דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה

מזכירות התנועה הקיבוצית קיימה השבוע את ישיבתה בכפר-עזה, לאות הזדהות עם קיבוצי ויישובי העוטף, אשר עוברים מזה חודשיים טרור של עפיפונים השורפים את שדות האזור והחורש הטבעי, וכמובן עם המשך ירי הפצמ"רים והרקטות לעבר האזור. עופר ליברמן (ניר-עם): "לפני עשר שנים היה ילד אחד בגן, השנה נולדו 25 ילדים בקיבוץ, וזה הניצחון האמיתי שלנו אל מול החמאס"

מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה
מזכירות התנועה קיימה ישיבה מיוחדת בעוטף עזה

את הישיבה פתח, ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר, ח"כ חיים ילין (יש עתיד), שאמר: "מה שקורה כאן הוא שאנחנו חווים חוויה מאד לא נעימה שאי אפשר לפצות  בכסף, אנחנו במציאות הזויה מזה 17 שנים. אני קורא לתקופה הזו מלחמת התשה שבתוכה יש הסלמות, וכולם חייבים לדעת שהחוסן המפורסם של חברי הקיבוצים ותושבי העוטף לא נבנה ביום אחד, וכי יש הסכם לא כתוב בין הצבא לבין התושבים שנותנים את החוסן. לצערנו, אף ממשלה בכל השנים האלו לא הצליחה להביא פתרון".

עופר ליברמן מנהל החקלאות ודובר קיבוץ ניר-עם: "אני בן אדם של בטן לא של ראש, הכי מטריף אותי שאומר לי מישהו – מה אתה בוכה, אתה יכול לקבל פיצוי. אנשים לא מבינים את המשמעות האמיתית של פיצוי. אנחנו חודשיים באירוע ומס רכוש לא היה כאן אפילו. החלק היותר חשוב הוא הענייין הרגשי. כל החורשות מסביב לניר-עם נשרפו, וזה לא מפסיק. היה חג משק מדהים שחצי שעה קודם כיבינו את השריפה האחרונה. אנשים חגגו ולא הרגישו שאנחנו במלחמה, ואנחנו במלחמה. זה לא טרור חקלאי, אלא טרור לכל דבר. אנחנו חזקים, אבל זה נבנה בעזרת הרבה תקציבים, עבודה קשה. חוסן לא נבנה מעצמו, וצריך לטפל גם במטפלים. לפני עשר שנים היה ילד אחד בניר –עם בגן, השנה נולדו 25 ילדים בקיבוץ, וזה הניצחון האמיתי שלנו אל מול החמאס".

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה, סיכם את הדיון: "מדינת ישראל בחרה במודע אסטרטגיה של דמים במקום דם, אם החמאס ביקש לערער את האזור, אז הוא השיג בדיוק את ההיפך - בסופו של דבר האוכלוסייה בקיבוצי העוטף רק הולכת, גדלה ומתפתחת ואילולא הרגולציה היה מתפתחת מהר יותר. האזור למד בדרך הקשה של 17 שנים איך מתמודדים עם כל מיני תסריטים. קיבוצי העוטף כאשר מכים אותם, כן ירבה וכן יפרוץ ואנחנו מחזקים אותם על כך בכל יום".

מאיר סיפר לחברות וחברי המזכירות כי בתוך כל התקופה הקשה העוברת על האזור, הוא זכה לחגוג עם שני קיבוצים את חגם – ביום שישי האחרון את חג ה-75 לניר-עם ולפני כחודש עם חברי כפר עזה שחגגו את חג השישים לקיבוץ.

לאחר הפגישה בכפר-עזה יצאו חברי וחברות המזכירות לאנדרטת "חץ-שחור" הצופה אל הרצועה, שם קיבלו הסברים מניר מאיר ומחבר המזכירות אופיר ליבשטיין, חבר קיבוץ כפר-עזה ומועמד לראשות המועצה שער-הנגב, שאמר לשאר חברי המזכירות: "ימים לא פשוטים עוברים עלינו תושבי עוטף עזה. מעבר לנזק הכלכלי, הנזק המורלי הוא הנזק המשמעותי, לראות את השדות היערות ושמורות הטבע שרופים ושחורים זה עצוב מאוד . הטבע יידע לחדש את עצמו והמדינה והביטוחים ישלמו לפחות על חלק מהנזקים הכלכליים אבל הנזק המורלי נשאר איתנו לעד. לכן יזמנו את מבצע הנטיעות בישובים שימשיך במהלך הימים הקרובים. "הם שורפים ואנחנו נוטעים" - הם זה החמאס ואנחנו זה התושבים. למבצע נרתמו קק"ל ונטפים של קיבוץ חצרים. הראשונים שהובילו את המבצע היו תושבי אור הנר ונחל עוז ובשבת הקרובה יהיה בניר עם . זה המעט שאנחנו התושבים יכולים לעשות למען חיזוק הקהילה בשער הנגב".

שריפות בניר עם

לאחד מכן נסעו חברי המזכירות לאתר הזכרון על-שמו של אסף סיבוני, שנהרג באסון המסוקים, הסמוך לקיבוצו ניר-עם, שם חזו בכאב בשטח העצום שנשרף בקיבוץ בחודשיים האחרונים (בתמונה - מאגר ניר-עם והשטח השרוף).

ביום שלמחרת (יום ב'), ערכו מטה התנועה במסגרת סיוריה בקיבוצים, ביקור בשני קיבוצים במועצה האזורית אשכול - סופה ועין השלושה, בארגונה של רכזת האזור אורית בראון. חברי מטה התנועה קיבלו סקירה מהנהלות וחברי הקיבוצים על הנעשה והמעסיק בקיבוצם היום, בטח ובטח על רקע ההתחממות המחודשת בגזרה. בשני הקיבוצים סיפרו על הרצון והמאמצים הגדולים שלהם להביא חברים חדשים לקליטה בקיבוציהם.  

הוספת תגובה חדשה