דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה מסייר בקיבוצים: והפעם – בשובל וחצרים

מטה התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה הנערכים מדי שבוע בקיבוצים שובל וחצרים המשתייכים למועצה האזורית בני שמעון. את הביקור הובילה וארגנה אורית בראון – רכזת אזור נגב מערבי ("עוטף עזה) בתנועה הקיבוצית.
מטה התנוה הקיבוצית
מטה התנועה הקיבוצית בתצפית ליד קיבוץ שובל

בשבוע הקודם ביקר מטה התנועה בקיבוצי הדרום שובל וחצרים. את הביקור הכינה והובילה אורית בראון, רכזת האזור.

את הביקורים בחצרים ובשובל ליוו ניר זמיר – ראש המועצה האזורית בני שמעון, ולילך קולומבוס – עוזרת ראש המועצה.

תחילה ביקר המטה בקיבוץ שובל, שבמועצה אזורית בני שמעון, בצפון הנגב סמוך לעיר רהט. הקיבוץ נוסד ב-6 באוקטובר 1946, במסגרת מבצע 11 הנקודות והוקם על ידי גרעין חברי השומר הצעיר בארץ ומחוצה לה ועל ידי מעפילים מהאוניה "פאטריה". 

ניר זמיר ראש מועצה אזורית בני שמעון בקיבוץ שובל
ניר זמיר ראש מועצה אזורית בני שמעון בין גיל המשנה למזכ"ל התנועה וניר מאיר המזכ"ל

הביקור נפתח בבית הספר 'מבואות הנגב' – בית ספר אזורי של בני שמעון, שממוקם בתוך שובל, ובנקודת תצפית מרהיבה על האזור.
המפגש התקיים במועדון 'פולה' (על שם פולה בן גוריון - "מתוך הזדהות עמוקה, שכן בגללה ובזכותה אנחנו פה"). הקיבוץ בחר לפתוח את המפגש בתיאור מערכות החינוך אותם הציגה רונה פוירינג - רכזת החינוך. בימים אלה הקיבוץ מקיים בדיקה מחודשת במשמעותו של החינוך הקהילתי בקיבוץ, וכיצד הוא מיושם בשטח ומוטמע בבוגרים יחד עם ערכי הקהילה, שייכות, כבוד הדדי, דמוקרטיה, סולידריות וצביון כפרי. התהליך מתבצע בשיתוף עם האגף לשירותים חברתיים במועצה. 

את ענפי המשק והאתגרים העומדים בפניהם הציג רכז המשק – ציקי לוין, שמתמקד בעיקר במציאת תחומים חדשים ומאתגרים בחקלאות. את תחום הצמיחה הדמוגרפית הציג מנהל הקהילה – אסף ארטל, שתיאר את תהליכי הקליטה שנעשו בשנים האחרונות יחד עם הצפי להמשך התפתחות בשנים הבאות והמשך בנייה, ואת הצורך בקביעת יעדים וקצב ויישום תהליך הקליטה של החברים החדשים. הקיבוץ קולט לחברות מלאה בלבד.

ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר: "שובל הוא קיבוץ שעושה את הדברים אחרת, ולכן יש לנו הרבה מאוד מה ללמוד ממנו".
גונן רייכר סיכם: "שמירה על קהילה מגוונת אך מלוכדת – זה האתגר הגדול העומד בפני הקיבוץ."

מקיבוץ שובל המשיך המטה לקיבוץ חצרים, שהוקם בשנת 1946 במסגרת מטה התנועה בשובל11 הנקודות בנגב. קיבוץ חצרים מונה 474 חברים, ואורח החיים בו הוא מודל שיתופי.
את הדיון הובילו צביקה ברקאי – יו"ר כלכלי של הקיבוץ, דרור קריצמן – מנהל עסקי, ועידו רענן – המזכיר. השלושה פירטו את התהליכים המרכזיים שעובר הקיבוץ, את מקורות ההכנסה העיקריים, את יכולותיו של הקיבוץ להתמודד עם אתגריו. בנוסף, עלה נושא הקשר שבין התנועה הקיבוצית לקיבוץ.

ניר זמיר ראש המועצה: "בחצרים יש את שילוב של צניעות מצד אחד, והצלחה כלכלית מצד שני."

הביקור הסתיים בסיור במפעל "חוחובה ישראל' – המפיק שמן מפרי החוחובה, ואחראי על כ- 30% מכמות שמן זה בעולם. מדובר במפעל חדיש ומודרני שנחנך בנובמבר 2017 ומכתיב את הסטנדרטים בשוק העולמי

מטה ההתנועה בביקור במפעל "חוחובה ישראל" בחצרים
מטה התנועה בביקור במפעל "חוחובה ישראל" בחצרים

 

הוספת תגובה חדשה