דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מפרגנים ומחבקים את החיילים הבודדים מקיבוצי הדרום

100 חיילים בודדים מקיבוצי הדרום השתתפו במוצאי שבת האחרונים, באירוע פירגון והכרת תודה שהתקיים עבורם ביום בכיסופים. הם זכו לארוחה מפנקת, תשורה והרבה מילים חמות, הוקרה ואהבה
מפרגנים ומחבקים את החיילים הבודדים מקיבוצי הדרום

שבועיים לאחר קיומו של אירוע הפירגון לחיילים הבודדים בצפון, צוות המתנדבים המחויב והאכפתי לא קיפח גם את החיילים הבודדים מהדרום. בקיבוצי הנגב המערבי מתגוררים ומאומצים כ-150 חיילים, ורגע לפני בואו של החורף, הוחלט לפרגן גם להם, ובגדול. במוצאי שבת הדרים צוות המתנדבים מהקיבוצים למען החיילים הבודדים, בראשותו של רון פרומרמן ויעל אייזנר, הממונה בתנועה הקיבוצית על ליווי החיילים הבודדים, לקיבוץ כיסופים. שם, בעזרת חיילי שני גרעיני צבר (בוגר וצעיר) בכיסופים, אירחו כמאה חיילים בודדים ומלש"בים מגרעיני צבר הגרים בקיבוצים טללים, אורים, ניר יצחק, כיסופים וארז.

גרעיני צבר בעוטף עזה ואשכול הם שם דבר. שנים של עשייה חברתית-ציונית ותרומה ענקית לחברה הישראלית ולקליטת עלייה. למרות המרחק מהבית והאתגרים הלא פשוטים שמזמן שירות צבאי בתור חייל בודד, החיילים מרגישים הכי בבית בעולם, וזוכים למעטפת חמה, מחבקת, תומכת ודואגת.

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, בירך את החיילים והודה להם על כך שעזבו בית, משפחה וחיים נוחים מעבר לים, והגיעו לשרת את המדינה, ועל בחירתם לגור בקיבוץ בכלל, ובפרט באזור מאתגר זה.
"זהו אחד המפעלים הגדולים אותו מקיימת התנועה הקיבוצית, קיבוציה ומתנדביה למען המדינה והעם. זה לא חדש, זו מסורת ארוכת שנים, אך זה מרגש ומפעים כל פעם מחדש. שאפו ענק לקיבוץ כיסופים, שחבריו אירחו בבוקר כנס נקלטים, ובערב כנס לחיילים בודדים. גם לרון פרומרמן ויעל אייזנר שמשקיעים שעות רבות בכל אירוע כזה", אמר מאיר.

יעל אייזנר הוסיפה: "ככה בונים חברה טובה יותר במדינת ישראל: בנתינה מכל הלב, בשילוב ידיים ובאהבה גדולה. כל כך הרבה אנשים התגייסו בכדי לפנק ולפרגן לחיילים ואני בטוחה שהם ייקחו עמם לצבא את ההרגשה הזאת שהם חיילים בודדים אבל ממש לא לבד.
תודה מיוחדת לקיבוץ כיסופים המארח, לרבקה בן ארי רכזת הגרעין המופלאה  לקיבוץ בארי על תרומת אוכל לאירוע, לרון פרומרמן האיש שלא מתעייף וממשיך במרץ להפיק עבור החיילים אירועים נפלאים, ולכל צוות רכזי גרעיני צבר שעושים ימים כלילות שהחיילים ירגישו בית חם דואג ומחבק. "

"בימים אלה, מלש"בים מאחד עשר גרעיני צבר מתכוננים לגיוסם לצה"ל. הם סיימו פרק הכנה בקיבוצים, למדו עברית ולמדו קצת להיות ישראלים. אנו נרגשים ביחד איתם ומלווים את צעדיהם בהערכה רבה ובהתפילה שילכו בשלום, יעשו את הכי טוב שיכולים וישובו בשלום. אנו, כתמיד, נהיה כאן בשבילם בקשיים ובהצלחות", סיפרה אייזנר בהתרגשות.

הוספת תגובה חדשה