזרה מהירה לשגרה שקטה ובטוחה. אנחנו כאן כל עוד המצב יימשך ויהיה צורך בסיוע ליישובי הדרום ומי שנמצא תחת איום הרקטות.

לרשימת הצעות הפגה לתושבי הדרום לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה